Ellenfelek, vagy csak ellenségek?

Összehasonlító: Volvo XC90 D5 - Audi Q7 V6 TDI - 2015.

2015.08.03. 11:15

Adatlap Volvo XC90 Inscription D5 AWD - 2015

  • 1969 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 224 LE @ 4250 rpm
  • 470 Nm @ 1750 rpm
  • 8 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.8 másodperc
  • Végsebesség:
    220 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.7 l/100km
  • 19 310 000 Ft

Adatlap Audi Q7 3.0 TDI - 2015

  • 2967 cm3-es,V 6 hengeres dízel
  • 272 LE @ 3250 rpm
  • 600 Nm @ 1500 rpm
  • 8 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.5 másodperc
  • Végsebesség:
    234 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • 17 900 220 Ft

Nehéz megállni, ha egy időben van nálunk két hétüléses SUV, hogy ne nézzük össze őket. Az ember könnyen azt hiszi, hogy egy ligában játszanak, ami igaz is – csak más fegyverekkel.

Két nagyvad, főleg az autópályák belső sávjában Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90
Két nagyvad, főleg az autópályák belső sávjában Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90

Azt persze védhetetlen, hogy a Volvo csak 225 ló, míg az Audi 272. Az Audi kezdésnek az erősebb V6 TDI-verziót dobta piacra, alternatívaként pedig mindössze egy benzintemető választható. Vagyis akinek gyorsan kell az új Q7, fizessen, egyelőre ennyi a dízelválaszték. A Volvónál is lesz majd egy gyengébb dízel D4 néven, aki erősebbet akar, annak inkább egy benzines hibridet kínálnak (T8), az meg vagy 400 lóerős. Ettől függetlenül rohadt kíváncsi voltam a két SUV-ra együtt, de persze úgy lett volna az igazi, ha kibírtuk volna a gyengébb Q7 érkezéséig. De nem bírtuk.

Az igazságtalanságok listáját folytassuk a méretekkel. A Volvo 10 centivel rövidebb és eggyel keskenyebb, viszont magasabb: itt 3,5 centi a plusz. Érdekes, hogy ez látszik is az autón, az Audi a vízszintes hátsó lámpákkal szélesíti a látványt, a Volvo meg magasítja a függőleges lámpakomplexummal, de az optikai trükk hangsúlyozza a valóságot, nem elkendőzni akarja. A hosszkülönbséget meg nyugodtan elkönyvelhetjük annak, hogy az Audiban hosszában áll a V6-os, a Volvóban meg keresztben a sornégyes motor. Nagyjából ugyanakkorák is belülről, a tengelytávjuk is közel 3 méter(!). Ez irtó sok.

Az Audi hosszabb, de csak 10 centivel Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90
Az Audi hosszabb, de csak 10 centivel Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90

Hét üléssel persze nincsenek csodák, még az Audi is csak 3. korcsoportos gyermekülésként említi a két hátsó pótülést. A lényeg: egy 170 centi környéki ember még elücsörög rajtuk egy darabig, talán az Audiban szívesebben, de leginkább máshol. A csomagtartók is nagyjából egyformák, alapesetben (7 személyesen) a Volvo 354 literes, az Audi csak 295 – mindkettő kisautó-méret. Az ötüléses raktér 800-900 liter, a mélynyomók, ülés alatti rekeszek és pótkeréktelenség függvényében, a maximum viszont mindkettőnél 1,9 köbméter; plusz-mínusz 50 literen belül vagyunk itt is. Szóval egyik sem tud olyat, amit a másik nem, még a motoros vonóhorog is ott figyel alattuk, ha valaki kéri. És mivel mindkét cég nagy barátja az ultra nagy szilárdságú acéloknak, mindketten 2 tonna alatt vannak, igaz, a Volvo könyebb 40 kilóval.

Mintha kötelező lenne az alsó védelmet imitáló ezüstbetét Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90
Mintha kötelező lenne az alsó védelmet imitáló ezüstbetét Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90

Meg két hengerrel, de nehezebb egy turbóval. Gangból ugyanannyi van benne (8), de ő alapvetően elöl kapar, és a hátsó hajtás kapcsol be szükség esetén. Az Audi 4x4-rendszere 60%-nyi nyomatékot ad hátra alapból, de ezeket az arányokat a végletekig el tudja tolni mindkét irányban.

Jobbra Thor kalapácsa, balra Horch sublere, ledekből Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90
Jobbra Thor kalapácsa, balra Horch sublere, ledekből Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90

Az Audi V6-osa sokkal erősebb, a nyomatéka (600 Nm) lefutottá teszi a gyorsulási versenyt: 6,5 alatt van százon, míg az XC90 7,8 alatt, hiába na, erre futja a 470 newtonméterből. Ez csöppet sem tragikus, már ez is olyan menés, amit átlagember el sem tud képzelni, pláne egy garzonlakás-méretű kocsitól. A Volvo esetében sokkal inkább a motorzaj jellege és nagysága tűnik másnak, mert a négy henger nem szól szépen, hiába a dupla oldalüveg és az összes hangszigetelés. Az XC itt a kategória egyik leghalkabb V6-os dízelével futott össze, ami felőlem akár lehetne hangosabb is, annyival szebb a hangja – jobban szeretem a BMW sorhatosánál is.

A másik tényező a finom manőverezés: a Volvo hezitál, majd megugrik, míg az Audival szinte milliméter-pontossággal lehet mozogni. A Volvo erőcunamija menet közben is sokkal hirtelenebb érkezik meg. Nagyon merész húzás volt a kétliteres motor a két turbóval, a jövőben akár még további egy-két turbót is ráakaszthatnak, és a paraméterei, teljesítménye jó lesz. De a gigantikus VW-konszern vele szemben megengedheti, hogy a háromliteres TDI-t szerelje a VW-től a Porschéig egy csomó autóba, és ezzel nem nagyon lehet versenyezni, csak iszonyatos hangszigeteléssel. Kifelé még úgy sem. Ráadásul a kisebb motor-több turbó kombináció semmivel sem fogyaszt kevesebbet, sőt, ha városi-hegyi menetekben nézzük, már 1-2 literrel többet is mutat a számítógépe. Az Audinál a 10-12 liter tartható józan gázkezeléssel, a Volvo efölött jár.

Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90
Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90

A két SUV a mai trendeknek megfelelően mindenféle menetprogramokat kínál, hogy ne kelljen a júzernek bajlódnia a légrugózással (off-roadtól a sportosig), a motor és a váltó sportosságával, és még ezer dologgal: a központi elektronika mindent elintéz. A Volvo légrugózása azonban nem tud mit kezdeni a városaink drámaian pocsék útjaival, amit még az ember el is tudna fogadni, ha nem mutatná meg az Audi, hogy ezt gyakorlatilag egy luxuslimuzin szintjén is lehet kezelni. Amikor már van tempó, pláne sima úton, eltörpülnek a különbségek, de az ember okkal várná, hogy egy adaptív rugózás felismerje, hogy a magyar út az nem svéd aszfalt.

Az Audi nagy truvájai: a teljes szélességében végigfutó rácsozat és a kiemelkedős képernyő Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90
Az Audi nagy truvájai: a teljes szélességében végigfutó rácsozat és a kiemelkedős képernyő Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90

Azonban van itt még egy elgondolkodtató dolog. Nyilván egy Auditól nem vár forradalmat az ember, de a Volvo mellett a Q7 vészesen konzervatív, noha ugyanazokat a fícsöröket tudja, sőt, picivel többet. Ráadásul a csodálatos yacht-faborítás is ott van benne, és úgy általában nézve is káprázatos a minősége. Azonban a Volvo mellett minden jósága ellenére elavultnak hat, pedig minden ott van, amit ma tud az autóipar: gomberdő, tapipad, a kerek tekerőgombos vezérlés, satöbbi. Hiányzik azonban az igazi újdonság a Q7-ből, aki látott már A6-ost, annak nem sok újat tud mutatni. Mellesleg az érintőképernyő is hiányzik belőle, ami a Volvo nagy ütőkártyája.

Azonban ez messze nem hibátlan. A Volvónál úgy gondolták, hogy szinte minden gombot kipusztítanak a kocsiból, beleértve a klíma és az összes vezetőtámogató rendszer gombjait is, ami néhány ponton idegesítő és felesleges. Igen, csodálatos kamerás rendszerek vészfékeznek, ha elénk teker egy bringás vagy a szembe jövő kocsi elénk fordul, de semmi szükség nem lenne rájuk, ha a hőfokállításhoz nem kéne hármat bökni a képernyőn, és ehhez közben mindvégig oda kell nézni – ezt a Q7-ben csukott szemmel megcsinálja az ember. Vagy mondjuk a dugóban a stop-start rendszert valami oldalsó alképernyőről kikapcsolni – alapvetően jó az érintőképernyősdi, de a kezelőfelület néhány ponton nem veszi figyelembe, hogy az ember, aki kezeli, épp autót vezet. Ezzel együtt sem hülyeség a tabletes téma, de pár dolgot feltétlenül újra kéne gondolni benne.

Villanymotorral hasítanak a csomagtérfedelek Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90
Villanymotorral hasítanak a csomagtérfedelek Galéria: Összehasonlító: Audi Q7 – Volvo XC90

Az, hogy nem teljesen egy ligában játszó modellekről van szó, jól látszik az anyagiakon is. Az XC90 picivel 15 millió felett startol, míg a Q7 esetében eleve 18 tájáról indul a számláló. Gyakorlatilag mindkét tesztautó fullos volt, ami annyit tesz, hogy minden olyan kütyü megvolt bennük, ami a vezető helyett szinte önállóan elvezetné a kocsit, ha ezt a törvények engednék. A legfontosabb kivétel az összkerékkormányzás és az éjjellátó kamera, ezek nem érhetők el a Volvóhoz. De a millliós hifi, a drága kerékgarnitúra, a szélvédőre vetítő head up display, a négyzónás klíma a leghátul ülőknek külön kivezetésekkel – szinte szögre azonos volt bennük. Így a Volvo listaára 25 millióra, az Audié 32 millióra dagad – de hogy mindezt mennyiért adnák oda valójában, nem tudjuk. Egy biztos: a Q7 egyértelműen jobb, pont annyival, mint amennyivel drágább. Még ha az összkerékkormányzást, az éjjellátót és az erősebb motort nagyvonalúan kétmillióval beszámoljuk, akkor is ötmillió forint a Volvo előnye, ami még ezen az árszinten is szabad szemmel látható összeg. Ám az XC90 lényegesen trendibb világ, és szinte az Audi Q5 árában kínálja a Q7 méreteit. Ha így nézzük – négy henger ide vagy oda – sokkal veszélyesebb ellenfél, mint amennyire elsőnek tűnhet. Csak máshogy.

Totalcar értékelés - Volvo XC90 Inscription D5 AWD - 2015

7
TC

Jó autó, csak jobbat vártam. Ha pedig bevallottan luxus, akkor kéne hozzá egy olyan motor, ami nem csak papíron hozza, hanem a hozzá járó váltóval együtt kulturáltságban is. Árban és imidzsben viszont hozza a hagyományos Volvo-értékeket.

Totalcar értékelés - Audi Q7 3.0 TDI - 2015

9
TC

Nem biztos, hogy szebb lett, mint volt, de a tudása döbbenetes. A V6-os TDI ideális hozzá, hihetetlenül halk és légrugózással pedig csodákra képes luxusautóként is. A kivitelezés kifogástalan, elég konzervatív a belső világa, de ezen kívül sok panaszra nincs okunk. Semmi szükség az A8-asra mellette.

Népítélet - Volvo XC90

7,6
Nép
5
8.5
6.5
9.5
8.5

Népítélet - Audi Q7

8,9
Nép
7
9.5
9
9.5
10

Az oldalról ajánljuk

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

1 órája
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
  • Hírek

Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában

Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.

április 12., 07:02
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
340 milliárd forint nyomában
  • Belsőség

340 milliárd forint nyomában

A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.

április 11., 17:03
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

április 11., 16:04
BMW M235 – 2025.
  • Tesztek

BMW M235 – 2025.

április 11., 13:49
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
  • Tesztek

Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

április 11., 15:11