Halkabban hörög az új Puma

Ford Ranger XLT – 2012

2012.07.31. 07:44

Adatlap Ford Ranger XLT - 2012

  • 2198 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 3700 rpm
  • 375 Nm @ 1800 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.3 másodperc
  • Végsebesség:
    175 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.7 l/100km
  • 6 430 000 Ft

Versenytársak

Valamivel több mint egy éve járt nálunk az előző Ranger XLT felszereltségben. Azóta nagy változások történtek a modell életében.

A motor összement egy picit, így már az új Puma, az euro 5-ös 2,2 literes hajtja az új Ford pickupok többségét. A lóerőben nem történt sok változás, az mindössze 7-te lett több, a nyomatékban annál inkább, hiszen az új motor már 375 Nm-t ad le a régi 330 helyett 1800-as fordulaton. Nem csak erejében, hangjában, illetve a hangtompításban is sokat javult a kocsi. Bár még mindig megvan a tradicionális Ford kisteherautós kerregés, de már lehet akkor is rádiót hallgatni, ha kimegyünk az autópályára.

A platón főképp széltébe nőtt meg, több mint tíz centivel lett szélesebb, így már széltében-hosszában 156 centi. A platóbélés, aminek a fényezett raktérnél nem kell ecsetelnem az előnyeit, széria, akárcsak a rejtélyes 12 voltos csatlakozó a kerékíven. A növekedés persze nem állt meg a platónál, a tengelytáv 30 centit nőtt, míg a kocsi hossza már több mint 5,3 méter. Lassan utoléri amerikai nagytestvérét, az F150-est, ha így folytatja. Persze így egyre kevésbé alkalmas a terepjárásra, de komolyabb terepre nem is ezeket veszik, hiszen az alattuk lévő technika leginkább arra jó, hogy ha a saras szántásba ki kéne menni, ne okozzon gondot. Mondjuk a szabad hasmagasság csak 2 centivel nőtt, így már majdnem 30 centi bukkanón kelhetünk át odaverés nélkül, és egy hirtelen elénk ugró 80 centi mély pocsolya se okozna gondot.

   Isuzu D-Max  Nissan NP300  Mitsubishi L200  VW Amarok  Toyota Hilux  Ford Ranger
 Hossz 5295 5260 5045 5254 5255 5359
 Tengelytáv 3095 3000 2950 3095 3085 3220
 Hasmagasság 225 205 230 249 212 229
 Platóhossz 1552 1485 1505 1555 1547 1560
 Platószélesség 1530 1390 1470 1620 1515 1560
 Plató belső magasság 465 435 460 508 450 511
 Fordulókör 13,1 12 11,8 12,9 12,2 12,7
 Első terepszög 30 33,4 31 28 30 28
 Hátsó terepszög 23 24,9 31 23,6 26 28

(Minden modellnél a duplafülkés kivitelt vettem figyelembe.)

A kocsi hátsó futóműve még mindig az egyik legpattogósabb a pickupok között, de hát ha egy tonnát lehet felhajigálni a platóra, akkor sajnos ez ilyen. A rugókat a teljes terhelésre méretezik, így, hacsak jó Ladás szokás szerint nem pakolunk pár cementes zsákot a végébe, bizony minden úthiányt megérzünk utazótempóban. Engem annyira nem zavart, csak a hátul ölő utasok reklamáltak néha amikor körpályára álltak egy komolyabb kátyú után. Amúgy látszik a tendencia, hogy azért gondolnak a hátsó utasokra is. Már normális méretű a hátsó sor, van lábtér, karfa és villanyablak. Csak a szellőzés hibádzik kicsit, középen elfért volna még egy rostély, mint a Goában.

A kocsi alatt a futóműben nagy változás nem történt, elöl kettős keresztlengőkaros, tekercsrugós, hátul laprugós és merevtengely, mint szinte minden hasonló autóban. A fejlődés jegyében már rengeteg hárombetűs kütyü és bekerült a kocsiba. A vezetőt és az utast immár rengeteg lufi védi, így a Ford Ranger volt az első, ami kiemelkedett a siralmasan végző mezőnyből az EuroNCAP teszteken, mindjárt 5 csillaggal.

A külalakban az első, ami feltűnt, a dizájnelemek eltűnése. Egy csomaggal feljebb került a krómrengeteg, így például a funkcionálisan kevéssé hasznos kamu krómozott bukókeret is. Lett helyette szép idomvasból hajlított, színre fújt védőrács, amire nyugodtan ráfektethetjük a túlnyúló bármit, amit szállítanánk, és a kihajtható kis füleknek köszönhetően oldalirányba se kezdenek menekülni. A lépcsőtől még nem tudott elszakadni, bár az nem tartozik a csomagba, feláras extra. Ezzel a kiegészítővel csak két bajom van, egyfelől ronthatja a hasmagasságot, másfelől koszos időben vagy távolugrásban szállunk be a kocsiba, vagy garantáltan összekenjük vele nadrágunk szárát.

Az utastérben a globális gyártás jegyében immár a Fiesta középkonzoljával találkozhattam, ahova végre bejutott az USB port is, ami nekem nagy öröm volt. Az ülésnek viszonylag jó volt az oldaltartása és hosszabb úton se gyötört meg nagyon. A tárolórekeszekbe mindenemet be tudtam szórni és szomorúan láttam a kis tekerőt, amivel az összkereket és a felezőt kapcsolhatjuk, utóbbit menet közben is. Azért az a szép nagy kar férfiasabb volt, de persze erre halad a világ, nincs mit tenni, lassan kihalnak a full mechanikus kapcsolók. Persze csomagtér még mindig nincs, de pozitív, hogy már kezdik felfedezni a hátsó ülés alatti helyet, és legalább két kis zárható rekeszt kialakítottak.

Árában is sokat változott, az egy évvel ezelőtti modell annyiba került, mint most a Ranger alapváltozata, ami 5.6 millió nettó forintot jelent. A nálam lévő XLT 6,43 millióba kerül. Az idei év másik újdonságából, a D-Maxból ennyi pénzért az LS Pluszt kaphatnánk meg 163 lóerővel és 400 Nm-el, egyébként szinte ugyanilyen felszereltségű, az egyetlen komolyabb plusz az automata klíma.

Totalcar értékelés - Ford Ranger XLT - 2012

Jól használható, de talán kezd kicsit túl bumfordi lenni.

Népítélet - Ford Ranger