Fiat Punto (1996)
Fiat Punto (1996) törésteszt
A vitathatatlanul sikeres első szériás Punto még a régebbi tervezésű kisautók közé tartozik, amire igaz a megállapítás: minél kisebb, annál veszélyesebb.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális n.a.(%) Oldalsó n.a.(%) Összesítés n.a.(%)
A frontális ütközésben részlegesen leszakadt a műszerfal és az A-oszlopok rögzítési pontjai is vesztettek stabilitásukból, ennek ellenére az autó szerkezete által elszenvedett deformáció csak mérsékelt volt.
Az ajtók nyitása kis erővel lehetséges volt, de a kormánykerék 21,3 centiméteres hátramozdulását túlzottnak értékelték. A műszerek jelzései szerint a fej védelme 'jó' volt, de ezt lerontották a bizonytalan légzsák-fej találkozási pont miatt 'határesetre'.
A műszerfal alatt kemény és éles szerkezeti elemek találhatóak, és mivel a bábu térdével könnyedén átszakította a kormányoszlop védőburkolatát, a lábak védelme gyengének találtatott. A lábtér erős méretcsökkenése főleg a lábfejekre és a bokákra nézve aggasztó. A kapott adatok alapján az oldalvédelem a megfelelő és a gyenge közötti résben mozog, a fej védelme jó, de a mellkasé csupán gyenge.
A Fiat logokkal ellátott Britax/Römer Supercruiser ülés pántjai nem fogták a gyerekeket elég erősen, emiatt a bábuk minden tesztben furcsa mozgásokat végeztek, természetesen sérülésveszélyes jellegűeket.
Az ütközési pontok körülbelül fele hozott jobb-mint-átlagos eredményt, ennek ellenére a gázolások súlyosságát jelző mutató megállt egy csillagnál. A Punto széria biztonsági felszerelései mindössze az oldalvédelmet és az elülső, előfeszítős biztonsági öveket tartalmazzák.