Totalcar-állam, péntektől-vasárnapig
Zsibbadt még ilyenkor az agy, ez a helyzet, nincs rajta mit szépíteni. És nem, ez nem a lüktető másnaposság, amikor az embernek két feje van és a nagyobbik van belül, hanem az a hétfői realitásba visszarántó üresség, amikor csak bámulunk magunk elé, miután töröltük a merevlemezről a szemetet és tiszta lapot tömünk a heti darálóba.
Kétpercenként eszembe jut a Vadása-tó hűs vize, a pillanat, amikor tűzforróra hevült bőrrel beledobja magát az ember és a mikroszekundumnyi sokk után csak annyit mond: Édes, jó Istenem, sosem megyek ki innen. Nem cseréltem volna el a francia Riviéra kőmosta szikláira és pálmafa sétányaira sem, az biztos.
Winkler amúgy egy helyi nénitől kiderítette, hogy a vadásta-szóból keletkezett az 1969-ben létrehozott műtó neve, mivel sok volt a vaddisznó a környéken.
A tizedik találkozó más volt, mint az eddigiek. Egyrészt ezúttal _tényleg_ egy köpésnyire voltunk az élővíztől, másrészt külön-külön faházakban, hatosával elszállásolva bitoroltunk szinte egy egész kempinget. Ez persze óhatatlanul is ahhoz vezetett, hogy ritkán verődtünk össze mindannyian egy helyen, ellenben mindenfelé diskuráló-magyarázó 15-20 fős csoportokat lehetett látni. Szerintem nem volt ezzel semmi baj, reméljük, senki nem érezte mellőzve magát általunk, igyekeztünk mindenütt ott lenni és azt hiszem, hogy a beilleszkedéssel nem volt gond.
Külön öröm, hogy ezúttal sem történt semmilyen baleset (feltéve, ha a véralkoholszint kritikus mennyiségét elérve a random helyeken elalvó, balos hűtőszekrényajtót jobbra kinyitó jelenséget nem tekintjük annak), senkinél nem gurult el a gyógyszer és mindenki tartotta magát a józan ész diktálta felelősségtudathoz.
Sokan voltunk, többen, mint tavaly és remélhetőleg kevesebben, mint jövőre. Remek, csodálatosan felújított járművek vagy csak szimplán iszonyatosan olcsón vásárolt bolgár Austinok, Piaggio Apéval, Verhovinával vagy iszonyatos high-tech lakóautóval zarándoklók, café racerek és M3-as BMW-k, mit mondjak még?
Hogy milyen 90 tojásból rántották készíteni tárcsán? Azt a Becsületesnepper tudná elmesélni leginkább. Hogy mennyire életmentő éjjel egy tányér friss gulyás? Hogy milyen éjszaka csobbanni egyet a hűs vízben, miközben kis halak tucatjai csipkedik a lábunkat vagy éppen hajnali négyig fröccsözni és beszélgetni a cimborákkal a csillagos ég alatt autókról, motorsportról és bármiről?
Ugyanakkor a workshop sem maradt el, hiszen ezúttal a PR-szöveg és az agymosott marketingduma helyett a valós élet valós tapasztalataiban merítkezhetett meg bárki, aki leült egy kicsit hallgatni Kopaszt, Kareszt vagy a Smartgurut és Hosszú Balázst netán Szilveszter gyakornokunk édesapját (Csaba úr), akik a remek fehérbor mellett egy tizenéve francia autókra szakosodott márkaszerviz sztorijait is hozták.
Többek lettünk, kevesebbek biztosan nem és száz százalék, hogy a következő találkozó is tóparton lesz. A belső kör egyre tágul, köszönjük nektek, újonnan érkezőknek és nektek is, régi visszajárók. Mostantól félszavakból is értjük majd egymást, hiszen ami ott történt, az ott is marad és hiányozni fog jövő nyárig.
Remek buli volt, reméljük mindenki így gondolja.
Olvasóink fotóit megtalálja Facebook-oldalunkon és a héten még begyűjtjük a maradékot is a szerkesztőségben, közöljük is, amint lehet.
Köszönjük srácok, köszönjük lányok, ti vagytok a világ legjobb olvasóközössége.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
