Nem kezdődött valami jól az ismerkedésem a régi Aurissal, sőt. Azt hiszem, a Toyotánál örülnek, hogy megszabadultak tőle.

Emlékszem, hatalmas szél fújt, amikor az ős-Aurisszal teljes hosszában meg kellett tennem az M3-as autópályát, meg még többet is. Nem lett volna baj, ha ez nem oldalszél. De volt. Ahogy mentünk az Aurisszal, a Toyota reménysugarával, a fiatalos modellel, amely új nevével is jelezte, hogy nem hétköznapi – na, ennek a csodának az ajtókeretét az oldalszél lökései finoman leszippantották a tömítőgumiról. Nem tudtam, honnan jön a huhogás, először a tükörre gyanakodtam, de aztán észrevettem, hogy ha az oldalüveget kicsit megnyomom, változik a hang magassága.
Klassz dolog egy kísértetkastély, de a százötvenedik kilométer táján már kezdett untatni. Egy idő után már az ablak nyomkodásával dallamokat is el tudtam huhogni, de valahogy mégis fájt. Ez lenne egy Toyota? A minőség szimbóluma? Minden ferdehátú Corollák szellemiségének az örököse?! Jesszusom. Oké, tudom, minden gyártáskezdet nehéz, de az ide-oda lobogó hátsó futómű, a hullámos úton összezavarodó rugózás és az eredeti ötlet, a műszerfal-orrmány, ami a kardánalagútig nyúlt, valahogy mindig visszavezetett ahhoz a kérdéshez, hogy miért kellett azt a jó kis Corollát lecserélni erre? Igaz, utána sokat javítottak rajta, áthangolták a futóművet, csiszoltak a minőségen, műszerfalon. De a rossz kezdés a második vonalba száműzte, és ebből a helyzetből nem igazán tudott kikászálódni.

Tévedés ne essék, korábban a Corollák sem a világ legjobb autóinak készültek. Itt-ott mindig volt egy kis kompromisszum, de minden finom volt, működött, jól volt összerakva – és ezt az állapotát sokáig megőrizte. Úgy tűnik, a második Aurisszal a Toyota visszatalált a kályhához, mint a kezdő táncos, sőt, ami a külső formatervet illeti, talán kicsit át is lépte a saját árnyékát. Nincsenek nagy, bárgyú lámpaszemek, sem ostobán tátogó hűtőrács – az Auris kellemesen szigorú, mint egy történelemtanár, aki szereti kikérdezni a törikönyv apró betűs részeit is. A hátulja már nem annyira egységes, nem értem, hogy mire gondolt a tervező, amikor a diffúzor-imitációt odarajzolta a 90 lóerős dízel fenekére, de sebaj. Még ez is belefér, örüljünk, hogy megszabadultunk a nagy pöfetegtől.

Az Auris belsejére a biztonsági kűr a legjobb műkorcsolya-kifejezés. A műszerfalat érzékelhetően megpróbálták úgy megcsinálni, hogy ne tolakodjon be az ember aurájába. Egyetlen nagy tömeg, a közepén egy ívelt trapéz, amit krómcsík övez. Kétségkívül egyedi, de valamiért sem a formák, sem az anyagok nem sugallják azt, hogy jobbat akartak csinálni egy Golfnál, Astránál vagy Focusnál.

Az ajtópanelek, a pohártartók környéke a kardánalagúton már elnagyolt, mintha a dizájnereket meglepetésként érte volna, hogy másnapra le kell adni a terveket, gyorsan fogták a vonalzót meg a körsablont, és összecsapták gyorsan. Ez egyszerűen átlagos, funkcionális, nyilván nem az Audi-vásárlók szája íze szerint dolgoznak egy tömegterméken.

A baj akkor kezdődik, amikor az Auris többnek akar látszani. Vagyis a drágább kiviteleknél. Például a nálunk lévő Lounge tesztautó, amely 700 ezer forinttal drágább, mint a teljesen használható Active. Itt aztán meg akarták mutatni: bőrrel vonták be a műszerfalat – az ám, csakhogy ez a bőr megkülönböztethetetlen lenne a körülötte lévő műanyagoktól. Ezért kellett a közepére egy varrás, csak azért, hogy ott legyen. Ugyanitt az olcsóbb Aurisban műanyag betét van, méghozzá szálcsiszolt fémet imitál, sokkal szebb, mint ez.

Sajnos meg akarták koronázni az egész Lounge verziót egy extra műszeregységgel, aminek spéci műszerhátlapokat nyomtattak, de ez meglepő módon gagyira sikerült, legalábbis nappal. (Éjjel szép a megvilágítása.) Még egy apróság: a rádió kerete és körülötte a műanyag betét megpróbál egyforma színű lenni, de ez nem jött össze.
Vajon ez a mélyrepülés kezdete? Vagy a vége? Lapozzon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
