Ennél azért jobban szoktak hasonlítani előd- és utódmodellek. Az új Toledo ráadásul gyakorlatilag csak a nevet őrzi - a formája is tök más, meg szerintem a pozicionálása is feljebb csúszott. A Toledo világéletében háromdobozos, klasszikus limuzin - volt.

A Seatnál viszont a jövőbe tekintenek, és azt látják, hogy az emberiség limuzin ügyben lassan jobb útra tér. És attól, hogy egy autó formája oldalról egy egymásra helyezett nagyobb és kisebb dobozt ad ki, nem a presztízs jut eszébe. Remélem, az általuk a középkategóriát érintő jóslat idővel a kisebb autókon is beteljesedik, és a jövő Thaliái, Loganjai és Albeái szebbek lesznek majd.
A formatervezési forradalom a hátsó tetőoszlopig tart, ott a mások forradalmainak átvétele veszi kezdetét. A kacsasegg a Renault szabadalma, és bár ott még nem úgy hívtuk, gyakorlatilag már a Vel Satison tűnt fel. Elterjedt pedig a Mégane II-vel lett. Akár tetszik, akár nem, azért meg lehet ezt csinálni szépen, aerodinamikailag se rossz dolog, hatalmas lesz a csomatartó, és még az Opel Signumnak is jól áll.
Bármennyire vicces is a dájnemik lájn-kerettörténet, maga a Seat Salsa tanulmányautó már a második méretosztályban, a második farral néz ki rendesen. Míg az Altea hátsó szélvédőjét olyan kicsire oválosították, ami már a kilátást veszélyezteti, a Toledóét széthúzták - gyönyörű darab üveg, főleg így, lesötétítve. Meglepő, hogy ebből se lehet jobban hátrafelé látni, mint az Alteából, és mivel szép, kis külső tükröket raktak rá, csalni se tudunk.
Ezt a hátsót azért ne intézzük el annyival, hogy de jó, 500 liter, a Peugeot 407-esé meg csak 407, vannak még itt szépségek. Az emblémával nyitható csomagtartót a Cordoba óta el is várja minden seatos, remélhetően ebből a minimal-cult-hotrod stílusú hátsó lámpa métercsökkentésből is tartós trend lesz.
Minél több sima fém és kevesebb plexi, a pokolba vezető út indexburákkal és tolató- meg féklámpákkal van kikövezve. Jól csinálták Martorellben: az irányjelzőt szépen eldugták a dögösen szűkre szabott lámpaburába, a ködlámpát és a tolatófényt meg a lökhárító alá. Így, hogy csak messziről, vagy alánézve látszik, talán még a cult etikettbe is belefér. Ellentétben a dupla, króm kipufogóvéggel, amit dízeleknél mindig kaján röhögés fogad, meg ha már ilyen csodálatosan sikerült lepucolni a sallangot, érdemes lett volna az egész kéményt eldugni; nem feltűnő, de súlyos stílustörés. Szimpla kipufogó csak az 1.6-os benzineshez van.
A felniken nem tudtunk megegyezni - én a támogatók közé tartozok, és ezt a fa lépcsőkorlát-motívumot a keréktárcsa iparágban még nem láttam.
Bent lehet, hogy akad különbség az Alteához képest, de jobb dolgom is van, mint azt az egy csavaralátétet keresgélni. Hasonló formák, és sajnos ugyanazok a gusztustalan műanyagok, a kevlár rovátkolással díszített vízibicikli-PVC, meg a sorjás, kellemetlen tapintású ajtófogantyú.
Üléskárpitban az Altea is jó volt, a Toledóban is tetszik ez a piros alnyomatos fekete textil, az autó egészéhez, meg a piros háttérvilágítású műszerfalhoz is illik, egy Alfának is becsületére válna. Az ülések is jók - csak nem ebbe az autóba. Igazi, sportos kagylók, egy Kadett GSI-ben oké, de itt idegesítő, hogy kétoldalt folyamatosan nyomja a bordáimat.
Az ülőlap széleit is annyira megemelték, hogy szinte csak gubbasztani lehet benne, amúgy sportosan. És akkor még ott az a semmire se jó dizájnkallantyú a kardán boxnál, ami ha nem lenne, nem nyomná a térdemet. Mindeközben ez nem sportautó, ez limuzin. Akkora is, úgy is viselkedik. És egy limuzinban első a kényelem. Jó a futómű, a kormánymozdulatokra azonnal reagál, szépen kanyarodik, de hiába, az autó háromszáz kilóval nehezebb, mint az Altea, és majdnem harminc centivel hosszabb. Limuzin. Kagylóülést, ebbe?!
Szívesen felhánytorgatnám a Toledónak, hogy lehetne több tárolóhely, és a hátsó üléstámla csak dönthető, és semmi egyéb kunszt, de egy limuzin nem a David Copperfield Show.
Megszoktam már, hogy a modern, takarékos turbódízel már csak olyan állat, hogy könnyen lefullad. Modern dízelek hosszú sorában élveztem már a lefulladás semmihez se hasonlítható élményét, úgyhogy az új Toledóban teljesen ösztönösen, mintegy rutinból csináltam, hogy induláskor csak óvatosan felengedtem a kuplungot, de nem adtam gázt. Mégiscsak érdekes, hogyan fullad le, öhö-öhö-öhö-néma csend, vagy csak úgy reccs, és valami szomorú, halkuló búgás a motortérből.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
