Örömmel jelenthetem, hogy az ez év elején, a Genfi Autószalonon megismert, akkor még más névre hallgató, de azóta a "Panda Spirit" által megérintett és így nevet változtatott új Fiat kisautót hivatalosan is bemutatták Liszabonban. És ami a legfontosabb: egy nagyszabású reklámkampány keretében szeptember 19. és 21. között Magyarországra is megérkezik a Baby-nek nem nevezhető, kedvező árú csöppség.

A Fiat vezetői látványos show keretében mutatták be az új jövevényt, melyről mostanában annyit hallhattunk. Beszéltek múltról és szellemiségéről, ezzel új dimenzióját tárva fel az új Panda és a kinevezett elődök közötti kapcsolatoknak. Igaz, nem pontosan a korábbi modell helyére pozícionálják az új mini egyterűt, de a kényszerű névadás megköveteli, hogy megemlékezzenek a fiatalok körében egykor oly népszerűvé vált nyugati Trabantról.
A gyár mérnökei szakítottak a régi Panda puritánságával, mivel égető vágy ébredt bennük egy városi közlekedéshez ideális, egyterű, szép, modern és nem utolsó sorban szellemes kisautó megalkotására. Így az árképzés másodlagossá vált, miközben a tartalmat helyezték előtérbe. Szerencsére a közzétett árlista alapján még így is szegmensének legjobb választása lehet, amiért cserébe egyet kérnek csak az olaszok: Baby-nek azért már mégse nevezzék.
Bevallásuk szerint a belső teret - a hossz városi parkolásoknál praktikus visszaszorítása mellett -, minden irányba megpróbálták a lehető legnagyobb mértékben növelni, így számszerűen 2490 literes fülkét sikerült alkotni, aminek hossza az autó 68%-át teszi ki. Az olaszok megtették, de a Pandák méretbeni összehasonlítása mégsem lehet mértékadó, mivel az új nem nevezhető a régi egyenes ági leszármazottjának. Ezért inkább személyesen győződtünk meg a méretek és a forma együttállásáról.
Első pillanatban látható, helyes kis kocsi lett a Pandából, alakját - a sajtófotók tanúsága szerint is - főleg a női szívek megdobogtatására rajzolták. Az autó felépítéséből adódóan nagyobbnak mutatja magát. Csomagtartója 206 literesre sikerült, de mivel egyöntetű határok keretezik, az alacsonyra nyúló csomagtérajtó felnyitása után igen könnyen és praktikusan pakolható az 1022 mm széles alapon nyugvó tér.
Szükség esetén további segítséget nyújthat az ülőlap felhajtása nélkül dönthető háttámla előre billemtése. Az ehhez szükséges műveletsor végrehajtása után ugyan nem nyerünk sík padlót, viszont - gondos rögzítés mellett(!) - 1185 mm-nél nem hosszabb munkalapok szállítására is alkalmassá válik az ilyenkor a szó szoros értelmében egyterűvé lett kis autó. Ha három dimenzióban gondolkodunk, ez akár 860 litert is jelenthet, ami már nagybevásárlások lebonyolításához is elegendő, persze ilyenkor csemetéinkre vigyázzon inkább a nagyi.
A hátsó üléssor egyébként a Panda egyik sarkalatos pontja. Létezik ugyanis kettő és három férőhelyes változatban is, ami rögtön felveti a különböző funkcionális megoldások - a hasznosságot figyelembe vevő - súlyozásának problémáját. De ne törje sokáig senki a fejét a feladaton, mivel hazánkba a forgalmazás beindításától csak ötszemélyes változatok érkeznek. Amivel elesünk ugyan az osztott döntés lehetőségétől, valamint egy, a gyári extra felszereltség részét több irányú mozgatástól, cserébe közúti ellenőrzés alkalmával, négy velünk utazó barátunk egyikének sem kell megválnia társaságunktól.
|
![]() |
A Panda-jellegű tágasság remek bizonyítéka, hogy nem csak lehetőség van öt személy szállítására, ennek kivitelezése sem ütközik komoly akadályokba. Az átlagnál magasabb üléspozíció miatt az utasok lábának vízszintes irányú helyigénye jóval kisebb, így ha nem is bőven, de akár az átlagnál magasabb emberek is beülhetnek egymás mögé, miközben fejüknek is elegendő tér marad. A fejtérnél tetten érhető ugyan egy kis csúsztatás, mivel az első ülésnél nem szereltek az ajtó fölé kapaszkodót, de ez semmiképp sem jelent hátrányt, mivel a jó oldaltartású első ülésekben utazva ritkán válik szükségessé a kapaszkodás.
A stresszmentes közlekedésben az elöl-hátul torziós rudakkal szerelt futómű is igen jó társnak bizonyult. A több mint másfél méteres magasság ellenére a karosszéria éles, nagy sebességgel bevett kanyarokban sem mutatott borulási hajlamot. A jól eltalált, magabiztos szerkezet teljesítőképességét a gyári mérések alapján 63 km/h-val is sikeresen végrehajtott rénszarvastesztnél mi sem bizonyítja jobban. Persze azért néha nem árt lassítani, amihez az extraként kapható, szép formájú könnyűfém kerekekben is elhelyezhető, határozott fogáspontú, jól adagolható fékek segítik a rászorultakat, nem is akármilyen hatásfokkal.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
