Golfot, egymillió kilométerrel?
Használtteszt: Volkswagen Golf 1.9 TDI 2004
Gondolom bárkit érdekelne egy autó, amiben egymillió kilométer van. De bocsánat, helyesbítenék. Csak 988 ezer. Nem mindegy. Mindig elkap a fránya bulváros túlzó stílus, bocs. Legyünk csak pontosak.
Szóval, ha felhívnak, hogy érdekel-e egy 988 ezer kilométert futott Golf, azonnal rávágom, hogy igen. Persze nem kizárt, hogy korábban is láttam már hasonló ívű életutat befutott kocsit, csak nem tudtam róla. Hisz mit árul el a kilométer-számláló? Semmit. Legfeljebb azt, mennyire ügyes ma már az összes műszerbuherátor.
Következő kérdés: vajon hogyan jött össze egy nyolcéves autóban ennyi kilométer? Szabad a gazda? Igen, taxi volt. Fehér Variant, 1,9-es TDI – nem PD! – kilencven pacival, Ocean felszereltség, négy villanyablak, kétódalas digitklíma, négy légzsák. Önmagában nem is érne egy használttesztet, mert megvolt már korábban, ugyanilyen, ugyanezzel a motorral. Itt a kilométer az, ami érdekes.
Egyébként ezt erősíti meg bennem Kuczogi Dénes is, az ex-tulaj. Semmi izgalmas nem történt az autóval, ment és falta a kilométereket. Dénes újonnan vette a Golfot, majd teljesítette vele az egyenlítő hosszát cirka 23 és félszer, végül beszámíttatta egy Skoda Octaviába. Így került a Weltauto nagykanizsai kereskedésébe, akik voltak olyan jó fejek, és felhozták pestre a kocsit, hogy lássunk csodát.
Adta magát a kérdés, hogy Dénes miért tartotta meg ilyen sokáig a kocsit. Mint mondja, így volt gazdaságos. Baja nem volt vele, amúgy is olyan típusú ember, aki vigyáz arra, amije van. Igaz, az autóit korábban 4-5 évente lecserélte, de most valahogy nem volt rá keret, a Golf meg gond nélkül működött, gondolta, miért ne? Harminc éve taxizik, volt Ladája, sőt, egy rövid kis liezon erejéig még Wartburgja is, de aztán amikor először jobban megbillent egy kanyarban, inkább eladta. Pedig a kollégái mondták neki, hogy majd megszokja, ő inkább nem szokta meg. Később jöttek a Golfok, kettes, majd a hármas és végül ez.
A giga-mega futott kilométer egyébként úgy jött össze, hogy Nagykanizsán van egy precíziós fröccsöntéssel foglalkozó autóipari beszállító, amely leginkább a Renault egyik kapcsológyárába szállított termékeket. Ez a gyár történetesen Franciaország észak-nyugati részén, Rouen közelében van. Ha bármilyen csúszás esetén olyan kötbért kellett volna fizetni, hogy megérte taxival kiküldeni az árut: Dénes telepakolta a kombit, és ment. Oda 1700, vissza 1700, az összesen 3400 km egy körre. Persze járt máshová is, Marseilles, Dijon környékére is, de néha leugrott Barcelonába is.
Ja, így könnyű! A TDI gyakorlatilag stabilmotorként üzemelt – gondolhatnánk. Ez csak részben igaz, a 988 ezer km legalább harmada normál városi taxizással pörgött bele a Golfba.
Az rögtön látszik az autón, hogy nem új, de szerették és vigyáztak rá. Elején, főleg a motorházfedél elülső részén kőfelverődések, ezek az M7-es meghosszabbításának állítanak emléket. A bal első sárvédő mintha kicsit más árnyalatú lenne, ez cserélve volt – amúgy egy teljesen semmilyen, fehér Golf kombi. A vicc az, hogy belül is, annyi tűnik fel, hogy porlad váltószoknya, a kiszakadt üléshuzat a vezetőnél és a csomagtérrolórossz. Alaposabb kutakodással még feltűnik pár apróság: védő ugyan volt a kormányon, de a hüvelykujjnál már nem védett, itt egy kopásnyom. Ez persze semmi az 567 ezer városi kilométert futott Astráéhoz képest, amelynek rendes vályút mart a kormányába a vezető keze? Aztán nézzük csak, a műanyag pedálok kopottak még valamennyire, ja, és az ajtókon, meg a váltó körül a műanyagról lekopott és ragacsossá vált a kellemestapintás-bevonat. Azt hiszem, egy bontóból igen szerény beruházással kétszázezret futottá lehetne tenni a Golfot, mert az alapos tisztítás után a kárpitokon és más műanyagokon az égvilágon semmi nem látszik. Szóval, tessék vigyázni a Golf IV-esekkel!
Ezután jön a következő dolog? Vajon beindul-e? Gatya a futómű? Hány fokozat van meg még a váltóban? Kipróbáltam.
Megfejtés a túloldalon. Lapozzon!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
