El Camino ó'ccsóért
Teszt: Dacia Logan Pick-up
2009 meghozta a mi El Caminónkat, a Logan Pickupot. Ha nem is üt akkorát, mint a nagynevű előd, azért meggyőző volt.
Ötvenegynéhány éve került ki az akkori eladási adatokat még boldogan nézegető GM-dolgozók kezei közül a Chevrolet El Camino, a személyautó vázára épített pickup. Nem ez volt az első ebben a kategóriában, de talán a leghíresebb. Az El Caminónak számtalan utóda született, szinte minden gyártó megpróbálkozott egy ilyen karosszéria-változattal. Ismertebb, hazánk útjain is látható például a Škoda Felícia Pickup vagy a Fiat Strada/Palio. Lelkes autóbuzik még ma is szorgosan építenek hasonló tárgyakat BMW-ből és Mercedesből, vagy bármiből, ami a kezük ügyébe kerül.
2009-ben a Dacia gondolt egyet, és kijött a saját kis El Caminójával. Nem volt minden előzmény nélküli, hiszen alig három éve fejezték be az 1300-as karosszériára fejlesztett platós kisteherautó gyártását, ami több mint 30 évig futott. Számtalan változatot ért meg, volt Double Cab és négykerék-hajtású is.
Jól áll neki ez a forma, ha hátsókerék-hajtású lenne, brutális kis élményautót lehetne faragni belőle. De így is elszabadulhat kicsit a fantázia: hátra nagy felni, belülre nagy zene, valami látványos fényezés, fel a platóra a szörfdeszka meg a vízipipa és mehetünk a bícsre.
Apropó plató, a sajtóanyagot bámulva találkoztam egy képpel, ahol valószínűleg zsaluzóelemeket raktak a platóra. Gondoltam, kiszámolom, mennyire terhelte meg a járművet.