A Mondeo óriási. Kombiban főleg, majdnem öt méter. Nehéz is volna belekötni a méreteibe, mert érdekes módon könnyű ki-be szállogatni. Ennek megfelelően a hely is bőséges, régen éreztem magam ilyen jól hagyományos személyautó formájú személyautóban. Erre itt ez a Mondeo, beleülök, és mindent nagyon rendben lévőnek találok.
Na jó, a műszerfal formája olyan, amilyen, az ajtókon lévő műmárvány betétek is inkább egy rossz ízléssel felújított, körfolyós ház földszinti lakásának ablak nélküli konyhájába valók. Oda is csak a csempe és a konyhapult közé, vízzárónak. Ettől eltekintve nekem nagyon bejött, ugyanis egy autó elsősorban a benne kínált hely mennyiségéről szól, az meg itt van bőven. Puha a műszerfala.
A komfort ülés kényelmes, az individualista extra bőrrel, ülésfűtéssel, elektromosan mozgathatóan, nem előzi meg más, csak az S80-as Volvo facelift előtti széke. Az meg ugye az etalon, ez meg itt egy Ford, tehát az ülés tök oké. Ja, négy memóriás, mintha kulcsos autónak szánták volna, de később majd kiderül, miért nem az.
A rendelhető extrák közel mindegyikét beletették, így az adaptív tempomatot is, ami nem elég intuitív, egy hét alatt sem sikerült rájönnöm a használatára. Az automata villanyt Papp Tibihez hasonlóan csak ajánlani tudom, mindig időben kapcsolja le és fel a fényszórót. A kanyarfény hasznos: akkorákat kaszál az orra a hosszú első túlnyúlás miatt, hogy párszor hálálkodtam a tervezőnek.
A hátsó fejtámla DVD hét kilóért kicsit erős, azt nem venném. De az érintőképernyős, navis hifi – ugyanennéyirt - működésileg teljesen rendben volt. Kivéve, az 1985-ben készült betűkészletet, és a bumburnyák menügombokat az érintőképernyőn. Kétféle színséma van, az egyik Atari, a másik Commodore 64, ezért kár, ugyanis ez látszik mindig, ott középen, nagyban. A hangja kicsit loudnesses , itt megint az S80 a példa (A RÉGI!!), annál jobb gyári hifi nincs. Közelíteni lehet, elérni nem. Egyszer veszek magamnak egy S80-at auditóriumnak a gyári nagyhifivel, lehetőleg motor- vagy váltóhibásat, aztán beülök a kényelmes székbe és hallgatom a zenét.
Sok villanyablak, hátsó napfényroló, csomagtérelválasztó, könyöklő, miegyéb, szépen konfigurálható öltönyös, vagy babakocsis-szörfös használatra is. És most már biztos vagyok benne, hogy a tetősín az az alkatrész, ami minden kombi formájú autónak jól áll. A belső világítás fényerősségi versenyt is simán a dobogón hozza, ilyen erős fény máshol nincs.
Zsebbenkulcsos indítású, és nem mertem kipróbálni mi történik, ha 140-nél megnyomom a Power gombot. Puhapöcs vagyok? A bejutás is kulcsnélküli persze, csak ki kell nyitni valamelyik első ajtót. Bezárni meg az ajtón lévő kulcsocska megérintésével lehet. Sajnos ezzel együtt jött az első hiba, a kulcslyuk helye a kormányoszlopon csak le lett dugózva, pedig igazán lehetne ez másik cikkszámú alkatrész, amiben nincs ott a kulcslyuk helye.
Amúgy meg óvatosan ezzel a hibázással, mert ha ezek az aporóságok se volnának, akkor nem is Ford lenne, hanem valami egészen más. De ha már itt vagyunk, ugye volt a kulcslyuk, az egyik hátsó ajtón elállt a krómcsík széle, valamint a vezetőajtóban rossz úton zörgött valami. Ennyi. Három kis lóláb, semmi komoly.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
