Leginkább csak összefüggő történetek, epizódok maradtak meg abból az időből. Kirándulások és szalámicsempészet az ózdi piacról, Martignac-konyak, mint cserealap, kora reggeli sorbanállás a banánért, olykor két-három óra a hentes előtt, ha éppen jött valami friss. Decemberben narancsot hozott a Télapó, a kamionosoktól vásárolt Siggi-kakaópor féltve őrzött kincs, május elsején pedig a zacskós sárga limonádéval a világból ki lehetett űzni a padon ücsörgő, zsémbes vénasszonyokat.

Szó se róla, a kis szocialista tisztesség megvolt, apám mindent megtett érte: nagy lakás, autó, hétvégi horgászat, télen, vagy ha rossz idő volt, akkor zenehallgatás a gyémánttűs Dual-Videoton-kombón. Ennek mindig örültem, mert anyám lemezeivel ki lehetett kergetni a világból, Csepregi Éva hangjától már rosszul lettem, a Dolly Roll miatt többször is elszöktem a szomszédba.
De a fater, na az más volt. És a végén szinte mindig léggitározás lett belőle. Azokat a lemezeket szerettem. Furamód leginkább azokat, ahol hallhatóan gitároztak. Tűzkerék, HBB, P. Mobil, Led Zeppelin, Queen, volt ott minden. Aztán egyszer iskolában, a nagyszünetben lenyírta a hajam két tanítónő, én pedig hazaszöktem (nem volt nehéz, az iskolával átellenben laktunk). Aztán annyira emlékszem, hogy az éjszakai ügyelet után alvó anyám a frottír hálóköntösben, engem csuklómnál maga után vonszolva, jobb kezében a vastagtalpú, ortopéd klumpával szó szerint rárúgja az ajtót az igazgató elvtársra. Nem tudom, hogyan élte túl az az ember, de azok után már nem nyúltak a hajamhoz.
Évekkel később aztán már tudtam, kicsoda Aczél György, tudtam, hogy mi volt az a TTT-lista és megértettem, miért kacagtak fel apám és barátai, ha egy-egy sör mellett valaki szóba hozta az Eddát, mint hűdekemény zenét, vagy a különböző beat-zenekarokat. Mert akkoriban csak az volt a tiszta és igaz, ami tiltott volt. Az ilyen államilag tolt vackokon csak nevettek.
És ideát nem egy alapvetően jóléti társadalom háborúellenes mozgalma volt a nagy dolog narkóval, Volkswagen-kisbusszal és szabad kufircolással. Itt a rendszerbe be nem illeszkedőkről volt szó. Azokról, akik rámutattak, akik nem álltak be a sorba és akiket üldöztek az Aczél és a kommunista kultúrpolitika kutyái. Virág, fű és béke-szeretet? Nem. Gumibot, kövidinka, üldözés és elutasítás. A kemény srácok farmerben jártak, hosszú hajjal és a Budai Ifjúsági Park fogalom volt.
Ez a rezsim és a nyomás, amit minden, épeszű emberre gyakorolt, aztán olyan ikonikus zenészeket és zenekarokat termelt ki, melyekhez foghatót azóta sem. Ezek aztán magas hőfokon lángolva villantak fel, hogy örökké beégjenek a magyar zenébe, mint például Radics Béla, minden idők legnagyobb magyar gitárosa (akinek a roadja Tátrai Tibor volt), vagy az ős-Beatrice, amelyik a P. Mobillal karöltve azon versengtek, hogy melyiket tiltják ki több megyéből vagy a Hobo Blues Band, a tiltott zenekar, akiket annak idején meghívtak egy brit blues-turnéra és a kommunista kőfejek az Első Emeletet küldték ki helyettük. (Két hét múlva zavarták őket haza.)

Hogy Szomjas György milyen trükkel érte el azt, hogy filmet csinálhasson egy kitalált zenekarról, tudni nem, csak sejteni lehet. Az bizonyos, hogy nem csak a nosztalgikusoknak kötelező. Betekintés egy világba, korrajz, remek zenével, az alapműveltséghez mindenképpen hozzátartozik.
Mint hívőnek a templom, olyan ez mindenkinek, aki szereti a rock'n' rollt. Kopaszkutya a Fővárosi autósmoziban, zsíroskenyérrel és utolsó cigarettával. Csak egy pokróc kellhet, némi piramisszegecs és ezerötszáz forint, minden más van a helyszínen. Csak nagyfiúknak-nagylányoknak, a zene péntek este él! Kapunyitás nyolckor, kezdés kilenckor. Élő kopasz kutyával a belépés ingyenes. Gyertek, csibészek!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
