Hétvégén megint Traktormajális!
Nem hinném, hogy létezik bármiféle autók, traktorok, motorok, pöfögő, csettegő, zakatoló gépek iránt érdeklődő ember Magyarországon és a környékén, aki ne hallott volna a Bokor községben évente tartott Traktormajálisról.
A Traktormajális ugyanis nem a traktorokról szól. Azaz...van ott traktor bőven, talán sehol nincs egyszerre ennyi és pláne ennyiféle Európának ebben a szegletében, ez tény. Aki tehát traktort akar látni százévestől egyévesig, kicsitől nagyig, egytől hathengeresig, izzófejestől összekerékhajtásúig, álldogálótól szántón át szlalomversenyzőig, annak természetesen Bokorban a helye. De akik ilyet akarnak látni, azok már úgyis tudják, hiszen a Majálist 2002 óta rendezik meg, azóta kötelező programmá vált minden rendes gépi érdeklődésű ember éves terveiben.
De a látogatók többségét nem a traktorbuzik, hanem hétköznapi emberek, családok, baráti csapatok, motoros klubok, kirándulók adják. Azok, akik tudják, hallották, avagy csak sejtik, hogy Bokorban eltölthetik azt a napot, amire utána egész évben emlékezni fognak. Bokornál jobb rendezvény talán az egész naptárban nincs, és ez nemcsak a gépagyúakra vonatkozik, hanem az irodalomtörténészekre, a halbiológusokra és a miniszteri titkárokra is. Sőt, a feleségeik, csajaik, titkos barátnőik, gyerekeik és nagyszüleik ugyanúgy fogják élvezni. Ez egy népünnepély.
Amióta pedig a község nem csak a Majálishoz közeli magánemberek összekuporgatott vasaiból és előtte lelkes, de utána leginkább el-eltünedező szponzorok pénzéből állja a rendezvényt, hanem az Axiál teszi bele a pénzét, a korábbi rettenetes tömeg a lacikonyháknál, a Toi-Toi-jok előtti sorok, a parkolóhelyekhez vezető dugók is mind megszűntek. Bokor úgy lett embereket és tömegeket megmozgató, régióhírű, vérprofi esemény, hogy valahogy háborítatlan tudott maradni az a kedves, menzeli bája, ami már a legelejétől megvolt. Valószerűtlen, mégis így történt.
Idén május 11-e az időpont, s ugyanúgy délelőtt 10-től tart a buli, mint eddig mindig. A helyszín egy kicsit ismét odébb mozdult, mert a Majális két-háromévente kinövi a korábbi mezőt és a környező dombokat – most a 136 lakosú Bokor bejáratánál, egy húszhektáros legelőn terülnek és szántanak a traktorok, zakatolnak a csettegők, rakodnak a homlokrakodók, zörögnek láncaikkal a szovjet bulldózerek, csühögnek a stabilmotorok. Notórius navihasználoknak: É 47.937162, K 19.547038. A veteránautóknak külön parkolót tartanak fenn, igaz, az eddigi tapasztalatok alapján tanácsos korán érkezni, mert akad, hogy az újautósok teliparkolják.
Megy majd egész nap a közvetítés a 92,4 MHz-en aznap végig fogható Traktorrádión is, nem kell a hangszórók tövében csücsülni annak, aki mindent hallani akar. Az idei fókusz a Hofherr és Dutra traktorokon lesz, ezekből a szokásosnál is nagyobb felhozatalra készülhetünk. Csak egy közel kéthetes számot tudunk: addigra 45 veterán traktort regisztráltak a jelentkezők. Meglesz-e vajon a kétszáz a végére?
Részletes program a www.traktormajalis.hu-n olvasható. Azt már tudom, hogy minimum a fél Totalcar ott lesz, de lehet, hogy majdnem az egész - és szerintem önök is mind egy szálig. Ja, a 21-esről való lekanyarodás után az odavezető út csodás, motorosoknak, kabriósoknak, veteránautósoknak és -buszosoknak különösen ajánlott - elég talán annyit mondanom, hogy Hollókő is ott van egy khm, kőhajításnyira.
A képek a 2012. májusi Traktormajálison készültek.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
