Mint Szellő István egy néniknek fenntartott szeretetotthonban, úgy érezte magát nálunk a Panda. Csupa kedvesség és vastag fénykévékben áradó rokonszenv vette körül, legfeljebb a háta mögött súgtunk össze, hogy "a te térded se fér el a középkonzoltól?". De csak egészen halkan, nehogy meghallja és megbántódjon, mert igazából mind szerettük.
![]() |
A tesztautót Égő Ákos webszerkesztő hozta el, aki szerint - idézem
-: kiválló. Ettől rögtön rossz előérzet fogott el, Axa ugyanis az
autóipar elesettjeinek istápolója, azonnal gondoskodó,
szerető aggodalom ébred a lelkében, ha egy igazán nyomorult
autóba kerül. Minél szerencsétlenebb szörnyűséget vezet, annál
ösztönösebben látja meg benne a fikarcnyi jót. És szerinte a Panda
kiválló. Aj-aj.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A külső
nagyon barátságos, és semmi több. A Fiat a dizájn
szempontjából a kora 90-es évek kudarckerülő, félénk japán
filozófiáját követi, azaz nem mer érdekeset rajzolni, nehogy
lecsúnyázzák. Ahogy a Stilo is meglehetősen ingerszegény külsejűre
sikeredett, úgy a Panda sem lesz a formanyelvújítás Kazinczyja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ettől még lehetne szép, de nem az, hanem arányosan hasábos.
Persze ahol konszernen belül van egy Lancia, egy Alfa Romeo, egy
Maserati meg egy Ferrari, ott elfér egy konformistább tömeggyártó.
A Panda külsejét könnyű befogadni és kedvelni, lényegesen könnyebb,
mint lelkesedni érte. Ez nagy megcélzott eladási volumen esetén jó
ómen, Swiftből se azért vettek százezreket nálunk, mert szép.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az orr kedélyes szögletessége a test dobozságába torkollik, de
kellemes részlet az ablakok felső íve, meg a sehova sem passzoló
hátsó kisablak. Hátulról egy kis csípőtáji vaskosodás is látható,
ami jól megy a masszív városi kisautó imidzshez.
Idővel tán megszereti az ember, ahogy az az ilyen félénk
formatervekkel történni szokott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A dobozság miatt felrémlik a Wagon R+, aminél négy centivel
hosszabb, de kettővel keskenyebb és tizenhattal alacsonyabb. Ennél
még sokkal érdekesebb, hogy messze könnyebb is; az 1,3-as Wagonnál
az 1,2-es Panda 140 kilóval, ami eleve kicsike autóknál óriási
különbség. Ennek ellenére meglepően masszív kis dög benyomását
kelti, azt a kevés anyagot nagyon jó helyre tették benne.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A belsőre ugyanaz áll, ami a külsőre, azaz a mindennapi kenyérért
fohászkodás kicsit elnyomta a kreativitást, kivéve a furcsa
középkonzolt. Ez utóbbi remek helyre teszi a váltót, kár, hogy
mosógépszerű az összbenyomás. Nagy, alaktalan izé, ami pont
oda türemkedik be, ahova normális méretű férfi a jobb térdét tenné.
Alapvetően kedveltük, mert pultnak jópofa, csak a Multiplában lenne
mérethelyes, nem itt. A műszerfal kiemelkedően érdekes megoldása a
fényszórómagasság beállításának visszajelzője, ami nem is annyira a
jelzőfényt, inkább a műszerfalat minősíti.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kárpitok a kategóriában normálisak, a műanyagok szintén -
még szerencse, hogy a kategóriaátlag annyira szörnyű, hogy némelyik
műszerfalon látni, hogy tegnap még öblítősflakon és kólásüveg volt.
A Panda ezeknél jobb, de ami a legeslegjobb az egész autóban, az az
összeszerelés minősége.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
