Csókolom, nagyobb nincs?!

Menetpróba: Mercedes-Benz S 500 Lang - 2013.

2013.10.08. 06:34 Módosítva: 2013.10.08. 08:32

Az ember telepakolja a hosszú Mercedesét mindenféle csodával, és a végén kiderül, hogy a világ jelenleg legkívánatosabb autója tényleg csodálatos, csak hát nem marad csomagtartója. Gonosz vagyok, elismerem. Viszont ehhez fogható kényelmet még nem tapasztaltam. Pedig higgyék el, elég nagy mintából válogatok.

Tegyük fel, hogy megnyertem az ötöst a lottón, cirka hárommilliárd forintról beszélünk. Hisz ki a fenét érdekel az a 87 millió forint, amit már hozzá sem teszünk a hárommilliárdhoz, ha a nyereményről van szó? Kerekítési hiba. A rulettnél ennyit már illik odadobni a személyzetnek.

A nagyvonalú kerekítéshez képest szinte elenyésző az S 500 alapára. Alig 32 millió forint. A saját kis életünkhöz viszonyítva még az a 800 ezer is nagyon sok pénz, amiért az S 500-ból S 500 L lesz, ennyiért további cirka 13 centi jár az S osztály-élményből. Természetesen az L itt nem Long, hanem Lang, uraim, mert ez egy német autó.

Az S 500 L-hez valószínűleg arisztokratának kell születni. Egyrészt a szarrágás, kicsinyesség génjeinek már generációkra visszamenőleg nem szabad előfordulnia egyetlen felmenő génkészletében sem. Vagyis dízelmotor és hibrid kizárva. A rátartiság, a magamutogatás sem elegáns, bizony az S 63 AMG inkább azoknak szól, akik a világba akarják ordítani, milyen hirtelen lettek gazdagok. Az S 500 L viszont az állandósult és biztos gazdagság nélkülözhetetlen kelléke, amire tényleg elég egy kis kerekítési hiba a könyvekben.

Ilyesmiken törtem a fejem, amikor először kipróbálhattam. Mindig a legjobbal kell kezdeni, én is hátul ültem, a megnyújtott lábterű, ultrakomfortos, félig-meddig ággyá hajtogatható hátsó ülések egyikén. Fent üvegtető, ami el is takarható, ugyanúgy, mint a hátsó ablakok: elég pár gombnyomás, és mindent roló árnyékol.

A bőr valami fenomenális. Ez már nem bézs, inkább fehér, gyanítom, ezt hívhatják porcelán színnek az opciós listán. Persze lyuggatott, hűtött-fűtött, elöl-hátul. Higgyék el, van kiskocsi, amelyben kevesebb nyomógomb és kapcsoló van, mint a Merci egyetlen ajtaján, sőt, a hátsó szuperülések állítógombjaiból is már nyomasztóan sok van, és akkor még nem beszéltünk az ablakokat, rolókat mozgató gombokról. Amikor beültünk hátra, hogy Toni, a Tannistest főszervezője elvigyen minket a kompkikötőből a szállásra, az első negyedórát a gombok végignyomogatásával töltöttük.

A jobb oldali hátsó utasnak van egy kiváltsága: az előtte lévő ülést is távkezelheti, ha nagyobb lábtérre van szüksége: gyakorlatilag szinte a műszerfalig előretolhatja. Mivel ilyenkor az ülés fel is emelkedik, amennyire tud, a fejtámaszt is előrehajtja egy villanymotor, hogy ne ütközzön a tetőbe. Azóta is azon töröm a fejemet,  van-e beépítve valamilyen védelem, nehogy valaki úgy rendezzen egy üzleti vitát az előtte ülővel, hogy finoman bepréseli a kesztyűtartóba. Valószínűleg van.

Miután az első ülést eltettük az útból, lehet elterpeszkedni: a hátsó ülés lábtámasza, mint egy tengeren túli repülőjárat biznisz-osztályán, felnyitható, az ülés pedig szépen elnyúlik a felszabadult helyen. Azonban akármilyen hihetetlen is, a tér nem végtelen: Sipos Zoli kollégánk elég magas, megvan vagy 190 centi, ő itt már nem tudott teljesen kinyújtózkodni. Igaz, Kínában és a Távol-Kelet egyéb részein biztos ennyi is elég, de nem lennék meglepve, ha előbb-utóbb megjelenne egy még hosszabb kiadás, pláne, hogy a gigantikus autókat gyártó Mercedes-melléküzemág, a Maybach megszűnt.

Nehéz megállni ilyenkor, hogy ne árazzam be az extrákat, mert 32,8 millióért bizony  még csak egy hatalmas, ötüléses, fekete bőrös S 500 L-ünk van, négy év ingyen karbantartással és garanciával. Ígérem, a továbbiakban nem teszek ilyet, csupán a sokkoló számok miatt merülünk el egy pillanatra az extrák, a csomagok és a bonyolult árukapcsolások tengerében, amit a Mercedesnél úgy hívnak: opciós lista.

Ha szeretnénk hátulra elektromos ülésmozgatást, az úgy 600 ezer, de ehhez meg kell rendelni a különálló üléskialakítást 459 ezerért, de amennyiben jól értelmezem a terjengős táblázatot, ez csomagban együtt alig több 600 ezernél. Ha ez megvan, a repülőkéhez hasonló, a kartámaszból kihajtogatható tálcák is kérhetők, potom 700 ezerért. Ülésfűtést és -hűtést a hőkomfort csomagban érdemes megvenni (209 EFt), így hozzájuthatunk gazdaságosan a kartámasz-fűtéshez(!!!!) is, elöl-hátul. Hát nem csodás kinézni ilyenkor a nyitható üvegtetőn 560 ezerért? Bár lehetne tévézni is, az egyéni szórakoztató rendszer 960 ezerért adja meg ezt. Amihez tényleg dukál egy jó 3D-s hangrendszer, akkurátusan lyuggatott fém hangszórórácsokkal, ez is megvan 2,5 millióból – ilyenkor még a tető közepén is van egy hangsugárzó. Gondolom a stílusban passzoló, vezeték nélküli fülhallgató már ajándék. A biztonság megnyugtató érzését a hátsó Pre-Safe csomag (480 ezer Ft) adja, mert ehhez jár övlégzsák és üleplégzsák is – ezek állítólag akkor is hatékonyan védik az embert, ha fekvő helyzetben henyél hátul.

Ha most ön, kedves olvasó, összeadja a számokat, és rádöbben, hogy az autója kevesebbet ér, akkor ön sem érheti az S 500 L világát. Mert ez olyan fényűzés, amit semmilyen észérvvel nem lehet alátámasztani. Sőt, egy Renault Thaliából nézve szinte röhejes, hogy az ülésmozgatás, a hátsó basszusláda, uram bocsá' a hűtődoboz hogyan kanyarít ki magának értékes tereket a csomagtartóból. Mert bizony a hosszú S osztály csomagtartója nem nagyobb, három ember egyheti cucca már alig fért be. Ez van. Illetve opcióként ott van még az utánfutó lehetősége is, félni nem kell, mert az elektronikus stabilizáló rendszer ügyel ennek a stabilitására is.

A nagy gombnyomkodásnak egyébként az vetett véget, hogy sofőrünk, Toni, nyomott egy kövéret. Csend lett, mert abbahagytuk a pofázást és röhögést – mert hát ezt a luxust már röhögve veszi birtokba az ember. Ez így megy?! Jézusmária.

Nem mintha nem lennénk gyorsuláshoz szokva. De szinte vízszintes helyzetben, az ülés masszázsfunkcióját csúcsra járatva nem ugyanaz az érzés, mint egy Porsche 911-es sportülésében – márpedig az S 500 szinte hajszálra úgy gyorsul, mint egy alap Carrera. Igaz, az 500-as motorjelzés picit túlzónak tűnhet a 4,6 literes motor mellé, de bocsánatos bűn, ha hozzátesszük: van rajta két turbó is. Így jön ki belőle a 449 lóerő és a 700 newtonméter. Azt viszont nem értem, hogyan lett az S osztály súlya szinte azonos az Audi A8-aséval (kb 1940-1950 kg). A Mercedesnek csak az orra készült alumíniumból, szemben a teljesen alu Audival. Úgy tűnik, az acéllobbi visszavágott.

Aztán eljött az idő, hogy megtapasztaljam: elöl is tök más világ várja az embert. Például nincsenek műszerek sem, a szó hagyományos értelmében. Ahol lenniük kéne, egy kijelző van, ezen jelennek meg a virtuális műszerek, vagy épp az éjellátó képe – közvetlenül emellett van egy másik display, a navinak és a Comand-rendszer egyéb funkcióinak. Kíváncsi vagyok, milyen pixelhiba-garancia jár az ilyen autókhoz. Kicsit fura, mert nagyon kétdimenziós, nincs kiterjedése. Vagyis lapos, de meg lehet szokni. Csikós megállapította, hogy valószínűleg hamar el fog terjedni, és sokkal olcsóbb lesz, mint a mutatós, hagyományos műszerek. Utána már csak a legdrágább luxusautókba szerelnek majd analóg órákat. Egyelőre viszont ez a menő.

Egyébként a Tannistest óta sem tudom eldönteni, utasként vagy vezetőként sokkolóbb az S osztály élménye, de hajlok rá, hogy a vezetése a meglepőbb. A már többször megénekelt vezetőt segítő rendszerek persze jók, de többségüket nem próbáltuk a vidéki dán utacskákon, megfelelő nagyvárosi és autópálya-forgalom hiányában.

Ami lenyűgözött, az inkább a kényelem. Mert miközben a hétszáz newtonméter megpróbálja kitolni a kocsi alól az aszfaltot, az S osztály rugózása olyan döbbenetesen simítja ki az amúgy sem túl göröngyös dán utakat fekvőrendőröstül, amihez foghatót még nem tapasztaltam. Igaz, mi a durva felárért adott Magic Body Controllal próbáltuk, nem az alapáras légrugókkal. Hogy ez miben jobb? Egyrészt olyan hidraulikus futómű, amely megfelelő munkahengerekkel alakítja ki minden egyes keréknél a megfelelő rugóerőt, az acélrugókkal párhuzamosan dolgozva – ez nem újdonság. Az viszont igen, hogy egy sztereó kamerapár vizslatja az utat 15 méterrel a kocsi előtt, így mire a kerék az egyenetlenséghez ér, a rendszer már tudja, milyen erőkre készüljön fel. Kíváncsi lennék, éjjel is működik-e, bár gondolom a LED-lámpák fényárja mellett ez nem lehet gond.

A hatás döbbenetes, körülbelül olyan érzés, mint amikor a repülő már félig-meddig elemelkedett a kifutópályáról, már nem ráz, de van még némi kapcsolata a talajjal. Viszont az út felett lebegés közben a Mercedes egészen közvetlen módon irányítható marad. Érzetre nem agilisabb, mint egy BMW, de biztos vagyok benne, hogy ez csak érzet. A Tannistesten elvégezték a kocsik jávorszarvas-tesztjét, és itt az S 500 Lang 71 km/órás tempóval erősen az élmezőnybe került, ami meghökkentő egy kéttonnás, bő ötméteres böhöm járműtől. Ami a fékeket illeti, csak az érzéseimre hagyatkozhatom. Nekem kábé olyannak tűnt a fékhatás, mint a Porsche Caymanban, ami leírhatatlan még az első ülésekről megtapasztalva is. Képzeljék el, hátul fekve milyen lehet.

Szavazzon!

Nem tudom, van-e értelme ilyen mértékű luxusnak. Valószínűleg nem is ez a csiricsáré belső a legízlésesebb, de mindegy. Gondolom, a V8 biturbó meg zabál, ha tolják neki. Egyszer mégis mindenkinek éreznie kéne, amit az S osztály ma tud. A Magic Body Control tényleg varázslat, a radarokkal, kamerákkal előre-hátra figyelő, önmagát leparkoló autó pedig már nem a jövő, hanem itt van, megtapogatható. Ha valaki azt mondja tíz évvel ezelőtt, hogy ez ilyen hamar bekövetkezik, nem hittem volna el, most meg vezethettem is. Bár nem kizárt, hogy nem én vezettem száz százalékig, de nem fájt, higgyék el.

Az oldalról ajánljuk

Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

tegnap, 17:31
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09