Piszmogó turbó vs surrogó féktárcsa

Bemutató: Volkswagen Golf VII facelift 1.4 TSI és e-Golf – 2017.

2017.05.11. 06:30

Az elmúlt évtizedben elterjedt mondás az autós újságírók között, hogy gyűlöletes feladat Volkwagen Passatokat, esetleg Golfokat tesztelni. Persze a Toyota Aurisokkal, Avensisekkel sem egyszerű, de képzeljenek csak el egy Golfot, amiben még csak hagyományos motor sincsen...

Unalomig ismételt mantra, hogy a belső égésű motorokkal hajtott autók évei meg vannak számlálva, azonban 2017-ben még mindig ott tartunk, hogy Az autó az benzines esetleg dízel. Viszont a dízelbotrányba keveredett konszerntől  elvárhatjuk, hogy a szokásosnál jobban igyekezzen az alternatív hajtású autók fejlesztésében.

Ezekből a tervekből csöpögtettek némi információt a Volkswagen Innovációs napján. Sok újdonságra azonban nem derült fény: 2020-ra jön az elektromos autókhoz kifejlesztett MEB platform és a korlátozott önvezető rendszerekkel felszerelt I.D. modellcsalád.

Kapcsolódó
VW I.D.: a tiszta, önjáró jövő

VW I.D.: a tiszta, önjáró jövő

A Volkswagennél most azt mondják, ilyen lehet egy átlagautó tíz év múlva.

Az I.D.-val kapcsolatban most is elhangzott a 400-600 kilométerre ígért hatótáv, ami ambiciózusnak tűnhet, de ha azt nézzük, hogy az e-Golf hatótávja is 50 százalékot ugrott három év alatt, hihető. A Volkswagen csoport egyébként 2016-ban 100 ezer elektromos és konnektoros hibrid autót adott el, 2020-25-re viszont már milliós darabszámban ontanák a villanyos autókat. Az elektromos autók terjedéséhez azonban fontos, hogy minél több gyorstöltő pont legyen az utakon, hogy a kisebb hatótávolságot minél rövidebb ideig kelljen megszakítani töltögetésekkel.

Ez eddig evidens, de a probléma továbbgyűrűzik, hiszen az egyre nagyobb teljesítményű, egyre nagyobb számban eladott villanyautók egyre komolyabb igénybevételre kényszerítik az erőműveket és hálózatokat. Természetesen egy nullemissziósnak mondott elektromos autónál egyáltalán nem mindegy, a mozgáshoz szükséges elektromos áramot milyen módon állították elő, de az egyre nagyobb áramerősséget igénylő gyorstöltőknél is évről évre nagyobb kihívást igényel majd, hogy a földben fekvő kábeleket megóvják a túlforrósodástól.

A volkswagenesek azonban elárulták, hogy nemcsak a környezettudatosság terén van tennivalójuk, hiszen a jelenlegi európai piacvezető Golf és Polo mozgástere is évről-évre szűkül az aszfaltterepjáró-őrület miatt. A Tiguan szekere mondjuk jól fut (fellépett az európai eladási lista top 10-es listájára), de már várják a T-Roc-ot mint a messiást. Az érdekesség azonban nem ez a néhány szárazabb adat, hanem a 2017-es Golf hazai bemutatója volt, így lehetőség nyílt egymás után vezetni a sima Golfot és az elektromost. Persze aki él-hal az autózásért, nyomban nevetségesnek találná ezt az összehasonlítást, azonban a képlet koránt sem ennyire fekete (jelen esetben arany) vagy fehér.

Kapcsolódó
Lelepleződött az új VW nép-terepjáró

Lelepleződött az új VW nép-terepjáró

A T-Roc bemutatója csak a nyár végére várható, de már most nyilvánosságra került az autó néhány alig álcázott fotója.

Kezdjük ott, hogy a Golf már legalább két évtizede (ha nem több) nem arról híres, hogy izgalmas driver's car lenne. A Golf az autóipar origója: léteznek izgalmasabb, sportosabb, stílusosabb autók, de az átlagos vásárló számára legfontosabb tulajdonságokat jelenleg a Golf ötvözi a legkifinomultabb arányban. A hetes Golf a modellfrissítés után is kategóriájának talán legösszeszedettebb autója.

Elöl-hátul bőséggel el lehet benne férni, még a magyar utakon is elfogadhatóan rugózik, pillanatok alatt párosodik az okostelefonnal, azonban a gesztusvezérlést inkább hagyjuk. Az új infotainment-rendszer egyébként már nagyobb kijelzőt kapott, 10 gigás háttértárral, Google-navival, de a hangvezérlés magyarul nem tud – a tapasztalatok alapján talán nem is baj. A minőségérzet továbbra is pazar, és a Golf már az 1,4-es, 125 lóerős TSI-vel is simán okoz gyomorforgató élményt a mátrai szerpentinen. Hát ennyi, nem is kell többet írni a benzines Golfról, oszoljanak kérem, nincs itt semmi látnivaló.

Tehát van 5,6 millióért egy mindenre elég jó kompaktunk, minek akarnánk dupla annyit fizetni ugyanazért és néhány kék csíkért?

Sajnos ezt az ártöbbletet még egy környezettudatosan élő embernek is nehéz lesz megmagyarázni, nemhogy egy zöldrendszám-hiénának. Az e-Golf 11 milliós alapára még annak tudatában sem emészthető, ha előrevetítem, hogy néhány szempontból már most jobb autó, mint a benzines.

Az e-Golf tényleg sokat fejlődött az előző verzióhoz képest. A Volkswagen már 300 kilométeres hatótávot ígér a szabvány ciklus mellett, ami 50 százalékos növekedés. A kellemes, klíma nélküli tavaszi időben az ígéret nem is volt annyira blődség, hiszen például egy 18 kilométeres, hegymászós, gurulós Mátrafüred-Gyöngyössolymos-Mátrafüred utat úgy sikerült értékelhető tempóban megtenni, hogy végül alig több mint 10 kilométert csökkent a hatótáv. Később (teljes feltöltés után) egy 150 kilométeres karikát hajtottam a Mátrából Budapestre. Nagyrészt országúton, de a végén 35 kilométernyi M3-as is került a programba. A sebességhatárokat betartva, de jó párszor hülyegyerek-üzemmódban tiporva végül 70 kilométernyi maradék hatótávval tettem le az autót.

Ehhez persze érdemes volt 'B' állásba kapcsolni a váltót, amivel kis odafigyeléssel el is felejthetjük a fékpedált, hiszen a gyorsítópedál 0-s állásában elég komoly motorféket kapunk (mint a BMW i3-asnál). Ekkor természetesen hatótáv-kilométereket is nyerhetünk, hiszen az autó visszatáplál. Így szinte kényszerít az e-Golf a minél gazdaságosabb vezetésre.  A spúrságot az Eco+ móddal lehet tovább fokozni, amikor a 390 newtonméterből csak 211 marad, az elméleti végsebesség 150-160 km/h-ról 90-re csökken, és búcsút inthetünk a klímának. A pedálút viszont csak érzetre rövidül, kicsit erősebben taposva újra padlóig nyomhatjuk a gyorsítópedált, így ismét kihasználhatjuk a teljes potenciált, ami előzéskor nem is árt.

Normál módban egyébként már egészen kellemes, 9,6 másodperc alatt gyorsul az e-Golf százra. Nem egy Tesla, de hagyományos autókhoz szokott embernek még így is különleges élmény, hogy a nyomatékmaximum már a kezdetektől rendelkezésre áll. Vezetni pedig összességében - az állandó hatótáv-parát leszámítva - egy halvány fokkal jobb is, mint a sima Golfot. Valahogy jobban eltalálták a kormány súlyozását, és hiába terelünk az akkumulátorok miatt 300 kilóval nagyobb testet, a súlypont alacsonyabbra került, így az e-Golf valahogy még tankszerűbben veszi az úthibákat. A lítium-ion telepek egyébként a hátsó üléssor közepéről vesznek el egy kis teret, és a csomagteret csökkentik 39 literrel a hagyományos Golf 380 literéhez képest. Az eltérő fékrendszer is kellemesebb az e-Golfban: kellemesebben adagolható, nem harap már-már idegesítően, mint a benzinesnél.

A zajszint legális sebességtartományokban, 3000-es fordulatszám alatt már a benzines Golfnál is a síri csendhez közelít. Maximum a turbóból hallunk valamennyit lehúzott ablaknál. Az e-Golf azonban még rátesz egy lapáttal: kis sebességnél hallani, ahogy a fékbetétek surrogva ráfognak a tárcsákra.

Összességében a hatótáv miatt az e-Golf sajnos még mindig a magyarázom a bizonyítványom kategória, de a 200 kilométeres középérték (ezt ígéri a gyártó éves szinten, átlagos használatban) mindenféle plusz odafigyelés nélkül könnyedén teljesíthetőnek tűnik. Egy emberrel, klíma nélkül, tavasszal. Hosszabb, családi, téli pihenésre továbbra sem e-Golffal mennék. Még az opciós hőszivattyúval sem, ami állítólag átlagosan 30 százalékkal növeli meg egy téli autózás hatótávját.

Döntsön: e-Golf vagy sima Golf?

A szokásos tények: mindössze 20 gyorstöltő van jelenleg Magyarországon, ahol az e-Golfot értékelhető időn belül (másfél óra alatt) fel lehet tölteni. A gyorstöltők drasztikus elterjedése nélkül továbbra is szigorúan második autó marad az e-Golf, annak pedig túl szürke. Akarom mondani kék.

A műszaki adatikért kattintson ide!
   Volkswagen Golf VII facelift 1.4 TSI Volkswagen e-Golf facelift
Üzemanyag benzin áram
Lökettérfogat (cm3) 1395 -
Hengerek száma/elrendezése 4/soros -
Teljesítmény kW (LE)/1/perc 92 (125)/5000-6000 100 (134)
Nyomaték Nm/1/perc 200/1400-4000 300
Könyezetvédelmi besorolás/Energiahatékonysági osztály Euro 6/B-C Euro 6/A+
Váltó 6 fokozatú, kézi fokozatmentes
Végsebesség km/óra 204 150
Gyorsulás 0-100 km/órára mp 9,1 9,6
Kombinált fogyasztás l/100 km / kWh/100 km 5,2-5,3 12,7
CO2 kibocsátás g/km 120-122 0
Fordulókör átmérő (m) 10,9 10,9
Saját tömeg kg 1246 (2 ajtós) 1540
Hasznos terhelés kg 579 480
Hosszúság mm 4258 4270
Szélesség mm 1790 1790
Magasság mm 1492 1482
Tengelytáv mm 2620 2629
Csomagtartó l 380/1270 341/1231
Hatótáv (km) ~961 (gyári fogyasztás alapján) 300
Alapár Ft 5 528 860-tól 11 493 500-tól

Az oldalról ajánljuk

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

4 perce
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
340 milliárd forint nyomában
  • Belsőség

340 milliárd forint nyomában

A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.

április 11., 17:03
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
  • Hírek

Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában

Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.

április 12., 07:02
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

április 11., 16:04
Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
  • Tesztek

Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

április 11., 15:11
BMW M235 – 2025.
  • Tesztek

BMW M235 – 2025.

április 11., 13:49
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
Neked ajánlott