Opel Corsa (2002) törésteszt

Opel Corsa (2002)

2002. július 11., csütörtök 14:06
Kisautóságához mérten reális eredményt ért el a Corsa utolsó változata a teszteken.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 25(74%)

 
   
   

A légzsákok működése kielégítő, és mostanra a karosszéria kialakítása is elérte azt a szintet, amit korunk biztonsági előírásai megkövetelnek.
A frontális tesztben az elöl ülők számíthattak a légzsákok védelmére, bár az NCAP megjegyezte, hogy úgy tűnt, a sofőr légzsákja elérte teljesítőképességének határát. A sofőr mellkasi terhelése magasabb volt, mint utasáé, de mindkettő még az elfogadható értékeken belül maradt. A kormányoszlopra kompozit védőburkolatot helyeztek a térdek védelme miatt, de ez a megoldás nem nyújt teljes védelmet a lábsérülésekkel szemben. A hátsó ülésen középen elhelyezett kétpontos öv nagy fekete pontot ér.
Az oldalsó ütközésnél is a légzsákok nyújtották a fő védelmet, a fejek és a mellkasok biztonságban vannak, a Corsában ülőknek ilyen baleseteknél inkább medencéjük és hasuk van veszélyben. Bevállaltak egy pózna tesztet is egy függönylégzsákkal szerelt Corsa közreműködésével, de ezen épphogy csak átjutott az autó.
A menetiránnyal megegyező állású gyermekülések teljesítménye nem túl jó, inkább csak fejvédelmet biztosítanak. Ellenkező állású ülésre nem is gondoltak a tervezők, mivel semmiféle figyelmeztető matricázást nem helyeztek el az utastérben erre az esetre. Gyalogosvédelemből sem villog az Opel, a szélvédő, ami a felnőttek fejütközési pontja, kicsivel több védelmet nyújt, mint a motorháztető.
Alapkiépítésben vezető- és utasoldali légzsákot, oldallégzsákok, előfeszített és erőhatárolt első biztonsági övek, és az idejétmúlt kétpontos hátsó középső öv jellemzik az autót.

Címkék:

A Totalcar címlapjáról ajánljuk

Amitől a szerelők a falra másznak
Amitől a szerelők a falra másznak
Nem kevesebb, mint 800 kilométer próbaút kellett, hogy előjöjjön az átkozott hiba.
Kacsa vagy Bogár?
Mindkettőt a második világháború előtt készítették, mindkettő olcsó, népautó. Mégis rettenetesen mások.
Nepper Szívódízelek közül mit vegyek?
Kamionos vagyok, dízel kell. Sok autó szóba jön, de nem tudom, mit válasszak. Ön szerint mi legyen?
Egy felhőkarcoló tetején pózolt az új Mustang
Darabokra vágtak, majd lifttel felvittek az Empire State Building kilátójába egy új Mustangot.
Teszt Népautó lett volna a Bogár helyett
Ha egy kicsit észnél vannak, nem a Minié lesz a modern csoda-kisautó cím az ötvenes években. Hanem a Volkswagené.
Jazz dögösebben: itt az új HR-V
A Honda megint rátalált a régi típusjelre, és most is ütős autóra tette.
Azt hitted, a LaFerrari a csúcs?
Házon belül licitálják túl a Ferrari csúcsmodelljét. Jön a következő XX.

h i r d e t é s

Márkaszerviz

Totalcar Magazine

Watch out or you’ll be asphalted around
It looks like in Romania it’s no big deal if there’s a car parking on the road to be asphalted. The eager pavers always find a way.