Jöttünk, láttunk, visszamennénk!
Sipos úrnak nem kellett kétszer szólnia, hogy kéne neki még egy ember egy Los Angelesi kiruccanáshoz. Tíz nap, abból három a Dension-stand menedzselése az RCX-kiállításon, a többi szabadprogram. Bár hónapokig terveztünk és szerveztünk, kint rájöttünk, ha csak párizsis zsemlék csomagolásával töltöttük volna ezeket a napokat, akkor is egy tucat fantasztikus anyaggal tértünk volna vissza. Los Angeles nem csak a Lakers otthona, de az autós szubkultúrák fővárosa is. Willy Wonka csokigyára csak egy sarki trafik, ha választékról van szó, mert Kaliforniában mindent megtalál a benzinagyú, amire csak vágyhat.
Még Camry-t is, vagyis leginkább azt. De a Toyoták tengerében minden sarkon megbújik valami különlegesség. Legyen az tuningolt japán, leültetett német, vagy szétpimpelt amerikai. Nagyjából az első nap végéig tudtuk tartani az elhatározást, hogy nem kapkodunk, nem eszünk gyorskaját és csak az előre lefektetett tervre koncentrálunk. Ehhez képest nagyon felpörgött a tempó. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag a túléléshez szükséges táplálékszükségletet a Wendy's-Taco Bell-Pizza Hut bermudaháromszögében vettük fel a tíz nap alatt, mégis fogytunk. Egyszerűen azért, mert mindig késében voltunk, és erről leginkább a helyi parkolók tehettek, melyek szétszpemmelték a receptoraink postafiókját az ott ácsorgó autóikkal.
Rendre meg kellett állnunk fotózni, nyálcsorgatni. Ilyenkor pedig rendre megjelent adott tulajdonos, és ahelyett, hogy elzavart volna minket, hosszú sztorizásba kezdett az autójáról. Nemegyszer hívatlanul toppantunk be műhelyekbe, mert nem tudtunk ellenállni a garázs hűvöséből kacsintgató hotrodoknak vagy lowridereknek. Az utolsó napra pedig kifogytunk a tárhelyből. Hetvenöt gigányi nyersanyaggal tértünk haza, és azzal a zavaró tudattal, hogy legalább kétszer ennyi anyag maradt ott.
Hisz Chip Foose angolnaként csusszant ki az ujjaink közül. Billy Gibbons nem ért rá. Nem maradt időnk egy tuningolt Murcielago tesztjére. Lecsúsztunk a Nissan Z-találkozóról. A lista hosszú. Aztán a képeket szerkesztve, a videókat vágva rájöttünk, nincs min sopánkodni. Sőt, egy életre szóló élménnyel, és csodás anyagokkal lettünk gazdagabbak. Megtapogattuk az első Shelby Cobrát, és ugyanezt tettük egy Toyota 2000GT-vel. Bepillantottunk a West Coast Customs és a GAS műhelyébe.
Ja, és megjártuk Jay Leno vécéjét is, amit ugyan nem mertem lefotózni, de így is kuncogva jöttem ki. A műhelyben található vécé úgy néz ki, mint bárhol egy műhely-vécé. Vibráló neoncső, olajfoltos mosdó. Ami viszont érdekessé teszi, azok a képek a falon. Nem volt egy szabad centi, minden függőleges felüleltet képek borítottak, leginkább autókról és repülőkről. De volt három kép, amelyek kilógtak a sorból. Vastag keretben, elkülönítve a többitől voltak felszögelve közvetlen a kagyló mellé a falra, pont szemmagasságban arra az esetre, ha az ember a nagyobbik dolgát végzi. De ezen a három képen nem gépek voltak, hanem Barack Obama és Jay Leno nevetgéltek. Nem értettem az elhelyezés jelentését, de szórakoztató volt.Ahogy gyakorlatilag minden más is Los Angelesben.
Ha az élet úgy hozza, talán jövőre visszamegyünk. Sokan követték a kalandjainkat, nagyon sok visszajelzést kaptunk. Ezúton is szeretnénk megköszönni minden kedves olvasónknak, hogy ha csak monitor túloldalán is, de velünk voltak végig! Sosem éreztük egyedül magunkat. Aki viszont a túráról lemaradt volna, az ne búsuljon, alul megtalálja az összes cikket:
- Kaliforniában is tudnak rólunk
- Shelby American
- Hotrod, Harley, Hamburger
- RCX-kiállítás
- West Coast Customs
- Jay Leno - A garázs
- Jay Leno - Az interjú
- Jay Leno - A garázs újratöltve
- Mutterok motoron
- Chip Foose csak nézett és integetett
- A Hangyász átka
- Gyenge felhozatal Kaliforniában
- Mad Mike - Az interjú
- Nissan Murano Cross Cabriolet
- Igenis létezik időgép
- Toyotafest
- Steve "Carpy" Carpenter és a café racer
- Jack Yang - Világháború a veteményesben
- Egy legenda. Már megint.
(És ha már vette a fáradságot, hogy ideáig legörgetett, elárulom, hogy van egy csomó, kisorsolásra váró értékes ajándékunk. Ne szalassza el a jövő heti hiénaposztot!)

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
