Opel Corsa (2002) törésteszt

Opel Corsa (2002)

2002. július 11., csütörtök 14:06
Kisautóságához mérten reális eredményt ért el a Corsa utolsó változata a teszteken.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 25(74%)

 
   
   

A légzsákok működése kielégítő, és mostanra a karosszéria kialakítása is elérte azt a szintet, amit korunk biztonsági előírásai megkövetelnek.
A frontális tesztben az elöl ülők számíthattak a légzsákok védelmére, bár az NCAP megjegyezte, hogy úgy tűnt, a sofőr légzsákja elérte teljesítőképességének határát. A sofőr mellkasi terhelése magasabb volt, mint utasáé, de mindkettő még az elfogadható értékeken belül maradt. A kormányoszlopra kompozit védőburkolatot helyeztek a térdek védelme miatt, de ez a megoldás nem nyújt teljes védelmet a lábsérülésekkel szemben. A hátsó ülésen középen elhelyezett kétpontos öv nagy fekete pontot ér.
Az oldalsó ütközésnél is a légzsákok nyújtották a fő védelmet, a fejek és a mellkasok biztonságban vannak, a Corsában ülőknek ilyen baleseteknél inkább medencéjük és hasuk van veszélyben. Bevállaltak egy pózna tesztet is egy függönylégzsákkal szerelt Corsa közreműködésével, de ezen épphogy csak átjutott az autó.
A menetiránnyal megegyező állású gyermekülések teljesítménye nem túl jó, inkább csak fejvédelmet biztosítanak. Ellenkező állású ülésre nem is gondoltak a tervezők, mivel semmiféle figyelmeztető matricázást nem helyeztek el az utastérben erre az esetre. Gyalogosvédelemből sem villog az Opel, a szélvédő, ami a felnőttek fejütközési pontja, kicsivel több védelmet nyújt, mint a motorháztető.
Alapkiépítésben vezető- és utasoldali légzsákot, oldallégzsákok, előfeszített és erőhatárolt első biztonsági övek, és az idejétmúlt kétpontos hátsó középső öv jellemzik az autót.

Címkék:


h i r d e t é s

Totalcar áruház

Támasztó-/vezetőcsukló
OPEL CORSA 1.5 D Ferdehátú 1993-2000
3616 Ft
Üzemanyagszűrő
OPEL VIVARO 2.5 CDTI alváz 2006-2013
1830 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

A 1000 PS Audi for the road?
Rumour has it it will go by the name of R10 and could even be faster than the LaFerrari.