Négy személlyel kényelmesen

Bemutató: Opel Meriva és Signum, Rüsselsheim

2002.09.06. 08:57

 
   
 

A jövő januárban Zaragozában beinduló gyártás három benzines motorral (1,6: 87 Le/138 Nm, 1,6 ECOTEC: 100 Le/150 Nm, 1,8 ECOTEC: 125 Le/165 Nm), és az 1,7 literes DTI ECOTEC (75 Le/165 Nm) dízellel lesz kapható. Idén ősszel érkezik a motortechnikai felzárkózást megnyitó első saját fejlesztésű common-rail, közvetlen befecskendezéses dízel motor, az 1,7 CDTI ECOTEC (100 Le/240 Nm). Ötsebességes kéziváltót illeszettek a motorhoz, az erősebb benzinesekhez kuplungpedál nélküli, félautomata Easytronic is rendelhető.

 
   
   

Alapkiépítésben jár négy tárcsafék ABS-szel, vészfék-asszisztenssel, négy légzsák, a jobb oldali ülés érzékeli a gyermekülés ISOFIX-pontokon rögzítését, és kikapcsolja az utasoldali légzsákot. Érdekes ötlet a hifi-berendezés megoldása, egy kis dobozka infraporton keresztül a hátsó fülhallgatókba közvetíti a rádió adását, míg az elöl ülők CD-t hallgatnak, vagy akár fordítva. Teljes a családi béke.

A szériaérettség elérésével a Signum elvesztette önállóságát, és betagozódott a Vectra-családba. A szedán, a GTS és a kombi mellett ez lesz a Vectra Business Class. Nyújtott, hosszú ötajtós, a Merivához hasonlóan szintén négyszemélyes utazásra optimalizálva. A hátsó ülések hosszirányú állíthatósága 13 cm, a középső háttámla ledöntésével itt is jól kihasználható tárolódoboz-könyöklő-asztalhoz jutunk. FlexSpace.

 
   
 

Belül a fekete és a szürke dominál, a határozott sarkokban végződő vonalak fegyelmezett, vectrásan praktikus belteret eredményeznek. Magas szintű a kivitel, szépek az anyagok, pontosak az illesztések, egyértelműen látszik, hogy az Opel célja feljebb lépni a megítélési skálán.

> Felszereltsége is gazdag. A Merivából megismert újítások itt is megtalálhatóak, sőt továbbiakkal is kiegészülnek. Az első ülések fűthetőek és szellőztethetőek, ez eddig tényleg csak a nagyobb dél-német vetélytársakban volt elérhető.

 
   
   

Az első Bi-Xenon fényszórók bevilágítanak a kanyarba, méghozzá a fényszóró motoros elfordításával a haladási sebesség és a kormányzási szög függvényében. Alacsony sebességnél, irányjelzés esetén egy kiegészítő izzó világít az adott irányba, míg nagysebességű egyenes haladásnál kicsit felerősödik a fénysugár ereje, hogy hosszabb útszakaszt világítson be.

A Vectrában beválni látszó IDS rendszerű futóművet építették az autó alá. Négy benzines és három dízelmotorral lesz megrendelhető, ezek között három teljesen új konstrukciót találunk. Egyik egy 2,2-es direkt befecskendezéses benzines, 155 lóerős. A kétszáz lovas, kétezres turbót még az ősszel megismerhetjük az Astra OPC változatában, teljesítményét a Signumban 175 lóerőre fogták vissza, 260 Nm-es nyomaték mellett.

 
   
 

A harmadik újdonság az Opel első V6-os háromliteres common-rail dízele. A változó turbinageometriájú turbófeltöltő miatt kíméletes használatkor kíméletesen fogyaszt a motor, ugyanakkor már 2000-es fordulattól brutális, 370 Nm nyomatékot termel. A többi motor a Vectrából és a Vectra GTS-ből származik.

A Signum legfőbb erénye - magasszintű komfortszolgáltatásai és gondosan kimunkált belső tere mellett - a szépsége. Orra alapján ugyan belesimul a jelenlegi Opel-arculatba, egyéb dimenziói azonban határozott fejlődést mutatnak.

 
   
   

A Vectránál négy centivel hosszabb, lapított tetejű karosszéria, valamint a krómdíszítések eleganciát sugároznak, a hátul kétoldalt kikandikáló kipufogóvégek és a 16-os vagy 17-es felnik pedig a lendületes haladás látszatát keltik. Az ötödik ajtó alakja és elrendezése már-már franciás könnyedségű, míg a hátsó ajtó körvonala őszinte lendületet visz az eredetileg bumfordi Vectra oldalnézetébe.

Lehet, hogy a vásárlók jobban fogadják majd az autót, ha azt a Vectra modellváltozataként pozicionálják, az azonban biztos, hogy a Signum a saját lábán is képes lenne megállni. Végre az Opel is friss, jövőbe tekintő modelleken dolgozik, és ez nekünk örömteli, hiszen szélesíti a kínálatot, nekik pedig a biztos jövő alapjait jelentheti a minőségi fejlesztés.

 
   
 

Részemről támogatom a négyszemélyes koncepciót. Kényelmes, jobban kihasználható, mint a szigorúan öt főre kitalált változatok. Az Opel ébredését is üdvözlöm, ideje volt már. Kíváncsian várjuk az első példányokat, amennyiben a vezetési élmény is olyan szintűre sikerül, mint az autók külső és belső kidolgozottsága, az új kis egyterűvel és az exkluzív Vectra-variánssal nagyot javulhat az Opel nemzetközi megítélése.