Imádom a TVR-t, ez az egyik olyan gyártó, ami a hétről-hétre változó top 5-ös listámon stabilan ott van. Hol megszűnik, hol halovány életjelet mutat, valószínű mindezt azért, mert olyan autókat gyártott, amiket nem ért a világ. Itt van például utolsó autójuk, a Sagaris, aminek négyliteres sorhatosa 380 lóerőt üvölt a világba, miközben az autó körülötte alig 1080 kiló. Ez épp csak egy megpakolt utazótáskányival több a Mazda MX-5-nél, csak míg a Mazdában van menetstabilizáló, ABS, légzsák, és hasonlók, addig a TVR ezekről hírből sem hallott.

Te vezetsz, oldd meg – villog felette a reklámfelirat, és ez manapság egy egyre nehezebben eladható attitűd. Mert szeretünk gyorsan menni, de csak biztonságosan, nyomunk egy padlót a pályán, megijedünk, hogy te jó ég, milyen könnyen beleszaladt az S6 a 240-be, majd számos elektronikai segédberendezéstől óvva visszalassítunk a kényelmes 130-ra. Ma ez a gyorsan menés, nem pedig a mészárszék, amit az alig egy tonnás TVR rendez, ha van bennünk elég vér elereszteni az istrángot – sejtem ezt a számok alapján, mert sajnos még egyszer sem volt alkalmam TVR-t vezetni.

Ami miatt ez a poszt íródik, az a márka imádni való kreténsége: a Sagarison motorkerékpár kipufogók vannak, de oldalt, a hátsó kerekek mögött kivezetve, a dobokat láthatóan hagyva. A kupé far szexi kacsafarok légterelőben végződik, ami átlátszó műanyag, a hátsólámpák indokolatlanul L-alakúak, és általában az egész forma tökéletesen rímel arra, hogy mekkora megveszekedett őrültség az autó maga. Pár napja belefutottam egy videóba, ahol Doug DeMuro autós újságíró és vlogger egy TVR Tuscant vezet. Illetve nem, ez így nem pontos: a rendkívül szórakoztató 7,5 perc azzal telik, hogy az autó vállalhatatlanul kretén ergonómiai és műszaki megoldásait ecseteli. Ha nincs kedvük végignézni, pontokba szedtem a legérdekesebbeket a videó alatt.
- A féklámpa alig pár centivel a kipufogó felett van, az irányjelzők pedig a tetőív széleinél. Ez felvet egy problémát: amikor a Tuscannel félreállunk, hogy kivegyünk valamit a csomagtartóból, e felnyitott fedél miatt nem látszik a villogó elakadásjelző. Szerencsére van egy fényvisszaverős figyelmeztető tábla a fedél belső oldalán, így van rá némi esély, hogy kiszúrjanak minket.
- Az autónak két motorházteteje van: az elsőt felnyitva csak a folyadékokhoz és a hűtőhöz férünk hozzá, a második alá került a motor, viszont ezt meg lecsavarozták. A videón szereplő autónak már hagyományos, zármechanikával csukható a gépteteje, hiszen kis szériás angol sportkocsiról lévén szó, sűrűn kell nyitogatni.
- Az akku az első kerék mögött, a sárvédőben kapott helyet. Ha lemerülne, csatlakozó lóg ki a küszöb alól, viszont ez burkolat nélkül mered a külvilágba. Naná, hogy mindent megkap az első keréktől, így a vizet is, ami rövidre zárja és tüzet okoz. Kiugranál a füstölő Tuscanedből, hogy eloltsd? A tűzoltó készülék a második gépháztető alatt lakik. Amit lecsavaroztak. És az akkucseréhez le kell szerelni a kereket.
- Nincs kilincs, az ajtó a visszapillantó alján elhelyezett gombbal nyílik elektromosan, de csak azután enged beszállni, hogy az ablak félig leereszkedett. Azt gondolnánk belül jobb a helyzet, de nem, itt sincs kilincs, van viszont egy-egy gomb! Oké, de hol? Az ajtókon? Ne legyünk naivak, a rádió mellett, a középkonzolon, jelöletlenül. És mi van, ha lemerült az akku? Mert kulcslyuk az nincs.
- Ha bezárjuk az autót, az oldalablakok felhúzzák magukat. Joggal merül fel a kérdés, hogy mi történik, ha fent van a tető, és lemerült az akku, de az ablakok is fent vannak. Az angolok erre is gondoltak, van egy ajtó vésznyitó, de felfoghatatlan módon odabentre építették. Vagyis, ha a tulajnak szerencséje van, olyankor zárja ki magát, amikor épp nincs fent a tető, mert akkor legalább be tud mászni, és ki tudja nyitni a kocsit.
- Az elektromos ablakemelő gombja nem kapcsoló, hanem egy tekerőgomb. Ahogy forgatjuk, úgy ereszkedik le az ablak. A logika azt diktálná, hogy a felhúzáshoz elég az ellenkező irányba tekerni, de nem, ehhez előre kell tolni a tekerőgombot. Az utas oldalán természetesen fordítva működik.
- A tankbetöltő nyílás az amúgy meglepően nagy csomagtartóban van, amivel még nem is lenne baj, viszont a tanksapkát a perem alá tolták, hogy a lehető legnehezebb legyen hozzáférni.
Nem tudom, hogy vannak vele, de nem ment el a kedvem a kocsitól. Igazából működhet akármilyen kreténül, amíg ekkora show egy-egy gyorsítás, mint ahogy a videón látszik. A Batman-filmek Jokere jut róla eszembe: teljesen logikátlan, az őskáosz megtestesülése, amiben azért mégis ott a zsenialitás. De legalábbis egy négyliteres sorhat.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
