- Az Év Autója blog
- Mortefontaine
- év autója
- ev autoja
- év autója 2017
- mortefontaine
- coty
- mercedes-benz
- mercedes
Év Autója, Mortefontaine: Mercedes-Benz E220d Touring
A Mercedes nem adja fel
Mármint a dízelt. Minden fenyegetés ellenére. Mortefontaine-be, az Év Autója-tesztre egy olyan kombit hoztak el, hogy mint a tíz gázolajzsíros ujjunkat megnyaltuk utána.
Mortefontaine - Az Év Autója
A mortefontaine-i CERAM-tesztpályán zajló rendezvényt nem az autógyárak, hanem az Év Autója zsűri szervezi, a gyártók csak az autókat hozzák el maguk. Itt, Párizstól nagyjából 40 kilométerre, február végén, a végső szavazás előtt bő egy héttel minden évben vezetjük az utolsó, vetélkedésben maradt hét típus variánsait.
![COTY](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1061/10619/106192/10619201_b8964cfc024b3a24e6273b048274203a_wm.jpg)
Tartozom egy vallomással, bár úgyis észrevennék, ahogy lejjebb görgetnek - ebben a mortefontaine-i anyagban nincs videó. Az én hibám, pontosabban nem az én hibám, csak majdnem. Elvégeztem a házi feladatot, leforgattam a külső bemutatót, Gajdán Miki jóvoltából megvolt a belső kamerás felvétel is, aztán amikor a párizsi reptéren letöltöttem mindent a fényképezőgépről, a mercis videók hiányoztak. Sőt, a C3-as egyik videó vége is, és mivel semmiféle visszahozó program nem látta ezeket, nem tudok másra gyanakodni, csak kártyahibára. Azóta vettem egy másikat, most nem Toshibát, hanem Samsungot (hiszen két SanDisket dobtam ki az elmúlt egy évben), hátha ez jó lesz.
![](https://kep.index.hu/1/0/1478/14784/147846/14784621_0837d17ac66f1ada359b3b977cb45704_wm.jpg)
Kár pedig, mert egy nagyon érdekes Mercedes E osztályba sikerült beleülnöm a mortefontaine-i tesztelésen - egy kombiba, ráadásul a messze földön híres új motorral, a 220d felirattal együtt járó, de igazából csak kétliteres, teljesen új fejlesztésű dízelbe. Ez a motor a stuttgartiak nagy büszkesége, mert egyszerre tompa és visszafogott hangú, dög erős és mindenféle ma ismert mérési szabványok és nemszabványok szerint istentelenül tisztán működik és láthatatlanul keveset fogyaszt.
Utóbbiakat persze egy bő órás próba alatt nemigen tudtam lemérni, de hogy a motor bőven elég erős még a benga kasznihoz is, és hogy a négyhengeressége ellenére tényleg nem ronda a hangja - persze azért nem egy Volvo-öthengeres, pláne egy BMW hatos - az tény.
Amellett, hogy ebben a kategóriában az E jelenleg a legnagyobb kombi a piacon - 640 liter alapból, 1820 lehajtva, 1,1 méter a kerékjárati dobok között, 745 kilóval megpakolhatóan -, egyben ez hivatalosan a legönvezetőbb autó is (miközben sávot és távolságot tart, még előz is a gazdi kérésére, ha az az indexszel jelez). No meg ott a két óriási LCD-kijelző, amihez fogható (se sokkal kevésbé ízléses kivitelben) csak a Teslának van, a káprázatos légrugó, valamint az ülések, amelyek felülete puha, mint a vattaágy, de alatta formásan kemény és testet tartó, mint valami jóféle bútor - nehéz ezt nem szeretni.
Való igaz, ez egy hatalmas test, és a kilók, mázsák és tonnák fenyegető jelenlétét sejteni lehet a kormányon, de ez csak egy érzés. Ugyanis a mortefontaine-i tesztpályán minden kanyart, nagy rössel, támolygás, ingadozás nélkül bevesz, s még a gumijai is csak halkan süvítenek a testüket szaggató erőktől.
Sportautó ez nem, de leginkább csak a nyugis hangulata, tespedős kialakítása miatt. De ezért az ember elgondolkozik rajta - hogyan tud ennyi mindent ennyire magas szinten művelni egy ilyen vasdarab? Kis dízellel menni, nem fogyasztani, ringatni, kanyarodni, cipekedni és az óriási tetőlemez ellenére sem bubogni, morogni? Oké, a mortefontaine-i sorompó után, a szokásos duplabrutál fekvőrendőrön ennek is reccsent egyet a hátulja, de hiszen szinte minden autóé így tett, a Volvo szinte össze is omlott az ijedtségtől. Tudják melyik maradt csendes és összeszedett? Bizony, amire senki nem gondolna - az Alfa...
Hogy emlékezzenek, a következő hét autó maradt fenn a rostán, ezek közül lesz az egyik a 2017-es Év Autója, az eredmény a jövő utáni héten, március 6-án, hétfő délután háromkor, a Genfi Autószalon előestéjén derül ki:
- Alfa Romeo Giulia
- Citroen C3
- Mercedes-Benz E osztály
- Nissan Micra
- Peugeot 3008
- Toyota C-HR
- Volvo S90/V90
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=tjelhuikdz&fastid=aumijhfnbtbmqgewualcpenwfokb&nc=0)
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy Magyarországot bukott a Tesla
Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.
- Hírek
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.
- Belsőség
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!
- Hírek
Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
Autóból észrevehetetlen a különbség.
- Hírek
Az Audi A7 Sportback lehet a Volkswagen szenvedésének következő áldozata
Az Audi modellpalettájának racionalizálásával csökkentené a költségeit a Volkswagen.
- Sajtóközlemény
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.
- Hírek
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
A kampányuk eddig tartott.
- Hírek
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.
- Tesztek
Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013
Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.
- Hírek
Hivatalos: ilyen lesz a 1,5 milliárd forintos Bugatti Tourbillon hangja
Gőzerővel halad a Bugatti Tourbillon fejlesztése.
- Hírek
Sikerült kimaxolni a gyökérséget a magyar Nissannál – Az anyacégnél is kiverhette a biztosítékot a vállalhatatlan lépés
A magyar Nissannál úgy érezték, hogy a prosztóság menő és érdemes így reklámozni a márka autóit. Pedig nem.
- Hírek
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
Reggelre már megjelent a hó pár helyen.
- Hírek
Elfelejtett sávot váltani az önvezető rendszere, oszlopnak hajtott egy Cybertruck
A nevével ellentétben ez még mindig nem egy teljesen önvezető rendszer.
- Hírek
A szemközti sávba repült egy autó az Árpád hídon, egy másik a villamossínen rekedt
A baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok.
- Hírek
A BMW szerint a V8-at semmivel sem lehet helyettesíteni, ezért kitartanak mellette
Legalábbis azokon a piacokon, ahol erre lehetőségük van.
- Közélet
Ki fizet, ha a frissen vásárolt autó már a hazaúton elhalálozik?Szavatosság, rejtett hibák és egyéb gyötrelmek
Ha baj van a használt autóval, a szavatosság majd megold mindent? Igen is, meg nem is. De mitől függ egy ilyen jogvita kimenetele?
- Hírek
Mindjárt kezdődik:a Flórián tér felé csak, ha muszáj
A felüljáró fejújítása miatt borítékolható a dugó a környéken. Sokaknak opció lehet a Megyeri híd.
- Hírek
Történelmi szövetségre léphet ember és baromfi, a környezetbarát közlekedés a cél
Kisebb szennyezés és kedvezőbb fogyasztás érhető el a Stellantis kísérleti abroncsaival.
- Belsőség
Kígyómarás, a Tigris sorsa és egy klímás hotelszoba AfrikábanTC Bamako 2025/13
Eldöntöttük, mi lesz a Tigrissel a futam végén, de vannak még kérdések.
- Hírek
Trump most épp a sajátjait készül kiütni 100 százalékos vámmal
Az USA elnöke szerint ellopták országának autóiparát.
- Gumidoktor
Legális-e a kisebb ET-s felni?
Tudom, hogy csalni fog a sebességmérő, de ez nem izgat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=qnkkeoffsg&fastid=gddroiqaiqiamjlmscalsogvrrkh&nc=0)