Gyászjelentés: T. Avensis távozott
Egyre csak szedik az áldozatokat a belvárosi horrorkereszteződések
Néha 15-20 autó törik totálkárosra, máskor egy családot szállít el a mentő, miután egy újabb karambolt történik a hat, belvárosi horrorkereszteződés egyikében. Miért van ezen a viszonylag kis területen ennyi baleset? És mi lenne a megoldás?
Baromi nehéz még mindig rá gondolnom, pedig lassan egy hónapja történt. Nem az autót sajnálom igazán, bár itt, a Belsőségen a fő sztori az autóé. Az igazi baj az, hogy a lányom is benne ült a kocsiban, amikor afelé a kereszteződés felé hajtottam.

Igen, benéztem egy jobbos utcát. Néha járok erre, de csak nagyon néha, nincs meg memóriából az egész környék az összes kis utcájával. Jobbról jöttek, de mire felfogtam, hogy itt elsőbbséget kéne adnom, már csattantunk. A másik kocsi az Avensis jobb elejét kapta el, jött vagy ötvennel.

Természetesen én vagyok a hibás, itt nincs mentség. Lehetne mondogatni, hogy persze, beláthatatlan, először egy bokor, másodszor két villanyoszlop. Az sem könnyíti meg a dolgot, hogy egy lejtős utcának az alján vagyunk, aki itt érkezik, az nem lesz lassú, pláne, ha tudja, hogy neki nem kell jobbkezet adni, hiszen amin az Avensisszel érkeztem, egyirányú utca volt. (Van kötelező haladási irány tábla, miért is ne tudná?) Hát most neki is van egy – gazdaságilag biztosan – totálkáros autója, meg nekem is. Tényleg irtóan bosszant a dolog, amúgy én vagyok az a csávó, aki még a balkezet is megadja a jobbkezes utcánál, és ezt nem önmagam mentegetésére mondom. És mégis beszoptam.
Ennél a saroknál állítólag minden héten van egy ilyen baleset. Ahogy elnéztem, a környékbeliek gyakorlatilag megállnak az autóval a kereszteződésnél, mert annyira nehéz észlelni, ha bárki jön. Állandóan kérik az önkormányzatot, de persze nem történik semmi. Egyáltalán nem biztos, hogy őket kéne kérni, de ezzel most nem foglalkoznék, mindenesetre a helyiek megdicsértek, hogy milyen hamar megbeszéltük, lepapíroztuk, stb. Most mit izmozzak? A szabály egyértelmű. Legfeljebb még rendőrt is hívnak, aki jól meg... Szóval tudják.

Inkább annak örültem, hogy a lányomnak nem esett baja, mindössze egy karcolás lett a jobb karján. Igazából meg sem ijedt, és amikor a pirotechnika által termelt füstben megkérdeztem, hogy nincs-e baja, még fel is volt háborodva egy kicsit. Bár a kiscsaj már nyolcéves, mindenkinek ajánlom az úgynevezett háttámlás ülésmagasító használatát, mert ennek van oldalvédelme is, mint egy rendes Recaro versenyülésnek. Ahogy elnézem, ebben a korosztályban már mindenki csak a szimpla magasítót használja – ilyennel nem csak egy horzsolás lett volna a karján.

Igen, pirotechnika is működött, ami egy oldalütközésnél kicsit furcsa. A másik autó nem pont derékszögben jött nekem, hanem valamivel tompább szög alatt – emiatt lehetett az erőknek egy hosszirányú komponense is. Bocs a megfogalmazásért, a lényeg az, hogy életemben először a képembe durrant a légzsák, sőt, azt is megtudtam, hogy a Toyota Avensisben van övfeszítő is. Överő-korlátozó már kevésbé, még egy hónap után is fáj a mellkasom, de a sebészeten megnyugtattak: még fog is.

A kárfelmérés rövid volt és lesújtó. A derékszögbe hajlott zárhíd, a törött jobb első csonkállvány, az elhajlott jobb első váznyúlvány, az általa kettétört generátorház. Az ütközés ereje kiugrasztotta az akksit a helyéről, az egyik kábel leszakadt - soha többé nem volt se gyújtás, se ABS rajta. És ami kint látszik: lámpák, szélvédő, miegymás. Csak fényezésre legalább 150, de inkább kétszázezer. Ja és ott az utastér, a légzsákok, műszerfal, övfeszítők, nem is folytatnám. Marha jó autó volt ez, vigyáztam is rá. Ami egy ilyen beszopott jobbos utca után viccesen hangzik, elismerem.

Felmérve, hogy 1: mennyi pénzt kéne beleborítani, avagy: 2: ha olcsóbban akarom megúszni, mennyi szaladgálás, bontóba járás stb. járna mindezzel, arra jutottam, hogy így ahogy van, eladom. Meghirdettem, el is vitték gyorsan, 140-ért. Hülye voltam? Lehet, de sajnos ez a realitás, lehet, hogy ha pár hétig még ott rohasztom az udvaron, akár még 15-20 ezerrel többért is elment volna. De útban volt és utáltuk ott nézni szegénykét. Állítólag motordonor lett belőle, új volt rajta a vezérlés és a vízpumpa, örült neki a vevő. Azóta átírattam a megyei matricáját a Suzukinkra, és most ez van. Gyorsan törlöm is a járműveim közül az impresszumban.

Hogy most mi legyen? Még nem tudom. Nyolc és fél év avensisezés után tartok tőle, hogy nem Avensis, de azt is tudom, hogy soha többé nem lesz ilyen megbízható autóm. Béke poraira.
Mindennapi unalmunkat add meg nekünk ma
Új korában ez volt a legmenőbb japán a saját műfajában. Azóta kiderült: a legtartósabb is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
