A Renault kacsaseggű izomautója egyedülálló jelenség a piacon. Kétliteres turbómotort, benne 225 lóerőt pakoltak egy vitatott külsejű, nevében kupé, valójában ufó formájú karosszériába, adtak hozzá bőrkormányt, fémpedált, sportülést a fíling végett, végül jókora kerekeket az egész alá, hadd menjen. Megy, nem is akárhogy.

|
Hiába mondogatta a tesztautót megtekintő ismerősök némelyike fitymálva, milyen hülye formájú a Mégane fara, nekem bizony a Coupé hátulról a legkívánatosabb. A két, ötszögletű, szépen domborított lámpatest között ívelődik a jelenkori autógyártás egyik legigézőbb popsija, alatta látványos, öblös kipufogóvégekkel. Oldalról az első lámpa elvékonyítására visszakacsintó háromszegletű kis pótindex, a fémes típusjelzés és kilincs, az ablakok harmonikus, szimmetrikus ívelése - no meg a nyolcküllős, 18 hüvelykes, az alapfelszereltséghez tartozó kerekek határozzák meg a Mégane Coupé karakterét.
Az autó arca is megkapó, a mai autók túlcicázottságától mentes, xenonlámpát csillogtató fényszórók, az emblémával szépen kettéosztott hűtőmaszk így egyben eleve bájos látványt produkál, az RS-séget pedig a leengedett kötény két szélére dudorított ködlámpák adják. Tesztautónk még felülről is sajátosan szép volt: a tetőlemez helyett begittelt, hatalmas üvegablak nyitva is, csukva is jól áll a Mégane-nak.
Beülve a cseppet sem szokványos külsejű autóba az első érzés a döbbenet: sima, fekete Mégane-belső, semmi húdeextra, a sportos dizájn csak a fémpedálokon, a műszeregyüttes környékén és a váltókar alatt elhelyezett egyszerű, de szép fekete fényes műanyagbetéteken, az üléseken és a narancssárga biztonsági öveken lelhető fel. A figyelmes szemlélő még azt is észreveheti, hogy jó fogású, de kissé jelentéktelen külsejű sportkormányt és váltógombot, a sportülések feláras bőrhuzatát és az ajtókárpitot az övvel - és esetünkben a fényezéssel is - harmonizáló narancsszínű cérnával varrták. Visszafogottan sportos, kicsit németes hangulat.
A lényelemre a Mégane Coupé-ra saját kategóriájában éppúgy nem lehet panasz, ahogy napjaink egyéb alsó-közép francia autóira sem. A 225 lóhoz igazított futómű csak kimondottan rossz állapotú utakon (pl. Budapest) pengeti a gerincet, egyébként feszesen, határozottan csillapít, de nem sportautósan durva. A francia Golfoknál kötelező elektromos extrák, az automata klíma (nagyszerűen működik), automata fényszóró és automata ablaktörlő is megvannak, a Coupé Sportot is a Mégane kulcsmentes kártyás rendszere nyitja-csukja, dupla zárgombnyomásra felhúzódnak az ablakok, és becsukódik a tető.
Sportkupéhoz (valójában persze hot hatch, egy kupé máshogy néz ki) méltatlanul hátul is egész jól el lehet férni, persze csak két embernek. Elöl középen a könyöklő alatt mély szekrény található, hátul a lehajtható könyöktámaszban meg ott lapul minden piás írástudó álma, a két pohár mellé három tollat is megtartani képes kis irat- és bárszekrény. A jövő kis Schumacherjeit a sportos Mégane-ban is Isofixszel rögzíthetjük. A kényelemmel kapcsolatban tanultam valami újat is a Renault weboldaláról: az automata villanyablak neve mától légyen impulzív ablakemelő!
Az ergonómia területén sikerült felfedeznem azt a két hibát, ami végre némi kritikai szellemet csempész a gusztustalanul csöpögő imádathömpölybe. Az egyik az ajtó becsapásának nehézsége. A hatalmas és súlyos ajtókat csak a könyöklő végén elhelyezett kapaszkodóval lehet behúzni, ami tágra nyitott ajtónál a rövid erőkar és a hosszú, nehéz ajtó miatt nem egyszerű. Az ajtó közepén pedig nincs egyetlen megragadható porcika sem, csak az - egyébként nagyon praktikus - ajtózseb tetejét felnyitva, a zsebbe kapaszkodva lehet megkönnyíteni a dolgunkat. Akármilyen macerás, még mindig jobb így bezárkózni, mint kidülledő szemmel húzni a fogantyút.
A másik gond valószínűleg a fémpedálok számlájára írható: nem túl széles 43-as sportcipőm simán beszorul a fékpedál és a középkonzol pillére közé. Érdekes módon fékezéshez kifelé rántva a lábamat ez a kellemetlen gond soha nem jelentkezett.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
