
Használt autót venni az interneten? Nem őrültség
A használtautó-vásárlás rizikós, ráadásul a vevők többségének csak fölösleges kellemetlenséget, macerát jelentenek a kiszemelt kocsik megnézésére szánt napok. Időrabló tevékenység, és nagyon sokszor egyik csalódás követi a másikat. Mennyivel egyszerűbb lenne, ha egyszerűen webshopból lehetne intézni mindent.
Amikor megfogalmazódik valakiben a használtautó-vásárlás gondolata, jellemzően olyan összeg felelős elköltéséről kell dönteni, ami az adott háztartás életében nagyon nagynak számít. Sokéves kemény spóroláson, esetleg hosszú távú elköteleződést jelentő hitelfelvételen vagyunk túl, ezért nem szeretnénk mellényúlni. Márpedig a vevők többsége nem számít szakavatottnak, és amúgy is szinte lehetetlen minden típus sajátosságait és jellemző nyűgjeit ismerni.

Fölösleges körök
Ezért aztán sokaknak az autóvásárlás folyamata fölösleges macera. Megállás nélkül böngészni a használtautós oldalakat, telefonálgatni, lyukra futni. Megszervezni a megtekintést, több nap szabadságot beáldozni, hiszen hétvégén alig vannak nyitva a kereskedések, kilométerek százait megtenni, majd újra lyukra futni. A rutinosabbak felkészülnek a típushibákból, az alaposabbak visznek magukkal szerelőt, a még körültekintőbbek leszerveznek egy átvizsgálást is.
Pedig a vevők zöme egyáltalán nem akar ilyen mélységekig belefolyni az autózásba. Nem tudja, mit kell megnézni vásárlás előtt, és azt sem, mire figyeljen a próbaúton. Ha nem kellene a körítéssel foglalkoznia, az igényei annyiban kimerülnének, hogy kiválaszthassa azt a típust, amely tetszik neki, esetleg a színt és motorváltozatot, és reménykedne abban, hogy évekre megoldódik a közlekedés, nem pedig egy problémahalmazzal gazdagodik a család. Nagyon egyszerű lenne, ha mindezt otthonról, a fotelból is meg lehetne oldani, mintha csak kenyérpirítót vagy tévét rendelnénk egy webshopból.
És mégis, ha felmerül az online autóvásárlás lehetősége, sokan átverést sejtenek. Eszükbe jutnak azok a zömében külföldi hirdetések, ahol valóban kamukocsikkal próbálják lehúzni a gyanútlan nagyérdeműt. Pedig ma már ellenőrzött forrásból is működik a dolog, valóban vehetünk használt autót az otthonunk kényelméből, érdemi kockázatok nélkül.
Mi a biztosíték?
Ha ma Magyarországon online használtautó-vásárlást tervezünk, előbb-utóbb a CarNext.com-nál fogunk kikötni. Itt eleve csak fiatal, legfeljebb ötéves használt autókat találunk, első tulajdonostól, ugyanis az esetek többségében a LeasePlan flottakezelő az egyetlen és első tulaj. Ezért aztán a teljes szerviztörténet birtokában választhatunk. Az autók úgy kerülnek be a kínálatba, hogy előtte – független ellenőr által végzett – teljes körű átvizsgáláson esnek át, esetleges hibáikat – legyenek azok esztétikai vagy műszaki jellegűek – szakszerűen javítják.
Amikor a hirdetett autók közt böngészünk, nem találkozunk kitakart rendszámokkal, és megspórolhatjuk a lekérdezésre fordított időt is. Szinte mindegyik hirdetésben szerepelnek ugyanis a karbantartási előzmények: dátummal, kilométeróra-állással együtt követhetjük, hogy mikor, hol és mit cseréltek a kiszemelt járművön. Aki a 360 fokos, profi stúdióban készült képek megtekintése után is szeretne saját szemével meggyőződni a megkímélt állapotról, természetesen időpont-egyeztetés után megnézheti és kipróbálhatja a kiválasztott kocsit.
Mielőtt átvesszük az autót, az még átesik egy átadás előtti műszaki átvizsgáláson, alapos takarításon. Emellett 12 hónapos szavatosság is véd minket, ha valami hibát tapasztalunk, azt a saját magunk által kiválasztott márkaszervizben orvosoltathatjuk. Ha pedig tizennégy napon belül úgy érezzük, mégsem felel meg az igényeinknek a kiválasztott autó, elállhatunk a vásárlástól, feltéve, hogy nem mentünk többet ötszáz kilométernél, és nem tettünk kárt a járműben.
Hogyan működik ez az egész?
A folyamat egyszerű. A CarNext.com weboldalán folyamatosan frissülő használtautó-kínálatot böngészhetünk. Ha megvan a kiszemelt, gyorsan ellenőrizhetjük szervizmúltját, és ha elégedettek vagyunk, rá is bökhetünk a Vásárlás gombra. A személyes adatok megadását, valamint a központban való átvétel és a házhoz szállítás közötti választást követően kapunk egy e-mailt a fizetéshez szükséges tudnivalókkal.
Akár a kiszállítást, akár az átvételt választjuk, mindenképpen banki átutalással fizethetünk. Ezt előre kell megtennünk, csak a teljes vételár kiegyenlítése után kaphatjuk kezünkbe a slusszkulcsot. Félni viszont nem kell, hiszen valóban létező, átláthatóan működő cégtől vásárolunk, a két fél szerződést is köt egymással. Ha nem áll rendelkezésünkre egyben az autó vételára, a CarNext.com finanszírozási partnerén keresztül részletfizetést is választhatunk.
Bár a sokszor amúgy is kínos alkudozásról le kell mondanunk, mivel a CarNext.com fix árakkal dolgozik, az online vásárlás során extra költségek nem merülnek fel. Az okmányirodai ügyintézést, sorban állást is átvállalják. A vevőnek csupán annyi teendője van a kiszállítás előtt, kifizesse a teljes vételárat, a neki tetsző biztosítónál megkösse a kötelezőt, és aláírja az adásvételi szerződést. A házhoz szállítás online vásárlás esetén ingyenes.
Jó ez nekem?
Abszolút. Kisebb-nagyobb értékű termékeket szinte mindenki rendelt már online, legyen szó tévéről, bútorról, vagy egy egyszerű pizzavacsoráról. Akkora összegnél viszont, mint egy autó ára, joggal vagyunk óvatosabbak. Ha viszont ellenőrzött forrásból vásárolunk, az üzlet lényegében teljesen kockázatmentes. Ugyanezt nem feltétlenül mondhatjuk el akkor sem, ha személyesen járunk végig tíz-tizenöt kereskedést.

Itt ugyanis nem nekünk kell átnézni az autót, vagy gondoskodni szakemberről, átvizsgálásról. Nem megy el egy csomó időnk utazgatással, próbakörökkel és alkudozással. Független szakértő által átvizsgált, ismert előéletű autót kapunk, garanciával. Ha mégsem tetszik, még mindig elállhatunk a vásárlástól, és ehhez nem kell hosszas huzavonát vállalnunk.
A cikk a CarNext megbízásából készült.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
