Ha egyszer lendületbe jön, a váltó pakolgat, mint az isten, a motor pedig - á, nem ismétlem magam. 6,2 másodperc százra egy szebb napon elegendő egy Porsche Boxster leöléséhez is. Sajnos a német elektronikus gyorshajtás-rendőrt ebbe az autóba is beépítették, ami 250 km/óránál úgy leszabályoz, mintha falnak menne. Oké, a mutató szerint kicsivel feljebb, de ezt nem tudom igazolni, mert Magyarországon viszonylag kurták a mérésre alkalmas, korlátozás nélküli, német autópálya-szakaszok.
335d - három literrel
A 335d hathengerese nem 3,5, csupán 3,0 literes, a névadás a régi 7-es széria mintájára történt, amelynél a 735i úgy vált 745i-vé, hogy turbót tettek a háromfeles blokkra. Más a helyzet most, hiszen az eddigi háromliteres dízelen már eleve ott fityegett egy feltöltő. 335d-vé tehát csak egy további turbóval válhatott az autó, azaz sorban egy másodikkal. Nemcsak a feltöltési rendszer, de maga a motor is új. Teljesen alumíniumból készül, hogy jó könnyű legyen, és három köbcentivel kisebb is a 330d-énél.
Tény, hogy a kétszáz ennek az autónak a hatvanas tempó. A haladás relativisztikus fogalommá válik, a gázpedál lényegében arra való, hogy egy centit odébb csusszantsa a 335d-t az 1:525 000-es Cartographia térképen. Csak lassan haladni nehéz vele, mert folyamatosan azon megy a küzdelem, hogy a képességeinek legfeljebb 4,17 százalékát használjuk ki, különben ugrik a jogsi. Főként a dugóban araszolás kellemetlen: kis sebességről lassítva a fék letapad, az utolsó centiken hirtelen megakasztja az autót, elinduláskor meg cipő alá tett tojással is nehéz elkerülni a lökést.
A zaj semmiképpen sem késztet senkit, hogy visszavegyen a száguldásból: várositól autósztrádás tempóig csak a soros hathengeresekre jellemző, enyhén lüktető hang kíséri a haladást. Alapjáraton persze észrevenni a motor kerregésén, hogy nem benzines, erősen kihúzatva pedig reszelős lesz a hangja. Ilyenkor sem igazán dízeles; úgy keseredik meg, mintha túl híg lenne benne az olaj.
A rugózás huzamosabb városi használatban fájó ponttá válik. Négy fővel a fedélzeten is borzasztóan feszes, egy személlyel meg öldöklően kemény a kötelező M-es futómű. Nem hiszem, hogy sokan örülnek, ha minden Nagytétény-Rákoskeresztúr táv megtétele után két centit összezsugorodva szállnak ki.
A tulajdonosok legfeljebb öt százaléka tudja majd kihasználni a 335d kanyarodási képességeit, a többieknek jó lenne a kímélős, szintén elég stabil, hagyományos hangolás. Ez az autó már csak a súlyelosztása miatt is jóindulatú, kikapcsolt stabilizátorral sem művel hajmeresztő dolgokat. Az óriási nyomaték kis sebességnél persze könnyen megindítja a farát, de azért nem kell Robert Kubica névnek szerepelnie a jogsiban ahhoz, hogy valaki ilyenkor megfogja.
Zavaróbb, hogy az M-es kormány túl vastag, ráadásul nemcsak kis, de még közepes sebességnél is nehezen tekerhető. Az ember olyan szentségtörő gondolatokra vetemedik, hogy tán' még szorul is. A nyomvályúk kiválóan megvezetik az első kerekeket, ezért gyakori, izzasztó feladat elhagyni a kamionok és buszok által kitaposott utat. A többi 3-as BMW kormánya egyértelműen jobb.
A tesztautóban feláras, összmotorizált, fullbőrös, kihúzható lábtámaszos sportülés volt, százféleképpen állítható deréktámasszal. Sokáig tart, de aki itt nem találja meg a kényelmes helyzetet, az forduljon ortopédiai szakemberhez, avagy ukrán gyógymasszőrhöz. Szerintem azért egy ennyire sportos kocsiba jobban illene valami alcantara-szövet kombináció, bár lehet, hogy csak rossz az ízlésem.
A 3-as struktúrájából adódó fizikai korlátok miatt négy felnőtt férfi az európai társadalmakban elfogadottnál szorosabb közelségbe kerül, ha közös munkahelyi ebédre hajtanak. Fenyő kollégával konkrétan össze kellett borulnunk hátul, ami nem volt ugyan kellemetlen, de jobb lenne szellősebben. A csomagtartót sem a majdani zöldségesek igényeinek figyelembevételével alakították ki, azt a célcsoportot a BMW most is meghagyja a Mercedesnek. Ha nagyon, de tényleg nagyon muszáj sokat szállítani, a raktérben, a kalaptartó alján van egy-egy kallantyú, ezeket megrántva ledőlnek a támlák, és szabadon sikolhat az utastérbe a hó- avagy vasalódeszka.
Nem nehéz megjósolni: a 335d nemcsak Skóciában; de nálunk sem lesz népszerű. Az ára pőrén is meghaladja a 13 millió forintot - egy alap- 316i kétszeresét -, mindenféle bőrökkel és egyéb kütyükkel felszerelve tesztautónk simán túl volt a tizenhaton. A takarékossággal sem indokolható a döntés: bár a gyár 7,5 l/100 kilométerre taksálja a fogyasztást, a legnagyobb óvatossággal sem tudtunk 11,5 alá menni, de olykor 16,1-et mutatott a Bordcomputer. Mivel az autó szűz új volt, ezek a mutatók bő tíz százalékot javulnak, mire összekopik a mechanika. De a 11-14 liter reális, és ez csak másféllel kevesebb, mint amit a még dinamikusabb, olcsóbb és finomabb 335i tud.
Legalább az extrák kiválóak: a távolságtartó tempomat nem lustítja úgy a vezetőt, mint az S-osztályban, ugyanis nem fékezi állóra az autót, viszont autópályán, országúton kiválóan működik. Pontos a tolatóradar, kiváló a fedélzeti rendszer, amelynek kiemelendő erénye, hogy nyomát se látni benne i-Drive tekerőgombnak.
Kár lenne észérveket sorolgatni a 335d mellett. Azoknak készül, akiknek az M3-as épp túl van a limiten. Meg azoknak, akik gyerekkoruk óta arról álmodoznak, hogy egyszer majd odafüstölnek egy kis kormot valami Porsche orra alá a dupla kipufogóból. Bár ez sem lesz könnyű - a 335d-hez szériában jár a részecskeszűrő.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
