Aki nem akart sznobnak tűnni, de Daciát sem akart, új, nem túl drága családi autót viszont igen, eddig még tudott ezzel-azzal takarózni. Eddig akár magának, akár másoknak meg tudta indokolni, mi is tartja vissza attól, hogy egy masszív, tágas, kényelmes, direkt a mi útviszonyainkra tervezett, méretéhez, tudásához, de még abszolúte is nagyon-nagyon olcsó járművet vásároljon. Eddig.
Nem veszek Logant (Daciát), mert nem praktikus a négyajtós kasztni; kerüljön valamivel többe, de legyen inkább a Thalia (Renault). Nem veszek Logant (Daciát), mert nem kell nekem akkora dög, kerüljön valamivel többe, de legyen inkább a Twingo (Renault). Nem veszek Logant (Daciát), mert nem lehet ledönteni a hátsó ülést, nem fér be a tévé, a mosógép, a konyhaszekrény, ha esetleg veszek; kerüljön valamivel többe, de legyen inkább az új Clio (Renault). Nem veszek Logant (Daciát), mert nem férünk be hatan-heten, kerüljön valamivel többe, és legyen inkább Kangoo (Renault).
Kedves öntudatos vagy látens sznobok: tessenek felkötni a gatyát! Nehéz lesz megindokolni, miért nem éri meg a Dacia Logan MCV, e variálható belsejű, hétszemélyes, nagyon tágas és kényelmes, jó motorokkal szerelt autó. Helyette kisebb, nem ilyen praktikus, kevésbé strapabíró alternatívát választunk. Drágábban. Segítek, itt vannak a válaszok: rideg, igénytelen a belső dizájn, kellemetlenül olcsók a kárpitok, a műanyagok. Hogy néz már ki az idióta ajtóbehúzó vájat a könyöklőkön? Nem biztonságos, a szedán is csak három csillagot kapott az EuroNCAP-től. Nem elég erős, mert egyelőre nem adnak hozzá 70 lovasnál erősebb dízelt, 105 lovasnál erősebb benzinest.
És persze a legfőbb érv: ez is csak egy Dacia. Aki nem szégyelli, eddig is bevallhatta: nekem pedig akkor sem kell, mert nem akarok románt egy német, francia, olasz, japán helyett. Mert a Renault-k (Fiatok, Opelek, Skodák) nyugatiak, menőbbek, kúlabbak. Mert olyan mélyen belémgyökerezett az autós sznobéria, hogy rosszul vagyok a gondolattól: egy Dacia áll a házam előtt, egy Daciával kell elvinnem nyaralni a családot, és egyáltalán: egy Daciában mutatkozom nap mint nap. És hogy ne így legyen, nekem megér néhány százezer forintot.
Igen, én is
Elnézést, ha kicsit túlragoztam volna ezt a sznobériadolgot, de ha túl lelkesen ecseteltem ezt a talán nem is oly elterjedt lelki bajt, csak azért tettem, mert magam is ebben szenvedek. Második gyerekünket várva autócsere előtt állunk, és hát ugye mi lehet jobb választás egy elég csekély anyagiakkal rendelkező kétgyerekes magyar családnak, mint egy tágas, kényelmes, takarékos, olcsó Logan három év garanciával, száz év részletre? Nagyon sokat kell még magyaráznom magamnak, miért is helyes, hogy inkább veszek egy használt, de több lélekkel és díszesebb pedigrével rendelkező valamit, sok-sok pénzt költve el a családi kasszából voltaképp felesleges emblémákra, kicsit finomabb anyagokra, divatra, extrákra, és persze szervizre. Az eszem mindenesetre kézzel-lábbal harcol a szívem ellen, de vesztésre áll.
Csak az a baj, hogy már még nagyobb a sznobizmus ára. A Dacia Logan MCV pontos árait még nem ismerjük, február végéig, a hazai értékesítés indításáig nem köti orrunkra a számokat az importőr, de egy tól-igot azért kaptunk. Az ötszemélyes, 1,4-es benzines modell 2,4 millió forint alatt indul, 3,4 millióért már dízel, hétszemélyes, cseppet sem fapados autót kapni majd. Dízel, hétszemélyes. Eddig ebben a műfajban a Fiat Doblo Panorama volt a legolcsóbb 4,09 millióért, most hirtelen hétszázezerrel kéne kevesebbért adni, hogy visszanyerje címét. Elképesztő.
MCV?
MCV=Multi Convivial Vehicle. A Multi a multi, a vehicle a jármű, a convivial meg a szótár szerint: kedélyes, társaságot kedvelő, víg, ünnepi. A convivial evening jelentése: mulatság, a convivial songé: bordal.
És még csak nem is rossz, a fene egye meg. A Renault, illetve hát a Dacia dél-Olaszországban rendezett bemutatójának első napján a sokszékes dízelt próbáltam ki, és estére egy két lábon járó kellemes csalódás voltam.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
