Opel Sintra (1998)
Opel Sintra (1998) törésteszt
Csúnyán leszerepelt a Sintra a törésteszteken, a vizsgálatokat követően az Opel bejelentette visszavonását a modellkínálatból.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 3(19%) Oldalsó 15(83%) Összesítés 18(53%)
A frontális ütközést követően a kinyílt légzsák és a kormánykerék letört a kormányoszlopról.
A törött szerkezetek hátrafeszítették a sofőr fejét és nyakát, kifejezetten életveszélyes helyzetbe sodorva őt ezzel.
A karosszéria teljesen instabillá vált az ütközést követően, a lábtér deformálódása a lábfejekre és a lábszárakra nézve volt veszélyes.
A térdeket védte a kormányoszlopot alulról fedő polisztirén borítás. Az oldalsó légzsákoknak köszönhetően az oldalütközésben jó volt a Sintra, leszámítva a sofőr mellkasán mért enyhén magas terhelést. Az Opel gyermekülések kielégítően teljesítették a tesztet, de matricázásuk minden szempontból rossz kivitelű volt.
A gyalogosokra nem terveztek, így egy csillag jutott az autónak ebben a tesztben. Széria felszerelés a két első és az oldalsó légzsákok, az előfeszítős biztonsági övek, a szervo kormány és az ABS.