Az 1,5-östől teljesen magam alatt voltam. Az már túl jó is volt nekem; egy kihaltnak hitt állatfaj, a 80-as évekbeli GTI feltámadása. Kicsit persze rázott, úgyhogy bejelentkeztem egy fapados 1,3-asra, hátha az majd jó lesz.
Megvolt rovatunkban azokról az autókról írunk, melyekről már írtunk, de más motorral, más kasztnival, más hűtőmaszkkal újra karmaink közé kerültek. Dízel helyett benzin, lépcsős helyett csapott far, agresszívabb ködlámpák, új fényszórók, amelyek követik a motorháztető vonalát, elegánsabb hűtőmaszk, 30 százalékkal merevebb karosszéria; szóval egy fészlift a modellciklus derekán: ha ezek is megvoltak nekünk, itt számolunk be róluk. Értelemszerűen főként arról, ami más bennük a korábban részletesen kitárgyalt modellekhez képest.
Olvastam már róla teszteket, mi is írtunk, mindenki dicsérte, de szinte mindig mindenki dicsér valamit, úgyhogy ha valami kiugróan jó, az általában fel se tűnik. A Mazda2 kiugróan jó; megint valami, amiért lelkesedni tudok. Oké, eleve szeretem a kicsi autókat, illetve ahhoz, hogy nagyon tudjam szeretni, egy autónak kicsinek vagy nagynak kell lennie. Régi rémálmom, hogy egyszer belehegesztenek a Passatba, és ott sorvadok el a jellegtelen középkategóriában.
A Mazda2 lehetne kisebb, de még pont belefér, leginkább mert érezhetően könnyebb, mint az átlag. Nem sokkal, a hasonló Fabiánál, ami a kategóriában átlagos tömegű autó, 110 kilóval. De a súlyon kívül van még egy, legalább olyan fontos tulajdonsága: jó. "Ha valaki új 500-as Fiatot vett, de utána kipróbál egy Mazda 2-est, soha nem bocsátja meg magának", írta nemrég a brit Autocar magazin. Nagyjából igaz lehet, úgyhogy én nem is az 500-as Fiattal hasonlítanám össze, inkább a Fiat platformazonos élményautójával, a Panda 100HP -vel.
Ami persze egyfajta sarlatánság, hiszen nagyjából az ár stimmel meg a vezetési élmény. Méretben a Mazda2 konkurensei a Fabia-Yaris osztály, a B szegmens, hiszen a Mazda2 a Pandánál 35 centivel hosszabb, ami inkább bő egy kategóriányi különbség. 12 centivel szélesebb és 6 centivel alacsonyabb, de ez most lényegtelen. Viszont 20 kilóval könnyebb. A húsz kiló nem a világ, na de hogy egy kategóriával nagyobb autó úgy általában nem nehezebb, mint egy kategóriával kisebb akármi, az már valami.
Az ördögbe! Ez a fapad?! de tényleg: a 86 lóerős TE felszereltségben 3,5 millióért tényleg a per 55-ös gumik vannak, most már rafináltabban kell specifikálnom a kérést: a legeslegfapadosabb 2-est is elkérem egyszer, ha létezik egyáltalán olyan. Vegyük le a peres gumikat, vonjuk le a közérzetjavító intézkedéseket, bőr váltógombot és kormányt, kormányról vezérelhető hifit, és nézzük meg, hogyan muzsikál sztenderd kontrollautónk, anyám 1,3-as Swiftje ellenében.
Az ülés kicsit fapados, legalábbis nem bőr, a kormány és a váltógomb viszont az. A csillapítva visszacsapódó kapaszkodót nem számítom az extrák közé, de képtelenség, hogy ez a könyöklő alapáras legyen. Persze az is tökéletes helyen van: vezetéstechnikailag nem a legjobb, ha a jobb kezünket a váltógombon tartjuk, de tökéletes alátámasztással tehetjük meg. A kézifék és a szivargyújtó mögött kis csapóajtóval takarva van még egy aux bemenet, ami dupla öröm az MP3-lejátszókhoz; töltéshez nem kell összemadzagolni a középkonzolt.
Kispolgári a kárpit, de ez azért sportülés: volt a hátamban valami idegbecsípődés-féleség a bordáim között, amit kanyarban újra elkezdtem érezni- ez az ülés tökéletesen tart minden olyan helyzetben, amibe a határtalanul élvezetes futómű és kormányzás miatt keveredtünk.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
