Ha a drégelyi kántort egy álló hétig harangszón és ostyán tartjuk, akkor sem fogja megkülönböztetni egy Mercitől vagy bármelyik felsőkategóriástól. Minek hát a pocsékolás, vegyünk Opirust, és a maradékon egy traktort.
Finom eleganciával gördültem a templom elé. Addigra már párosával érkezek az asszonyok. Öltözékük ünnepi egyen, fekete vagy sötétszürke, szinte földig érő kabát, finom mintás szürkés kendő. Sajnos a mai palóc népviselet már csak ebben a komor, varjúszerű öltözetben mutatkozik.
A két asszony korát meghazudtolva, könnyedén huppant a hátsó ülésre. Hely van elég, a nehezen mozgó lábak kényelmesen elférnek, a bot sem okoz gondot.A háromezer-ötös V6-os fölsóhajtott, és előkelő határozottsággal suhantunk el a hazafelé tartók sorfala előtt.
Legközelebb én is betérek a templomba, sőt, gyónni is fogok. Muszáj, mert olyan vétkes gondolatok járnak a fejemben, hogy nehéz a feloldozás. Megkívántam felebarátom autóját, és ez még csak a legkevesebb, perverz módon kedvelem, és legszívesebben vissza sem adnám.
Hej, pedig amikor annak idején, mikor megláttam az első genfi képeket, csak meresztettem a szemem. Jól látok, vagy a koreaiak bolondultak meg? Kiamerci, vagy mi ez? Aztán megjelent a hazai bemutatón, és megnyugtattak. A Mercedes szegről-végről rokon (12%-os Hyundai-tulajdon), nem kell perre vinni a mercis jegyeket.
Persze, csak a felületes akadékoskodó gondol mercedeses külsőre. Ez komoly tévút, de én megláttam az igazságot. Csak nem fognak egy E osztályt másolni, ha a Jaguárt is lehet? Úgy bizony, az Opirus orra egy S-Type, Lancia Thesis hűtőmaszkkal. Még a motorháztető-bordák is stimmelnek. A hátsó is az újabb Jaguárok formavilágát ötvözi a phaetonos lámpákkal. Persze ez inkább a Jaguart minősíti, távol álljék tőlem, hogy az Opirusra bármi rosszat mondjak.
Az elméleti összehasonlítgatások egy pillanat alatt szertefoszlanak, amint az autó mellé állunk. A két centi híján öt méter hosszú Opirus az E osztálynál és az S Type-nál is hosszabb, ráadásul mindkettőnél 3 és fél centivel magasabb (1486 mm). A Hyundai Equus padlólemezét használták fel, így tengelytávja 2800 mm. Az Opirus szinte minden hasonló kategóriatársánál dagadtabb.
Van is benne anyag rendesen, már az üres tömege több mint 1800 kg. Ennek persze megvannak a hátrányai. Az Opirus - elöl független kettős keresztlengőkaros, hátul független több lengőkaros - futóművét komplex elektronikai rendszer figyeli a menetstabilizátortól kezdve a vészfékasszisztensen át a kipörgésgátlóig, mégsem tud csodát tenni a kilókkal. Szinte érzem, hogy a lengéscsillapító komolyan küzd a teherrel, és finom hullámzással köt kompromisszumot.
A hullámzás jól áll neki, de intenzív irányváltásnál nem túl előnyös. A szervorásegítéses kormánymű fogasléces, ütközéstől ütközésig kicsit több mint két és fél fordulatot fordíthatunk. De nem is értem, milyen csacskaságokat beszélek, milyen intenzív kanyarodás? Haladjunk szépen megfontoltan, úgy, ahogy az Opirus fékeivel is bánni kell.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A 4-es 6-os villamossal utaznál a két ünnep között? Van egy rossz hírünk.
A korlátozásra egy sérült vízcső javítása miatt van szükség.
- Technika
Háromszög alakú, kétütemű, 18 hengeres dízelmotor 36 dugattyúvalHülye motorok minisztériuma - 5. rész
A Deltic motort hajókban, mozdonyokban és még egy tűzoltóautóban is használták.
- Közélet
Elült a por a 2024-es Forma–1-es szezonzáró után, eljött a számvetés ideje!
Lássuk, melyik csapat hogyan teljesített idén!
- Szerelem
Az egyetlen szabály, hogy nincs szabályAz ágyúgolyó futam filmek története 1976-tól 1989-ig
Egy csapat vakmerő autóbolond egész Amerikát átszelő száguldásra indul… Az ünnepek alatt érdemes újranézni az öt 1976 és 1989 között készült részt!
- Hírek
25 év után visszaadta újonnan vásárolt Mazda RX-7esét egy 80 éves japán nő
Úgy döntött, hogy a 80. születésnapján leadja a jogosítványát és megválik szeretett autójától.
- Hírek
Dől az olaj egy vadonatúj Cybertruckból, egy hónap lesz a javítás
A tulaj elmondása szerint egyelőre nem tudja visszavásároltatni vagy lecseréltetni autóját a Teslával, majd csak a javítás után.
- Belsőség
Imádott képeink, a fényképező gyomrábólKedvenc fotóink – 2024.
Gigantikus mennyiségű fotót lövünk egy évben, ezek közül most összegyűjtöttük a kedvenceinket.
- Hírek
Visszasírod a '90-es évek tuningját? Akkor vesd rá magad erre a BMW 850i-re!
Korában igazán kifinomult darab lehetett... vagy nem.
- Hírek
Drágul a MOL Bubi, de még így is nagyon olcsó marad
Az éves bérlet megszűnik, helyette féléves vásárolható.
- Hírek
Itt a várva várt pillanat: elkezdték gyártani a Lada Niva Sportot
122 lóerő, állandó összkerékhajtás, "sportos" belső.
- Hírek
Helikopterrel ellenőrizte az M5-ös autópálya forgalmát a rendőrség
A komplex ellenőrzést december 18-án tartották.
- Hírek
A VinFastnél bezárják a munkásokat a gyárba, hogy többet dolgozzanak – állítja egy volt alkalmazott
A volt alkalmazott és egy meg nem nevezett forrás több lapnak is beszámolt a történtekről.
- Hírek
Az eladások nőnek, pedig kevesebb autót gyártanak: mit csinál a Toyota?
Csak spekulálni tudunk, hogy mi okozhatta a különös helyzetet.
- Hírek
Hogyan lehet közlekedni karácsonykor? Íme a budapesti iránytű
A nappali buszok délután 4-ig járnak, a metrók este 6-ig. Utána jönnek az éjszakai járatok.
- Belsőség
Hallstatti túra egy új négyévszakossal
Amikor 9 kilométert mész 1000 méter szintkülönbséggel jeges, havas, hajtűkanyaros úton, kiderül, jól választottál-e.
- Hírek
Dugóhelyzet: az autósok azonnal kihasználják a lehetőséget
A dugók olyanok, mint a matematikában a pi: változó feltételek mellett állandóak.
- Hírek
Európába is elhozzák az új Dodge Chargert, de nem csak elektromos változatban!
Kétféle kasznival, négyféle hajtáslánccal kapjuk meg.
- Hírek
A márkák házassága az egyetlen kiút?
Mi a különbség a Honda és a Nissan között?
- Belsőség
Kőkemény kvíz ritka autókkal: mindet felismered?
Itt egy durván nehéz kvíz, amiben ritka autókat kell felismerned. Kösd fel a bajuszt, mert ez kemény lesz!
- Szerelem
Emberek az ikonok mögött 2/1.
Ha érdekel, kik tervezték meg az ikonikussá vált karosszériákat, a Wolfsburg-i Autostadt kiállítása neked való!
- Belsőség
Ezek voltak a kedvenc tesztautóink 2024-ben
Azonos platformra épülő, költségoptimalizált tesztautók jöttek-mentek, de 2024-re is jutott a jóból, év végi gyűjtésünkben ezeket vesszük végig.
- Hírek
A villanyautók átkerülhetnek a másik ligába
Kiderült, hogy mennyivel drágultak az autók az utóbbi években az amerikai piacon.
- Hírek
Kegyetlen, 700 lóerős, V12-es Mercedes W124-essel szántották fel az Autobahnt
A 31 éves E osztályba belógattak egy 700 lóerős V12-est. Megnézték, hogy mennyi a vége a német autópályán.
- Hírek
Különleges járat jelent meg a Flightradaron
A Mikulásnak is osztott lapot a járatfigyelő oldal.
- Hírek
A taplóság nem ismer határokat, pláne ha még egy kisteherautó is van hozzá
Mesevárost csináltak az egyik amerikai településen. Majd jött a „tundrás csávó”.
- Hírek
Kiszivárgott a Toyota terve: olyan szeretne lenni, mint a Tesla
Nagy dobásra készülnek a japánok.
- Hírek
A BMW menni akart, de a vonat félbeszakította
Ebben az esetben nem volt jó biznisz egy X5-öst kettőre cserélni.