A Seat Ibiza egy kis családi autó, bár igazi kategóriája a „supermini”. A spanyol gyártó 1984-ben mutatta be a modellt a Párizsi Autószalonon. A kisautó azóta generációról generációra változik, és mai napig gyártják.

Az Euro NCAP feljegyzéseiben az első tesztelt Ibiza a 2000-es évi volt. Akkor három csillagot szedett össze, viszont utána tesztről-tesztre egyre többet. 2008-ban elérte az öt csillagot, azóta is tartja magát ehhez. Nem árulok el titkot azzal, hogy 2017-ben is megkapta az öt csillagot, íme a részletek.
A kis Seat mérete ellenére meglepően biztonságos autó. A 40%-os frontális ütközés tesztjénél biztonságban voltak az elöl ülők. Annak ellenére, hogy nincs térdlégzsák, a comb és térd védettsége is jó. Teljes frontális ütközés ennyire nem volt problémamentes, ugyanis a tesztbábun váltakozott a jó és a megfelelő értékelés.
Oldalütközésnél határozott volt az autó, sőt a kritikus testrészeket maximum pontot érő biztonsággal védte. Az oszloptesztnél voltak apró hiányosságok, így a mellkas védelme csak megfelelőnek számít, de minden más kritikus és nem kritikus testrész jól védettnek bizonyult. Ugyanez elmondható az ostorcsapás elleni védelemről is, az Ibiza ülései meglehetősen merevek, és jól tartanak baleset esetén. Nemhogy kisautó kategóriában, a nagy átlaghoz képest is meglepően jó pontszámokat kapott a felnőttvédelemre. 95%-os eredményével mindössze két százalékkal maradt le a listavezető Alfa Romeo Stelviótól.
A gyermekvédelem viszont már nem ilyen kiemelkedő. A maga 77%-ával a középmezőnyt erősíti, és nem véletlen. Míg frontális ütközés esetén a tízéves gyereket mintázó tesztbábu védelme jó volt, a hatéves gyermek mellkasa gyenge védelemben részesül, és a nyakát is túl nagy húzóerő éri. Pont fordítva történtek a dolgok az oldalütközés tesztjénél. A hatéves védelme rendben volt, de a tíz éves gyermek egész felsőtestét olyan erő éri, ami akár komoly sérülésekhez is vezethet. Amire viszont nem lehet panasz, az a gyerekülés elhelyezése. Könnyű és érthető elhelyezni az autóban szinte bármelyik ülést. A mai autókhoz hasonlóan, csak a két hátsó ülésen van Isofix-csatlakozó. Övvel szinte bármelyik ülés bekerülhet, bármelyik helyre.
A gyalogosvédelemmel kevesebb problémája volt a kis családi Seatnak. 76%-kal és 32 ponttal az eddigi ranglista felső részéhez csatlakozik, még akkor is, ha nem kiemelkedő. A motorháztető kellően puhának bizonyult, azonban szokás szerint az A oszlopoknál és a szélvédő-motortérfedél találkozásnál van egy keményebb rész, ahol nem esik jól koppanni. A medencecsontot is megfelelően védi, csak a fényszóróknál vannak picit keményebb részek, komoly sérülést azonban még ez sem okoz. A lábakkal is óvatosan bánik a puha lökhárító, de persze senki ne gondolja, hogy egy gyalogosgázolás sértetlenül megúszható dolog.
Ugyan az új Ibizát nem pakolták tele elektronikákkal, de amit beletettek, azt próbálták a legjobban megcsinálni. Természetesen az alapok, mint a mind az öt ülésre vonatkozó biztonságiöv becsatolásáért figyelmeztető rendszer, alapfelszereltség. Szintén alap az autonóm vészfékező rendszer, ami nagyon jól működik. Majdnem minden esetben elkerülte a balesetet, összesen egy alkalom volt, amikor csak lassított megállás helyett. A probléma a parkoló autó mögül hirtelen előkerülő gyalogos volt – nem csoda, ez más rendszereket is képes megizzasztani. A sebességhatároló elektronika szintén alapfelszereltség. Ami hiányzik az autóból, ahhoz, hogy más 2017-es modellekkel felvehesse a versenyt, az a sávtartó elektronika. Az Ibiza ebben a kategóriában 60%-os eredményt ért el, amivel az erős középmezőnybe sorolható.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
