Mindig is elismeréssel adóztam Michael Schumachernek. Zseniális sofőr, fantasztikus képességekkel bíró versenyző, derék családapa. Mégis, ha megjelent a tévében gigantikus állával, meg úgy általában egész felsőbbrendű megjelenésével, nyilatkozhatott bármily szimpatikusan, nem tudtam másra gondolni: kabbe!
A zsigeri ellenszenv fogalmának illusztrálásához nemigen kell ma itthon sokáig közéleti példát keresni. Az ország egyik fele engesztelhetetlenül gyűlöli a másik, a másik fele az egyik nagy párt vezetőjét. Nem (csupán) tetteit, döntéseit, elképzeléseit: őt magát. Hanghordozása, beszédstílusa, gesztusai eleve elfogadhatatlanná teszi az ellentábor szemében; még ha bevezetné az ingyensört sem tudnák szívből szeretni.
Hát ezt érzem én a Q7-tel kapcsolatban. Ránézek, és ökölbe szorul az agyam. Olyan szintű arisztokratikus gőggel néz le a forgalomra, hogy ha meglátok egyet gurulni az utcákon, mindig szinte várom, hogy a Suzukiknak, Opeleknek egyszerre csak minden addigi megalázottságuk, csalódottságuk eszükbe jut láttán, majd elvesztik az eszüket, üvöltve rárohannak, és agyba-főbe verik. Esetleg elhurcolják a guillotine alá.
Ilyet más nagy SUV nem tud. Az XC90-es Volvo, a Saab 97X , a Touareg labdába sem rúghat mellette. A legszebb családfával rendelkező európai nemesek, az X5, az ML Merci is csupán nagy, kényelmes autók ehhez a négykerekű hatalmassághoz képest. Szerintem még az Újvilágból érkezett, bosszantóan gazdag, ám éppoly bosszantóan modortalan Cadillac SRX is önkéntelenül elkapná tekintetét a nagy Audiról, ha az ránézne. Talán csak a Range Rover nem jönne tőle zavarba a mezőnyben.
Hogy mivel éri el a Q7 az egyedi hatást? Egyértelműen az arcával és a seggével. A keskeny, gonosz szemek alatt még majd méternyi függőleges fal húzódik lefelé. Ez egyrészt a megközelíthetetlenség érzetét kelti, másrészt azt jelzi, hogy a monstrum bármikor képes bármit eltiporni, ami elé kerül. Véletlenül, okkal, szeszélyből, mindegy: a Q7 bármikor megtehet bárkivel, amit csak akar.
A feneke is arc. Itt is vannak összehúzott szemek, meg nagy, meredek várfal. A lökhárító-száj két sarkában még ott a véres csík, benzinkúti udvaroncok emléke, akik nem mozogtak elég gyorsan a szarvasbőrrel a mosás után. Két hatalmas kipufogóvég két oldalra kitolva: ebből dőlhet a mit bánom én, hány forintos, mit bánom én, hány liter üzemanyag elégetése után fennmaradó füst (természetesen koromszűrővel tisztítva, hiszen a mai világban egy V8-as SUV gyártásakor is első a környezet, és még egy kényúrnak is fontos a PR). Úgy egyébként meg egy kellemes, arányos, sportos vonalvezetésű óriáskombi, nagy keréken. Ha nem lenne az arca, segge, kéne.
Egy ilyen autónál már számos lehetősége van a megrendelőnek, hogy a berendezést saját prenatális anyaméh-emlékeinek megfelelően alakíttassa ki. A mi tesztautónk beltere színvilágában kicsit a Terminátor elképzeléseit tükrözte: fekete, szürke, fém, és egy kis vörös; de az anyagai a legpuhányabb hús-vér teremtményeknek is megfelelnek. Finom textilek, puha műanyagok, kellemes alcantara, lyukacsos bőr, mindenből épp ott, és olyan és annyi, ahogy kell.
A kihúzható combtámaszos, deréktámaszos, motoros vezetőülés igen jó hely hosszú órákat átölelő sztrádás üldögélésre is, az S-Line felszereltség háromküllős sportkormánya jó fogású és szép, a könnyet cseppentő szemekre emlékeztető elrendezésű műszerek látványosak és egyértelműek, a hifi jól szól, a klíma tökéletes - a nagy Audi tudja, amit tudnia kell. Természetesen az I-Drive, illetve Comand audis megfelelője, a tekerentyűs, gombos menüvezérlés bosszantó néha, ha sokáig kell keresni egy triviális funkciót, de akár a két másik német kocsiban, az Audiban is szinte mindent kidobáltak a menüből külön gombokra is. (Azért újra csak felhívnám a német autógyártók figyelmét a tökéletes megoldásra: érintőképernyő. A Lexus már rájött.)
A Q7-es egyetlen hibája a hátsó ülések előtt található. A padló túl magasan húzódik, így a legtöbb ember csak tompaszögbe nyújtott térddel, az első ülések alá dugott lábfejjel érezné itt jól magát. Hohó, így viszont nem ülhetünk, mert az első ülés alatt nincs hely! Elképesztő átgondolatlanság attól a tervezőbrigádtól, amely képes volt olyan csomagtartót alkotni, mint a Q7-esé.
Két sín húzódik végig hosszában a két szélén, ezekben tologathatjuk a logisztikai segédberendezéseket. Például a négy kis kivehető rögzítőkampót, melyek olyan állatul néznek ki, olyan súlyosak, annyira profik, hogy alighanem minden gumipók arról álmodik: ha jól szolgálta gazdáit, elnyűvődése után a gumipókmennyországban majd ilyenbe kapaszkodhat. Lemérni nem tudtuk őket, de darabja legalább húsz dekát nyom.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
