
A német és francia kabriók nagy része 440 centi és négy és fél méter között van. BMW 1, VW EOS, Peugeot 308 CC - még a legnagyobb, a Mégane CC is csak 4480 mm. A középkategóriában viszont nincs nagy, de nem prémium (vagy nem prémium árú) kabrió. Bizony, egy piaci rés! Illetve csak volt, mert az Opel már be is tömte, de ez már csak így megy a nagybetűs életben, a rés azé, aki betömi. A Cascada a kompaktokhoz képest egy lapított Zeppelin a maga 470 centis hosszával, mely tengelytávilag +23 centi az Astra TwinTop tengelytávjához képest, és 11-gyel nagyobb a jelenlegi Astránál, tehát platform ide, platform oda, ez nem egy nyitott Astra.
Most pedig összegezzük a kedvezőtlen előlejeket: méret, tömeg, motor. 4,7 méteres hossz, ez 9 centivel több, mint az utolsó Vectráé. A tömege negyed tonnával nagyobb, mint az Astráé, 1633 kiló. A motorja egy 1,6-os benzines turbó, 170 lóval, ami tízzel kevesebb, mint az előző 1,6-os Opel-turbóé. Ugye? Egyetértek, én se ide hoztam volna az európai bemutatót, Monte Carlóba, hogy aztán az amúgy gyönyörű, de szűk, meredek, és komoly hajtűkanyarokkal teli szerpentineket programozzam a naviba tesztútnak. Én egy ilyen kabriót nem is tudom, hová vinnék, talán valami nyugis, méltóságteljesen kanyargó tengerpartra, ahol a sok tetü lakóautó miatt amúgy se lehet meglódulni. Kabrióval nem is kell, ezerszer megírtuk, hogy autózni roadsterekkel kell, BMW Z4-gyel, Mazda MX5-tel, kétüléses hátsókerekesekkel, és punktum.
Mindegy, az Opel ezt most benézte, gondoltam, és mivel rend a lelke mindennek, meg időnk mint a tenger, nekiindultam a Monte Calrói sikátoroknak, hogy aztán hamarosan az életveszélyes szerpentinen kanyarogjak. Időbe telik, hogy elhigyje az ember, de a Cascada törvénytelenül jól mozog. Az első futóműve az Insignia OPC-ből való, és nem igazán hiszek a csodákban, de nagyon jól kanyarodik, ügyesen fordul, élénken vált irányt, nem szsrencsétlenkedik eltévedt bálnaként, ha túl nagy fékkel esünk be a kanyarba.
A kasztni elég merev, mondogattak mindenféle százalékokat a torziós merevségről, de az ilyenek egyik fülemen be, a másikon ki, hiszen néha még a mértékegységeket is össze-vissza adják meg. Menet közben úgyis kiderül. A Cascada pedig elég merev, arra leteszem a nagyesküt. Nyitott tetővel sem nyiszog, rossz úton sem bizonytalanodik el; aki sokat kabriózott, seggmemóriából megvan neki a jellegzetes kabrióérzés, amikor egy kicsit hullámzanak alattunk az autó viszonyítási pontjai. Na jó, drágább Mercedeseket néha megcsinálnak olyanra, mint egy kriptafedél, de a Cascada a földi halandók közt merev. És az a furcsa, hogy alig érezni a tömegét. Valami csalás lehet, de ránézésre nem hiányzott az autóból egyetlen fődarab sem.

Az új motor pedig, a SIDI már csak azért sem lehet rossz, mert Szentgotthárdon készül. 170 ló, ami kevesebb, mint az elődjének teljesítménye, a 280 Newtonméteres nyomatéka viszont nagyobb. A katalógus szerint a fogyasztása is kedvezőbb, viszont nem értem, amikor manapság a hülye mérési szabványok miatt a gyártók gyakorlatilag úgy csalnak, ahogy nem szégyellnek, miért nem mértek neki egy kicsit nagyobb teljesítményt? Ahogy a Cascada megy, simán elhinnék 190 lovat is. Emelkedőn szépen gyorsul, akkor pedig hogyan máshogy gyorsulna máshol? A turbólapát-geometria nem változik, de a feltöltő tehetetlensége nem nagy, így könnyen pörög fel, átlagos körülmények között könnyű vele durvulni, ambíciózus boyracerek viszont hajtűkanyarokban gyakorolják a ballábfékes turbónyomás-fenntartást, lehetőleg úgy, hogy nem jön mögöttük senki.

A SIDI betűszó megfejtése Spark Ignition Direct Injection – ez technikailag ugyanaz, mint bármilyen GDI, JTS, DISI, vagy akármi, a lényeg, hogy ez most új, és az az autóiparban általában azt jelenti, hogy igen jó. Csak az alagutakban hallani a hangját, de az szép. Most, hogy ezt leírtam, el is gondolkoztam, minek csinálták meg ilyen jól, amikor egy középkategóriás kabrió tényleg nem erről szól. A váltó jó, bár mintha a Fordok váltási érzete még mindig kellemesebb volna, arról nem beszélve, hogy a múlt héten adtam vissza egy 114-es BMW-t, és hát az a váltó, az magyarázat nélkül is prémium. A féktárcsák nem tűnnek nagynak, de egyrészt 19 colos felnik voltak az autón, másrészt egy nyirkos fehér aszfaltos szerpentinen az ember úgyse fékez akkorákat, a száraz Hungaroringen biztos ki lehet nyírni némi körözéssel.
Az extralistában nincs átütő érdekesség, hiszen láttunk már holttér-figyelőt, kormányfűtés meg van az Opel Adamban is. A hifi kezelőfelületével persze mindenki megküzd majd, aki nem Opelhez van szokva, hiszen milyen megoldás már, hogy az enter egy gomb körüli gyűrű megnyomása legyen, a navigáció térképén pedig nem nyilakkal mozgunk, hanem egy ugyancsak gombnak kinéző gomb billegetésével? Az is öröm, hogy a navigációk még mindig, így 2013 táján is bénák. A Cascada például olyan úton akart elvinni a Monte Carlói szállodánkba, ami egy gyalogoshídban végződött. És a híd alighanem már az okcitán dialektus kialakulásának hajnalán is ott volt, tehát nem frissítési hiba, inkább tűnik programozói humornak, mert a hidacskához egy pontosan egy autónyi, kanyargós sikátor vezet, amiben aztán lehet tesztelni a tolatókamerás vezetést. Viszont tud magyarul, bár kicsit furcsa az akcentusa.

Vannak tehát az úgynevezett sima kompakt kabriók, mint a Mégane CC, a Peugeot 308 és a VW EOS. Aztán a prémium kompakt kabriók, mint BMW 1 és Audi A3. Középkategóriás prémiumban a BMW 3, az A5 és a Mercedes E osztály, középkategóriás simában pedig? Hogy ezt így elmondták a prezentáción, jelzi, hogy hiába prémiumoztak annyit, józan, önelemző pillanataikban tudják, az Opel egyszer lehet majd prémiumautó, de ez nem 2013-ban következik be. Árban sem: a Cascada az 1,4-es benzines turbo alapmotorral 7 millió forintról indul. Igen, igen, őrületesen jó vétel, amellett, hogy szép is, meg jó is. Én pedig ezzel csak egyetérteni tudok.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
