- Az Év Autója blog
- Mortefontaine
- év autója
- ev autoja
- év autója 2017
- mortefontaine
- coty
- mercedes-benz
- mercedes
Év Autója, Mortefontaine: Mercedes-Benz E220d Touring
A Mercedes nem adja fel
Mármint a dízelt. Minden fenyegetés ellenére. Mortefontaine-be, az Év Autója-tesztre egy olyan kombit hoztak el, hogy mint a tíz gázolajzsíros ujjunkat megnyaltuk utána.
Mortefontaine - Az Év Autója
A mortefontaine-i CERAM-tesztpályán zajló rendezvényt nem az autógyárak, hanem az Év Autója zsűri szervezi, a gyártók csak az autókat hozzák el maguk. Itt, Párizstól nagyjából 40 kilométerre, február végén, a végső szavazás előtt bő egy héttel minden évben vezetjük az utolsó, vetélkedésben maradt hét típus variánsait.

Tartozom egy vallomással, bár úgyis észrevennék, ahogy lejjebb görgetnek - ebben a mortefontaine-i anyagban nincs videó. Az én hibám, pontosabban nem az én hibám, csak majdnem. Elvégeztem a házi feladatot, leforgattam a külső bemutatót, Gajdán Miki jóvoltából megvolt a belső kamerás felvétel is, aztán amikor a párizsi reptéren letöltöttem mindent a fényképezőgépről, a mercis videók hiányoztak. Sőt, a C3-as egyik videó vége is, és mivel semmiféle visszahozó program nem látta ezeket, nem tudok másra gyanakodni, csak kártyahibára. Azóta vettem egy másikat, most nem Toshibát, hanem Samsungot (hiszen két SanDisket dobtam ki az elmúlt egy évben), hátha ez jó lesz.

Kár pedig, mert egy nagyon érdekes Mercedes E osztályba sikerült beleülnöm a mortefontaine-i tesztelésen - egy kombiba, ráadásul a messze földön híres új motorral, a 220d felirattal együtt járó, de igazából csak kétliteres, teljesen új fejlesztésű dízelbe. Ez a motor a stuttgartiak nagy büszkesége, mert egyszerre tompa és visszafogott hangú, dög erős és mindenféle ma ismert mérési szabványok és nemszabványok szerint istentelenül tisztán működik és láthatatlanul keveset fogyaszt.
Utóbbiakat persze egy bő órás próba alatt nemigen tudtam lemérni, de hogy a motor bőven elég erős még a benga kasznihoz is, és hogy a négyhengeressége ellenére tényleg nem ronda a hangja - persze azért nem egy Volvo-öthengeres, pláne egy BMW hatos - az tény.
Amellett, hogy ebben a kategóriában az E jelenleg a legnagyobb kombi a piacon - 640 liter alapból, 1820 lehajtva, 1,1 méter a kerékjárati dobok között, 745 kilóval megpakolhatóan -, egyben ez hivatalosan a legönvezetőbb autó is (miközben sávot és távolságot tart, még előz is a gazdi kérésére, ha az az indexszel jelez). No meg ott a két óriási LCD-kijelző, amihez fogható (se sokkal kevésbé ízléses kivitelben) csak a Teslának van, a káprázatos légrugó, valamint az ülések, amelyek felülete puha, mint a vattaágy, de alatta formásan kemény és testet tartó, mint valami jóféle bútor - nehéz ezt nem szeretni.
Való igaz, ez egy hatalmas test, és a kilók, mázsák és tonnák fenyegető jelenlétét sejteni lehet a kormányon, de ez csak egy érzés. Ugyanis a mortefontaine-i tesztpályán minden kanyart, nagy rössel, támolygás, ingadozás nélkül bevesz, s még a gumijai is csak halkan süvítenek a testüket szaggató erőktől.
Sportautó ez nem, de leginkább csak a nyugis hangulata, tespedős kialakítása miatt. De ezért az ember elgondolkozik rajta - hogyan tud ennyi mindent ennyire magas szinten művelni egy ilyen vasdarab? Kis dízellel menni, nem fogyasztani, ringatni, kanyarodni, cipekedni és az óriási tetőlemez ellenére sem bubogni, morogni? Oké, a mortefontaine-i sorompó után, a szokásos duplabrutál fekvőrendőrön ennek is reccsent egyet a hátulja, de hiszen szinte minden autóé így tett, a Volvo szinte össze is omlott az ijedtségtől. Tudják melyik maradt csendes és összeszedett? Bizony, amire senki nem gondolna - az Alfa...
Hogy emlékezzenek, a következő hét autó maradt fenn a rostán, ezek közül lesz az egyik a 2017-es Év Autója, az eredmény a jövő utáni héten, március 6-án, hétfő délután háromkor, a Genfi Autószalon előestéjén derül ki:
- Alfa Romeo Giulia
- Citroen C3
- Mercedes-Benz E osztály
- Nissan Micra
- Peugeot 3008
- Toyota C-HR
- Volvo S90/V90

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
