A mindössze négyezer példányban elkészülő különleges Mondeo a Titanium X fantázianevet kapta. Brrr. Pedig ez nem az Enterprise űrhajó aktuális célállomása, nem is Batman új szupertitkos bolhairtó pora, csak egy (illetve két) autó. A Ford Ljubljanában mutatta be új büszkeségét.

Egy dolgot (illetve két dolgot) nem értek ebben az autóban (illetve ebben a két autóban). Nem értem, miért pont Titanium és miért pont X. A Mondeo limitált darabszámú különkiadásában se titánötvözet, se X nincs. Viszont cserébe szinte minden más van. A Ford egy (illetve két) remek középkategóriás autót, két igazi hosszú távú utazólimuzint épített.
Miért forszírozom annyira ezt a kettes számot? Hát mert a Titanium X szintű Mondeo kétféle motort rejt a Ford-módra ravaszul kulccsal nyíló motorháztető alá. Két nagyon különböző motor, két nagyon hasonló autó. A kétliteres TDCi löketének 86-ról 94,6 milliméterre növelésével egy 2198 köbcentis dízel, az ST220 V6-osának kissé finomabbá, kulturáltabbá varázsolásával pedig egy 2967 köbcentis benzinmotor cibálhatja immár a Mondeo jókora kasztniját. De erről majd később, előbb nézzük, mi a közös minden Titanium X-ben.
Kívülről ember meg nem mondja, melyik melyik. Aki Titanium X-et vesz, az ST-hez hasonló első lökhárítót, krómbetétes hűtőmaszkot, helyes kis bajuszos ködlámpákat, sportos első kerékíveket, küszöböket és hátsó lökhárítót kap 17 hüvelykes, szikrázóan ragyogó hétküllős könnyűfém felnikkel. Az alacsony peremű gumikkal és a sötétített ablakokkal a Mondeo visszafogott és elegáns, mégis sportos és fickós. Fordra ilyet ritkán mondok, de a Mondeo Titanium X kifejezetten attraktív autó.
A Titanium X széria jó esélyekkel indulhatna a "leghülyébb autószín-elnevezések" -versenyen. Magnum Szürke vagy Párduc Fekete éppúgy rendelhető, mint Gép Ezüst, vagy Stirling Ezüst. A konzervatívabbaknak van Tintakék - ami szerintem borzalmasan néz ki, de legalább nem kell hosszasan ecsetelni barátainknak, milyen is az új autó. A tintakéket mindenki érti.
Belül már nincs ilyen sok választási lehetőség. Technokrata egyenbelső kerül minden modellbe, ahol a középső műszerfal-betét, a vaskos, súlyos váltógomb és a váltókulissza takarólemeze - elnézést - kefélt felületű fémből készült. Fekete Alcantara az ülések felfekvő felülete, a Ford ezüstös perforációval dobta fel a hangulatot. A foteleket bőrcsíkok szegélyezik és az ajtókárpitok is Alcantara-hatásúak.
A Titanium X enteriőrje hasonló a Ghia modellekéhez, de a Ford szerint " modernebb, "techno" hatást kelt". Nekem a bajuszkapcsolók elég silány műanyagai egy kicsit túl technósak voltak. A kék-fehér műszerfalvilágítás nem rossz, de az igazi technóságot mégis a - sajnos feláras, a navigációhoz járó - érintőképernyős nagy központi LCD adja. Páran panaszkodtak a menüre és a nehézkességre, nekem gyakorlatilag az első pillanattól egyértelmű volt a hifit, klímát, navigációt vezérlő grafikus felület logikája. A lényeges gombok hagyományos formában is megtalálhatók a képernyő körül - a Mondeo Titanium X egyetlen hiányossága, hogy nincs osztott zónás klíma.
Van viszont öt-öt fokozatban fűthető és szellőztethető vezető- és utasülés, ami nagyszerű dolog. Bár ezek a fotelek alapvetően mechanikusan állíthatók, a magasságot kényelmesen, elektromotorokkal szabályozhatjuk. Behajthatók a tükrök, automaták az ablakemelők, a villanyos extrák közül csak a manapság egyre divatosabb kulcsnélküli bejutás és indítás hiányzik. Bluetooth és hangvezérlés állítólag hamarosan lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
