Szép autókat keresünk – már harmadszor!

Totalcar Parkoló Parádé 16. / Múzeumok Éjszakája-autóztatás

2017.06.09. 06:41 Módosítva: 2017.06.09. 16:33
8 hozzászólás

Azt hiszem, a Parkoló Parádét nem kell magyaráznom senkinek: összejön egy rakás jófajta autóőrült, oszt elmerülnek a gépi buzériában, jól érezzük egymást mind. Imádni szokta mindenki, a legnagyobb baj, hogy az egyre növekvő terület ellenére mindig problémát okoz, hogy elférjünk a Hungexpón.

Ám ahogy mindennek a mai világban, a PP-nek is létezik prémium változata, afféle gyűjtői limitált kiadványa. Ez a Múzeumok Éjszakáján megtartott Parádé, amely a megszokott PP-khez képest később zajlik június 24-én – a kezdete este 7, a vége 10 óra (kiállítók számára 6, illetve fél 11), igazi, éjszakai program hát. Már kétszer tartottunk ilyet, és aki részt vett rajta – akár látogatóként, akár autós kiállítóként – könnyekkel a szemében emlékszik vissza mindkettőre.

Különféle autótulajoktól egész évben kapjuk a leveleket, hogy lesz-e megint MÉ/PP (találják ki a rövidítést), és mikor lehet jelentkezni, hogy biztosan beférjenek az indulók közé. Nem tupírozni akarom a rendezvényt, mert nem a mi érdemünk a siker, hanem az időponté, az autóké és a résztvevőké – mi csak a helyet adjuk, ráadásul még azt is a Hungexpótól kapjuk.

Ez a poszt tehát részben felhívásként született, hogy június 24-e estére senki ne szervezzen magának egész estés, Budapesttől távoli programot (hogy legalább egy órácskára be tudjon ugrani a rendezvényre), másrészt annak, aki autót szeretne hozni, és kocsikáztatna, az már most gondolkozzon el azon, melyik járművét tudja megbízhatóan működőképessé tenni egy egész esti, nem túl kimerítő, de nagyjából folytonos autóztatásra.

Összesen 50 autóra való helyünk lesz idén is, tehát 45-50 autónyi jelentkezőt keresünk, hiszen mi magunk is hozunk járművet – ha addigra levizsgázik és járóképes lesz a Rulettkerék-205 GTI, akkor azt, illetve ha én megint rendesen üzemképessé tudom tenni a Pontont, akkor őt is szintén. De öreg járműveknél sose tudhatja az ember, részemről lehet, hogy a Bianchi lesz, Lendvai Zsolti B tervéről semmit se tudok. Én mindenesetre egy órányit kiesek majd a kocsikáztatás rendszeréből, mert este 8-tól előadást tartok a III-as fogadócsarnokban – mi másról, mint a veteránozásról. Remélem, jó nagy sületlenség lesz.

Nem a lóerőgyűjtemény, nem az önvezető rendszer, nem a – legalábbis az autó közvetlen környezetében – csodatiszta villanyhajtás, de még csak nem is a MirrorLink lesz itt a főszereplő a benti, extra eseményen, juj, nagyon nem.

A cél: azok is átélhessék és kiélvezhessék a gépszerű autók gépszerű autóélményét, akik ilyen járműveket csak harminc éve beállt motorral a múzeumban, avagy homályos YouTube-felvételeken a mobiljukon látnak. Magyarán: lehetőleg sok érdekes oldtimerből (30+ év), s mellé még néhány izgis youngtimerből (20-30 év) álljon majd a felhozatal. Mi, akik az autókat hozzuk, kicsit talán meg tudjuk villantani, mi az, amit élvezünk ebben a hobbiban. Azok, akiket utasnak beveszünk magunk mellé (és mögé) pedig talán a jövő veteránosai, onnan barátaink, klubtársaink lesznek. Mindenki jól jár.

A Hungexpótól megint megkaptuk a szokásos engedélyt, hogy mérsékelt tempóban autózhassunk a területen. Ezért a mérsékelt tempót majd persze tartsuk is be, mert a) sötét lesz; b) a közúti biztosítás nem érvényes a rendezvény területén; c) nagy lesz a járművek közötti különbség dinamikában, ami mindig a galiba előszele. Szerencsére eddig nem volt probléma ezzel, úgy vélem, most se lesz.

Aki tehát a jelentkezésnél azt is megírja a levelében, hogy vállal kocsikáztatást, mindenképpen előrébb kerül az elbírálás során. Érdekes, ritka, sérülékeny autóknál nem elvárás ez, de mindenképpen szeretnénk, ha a kocsik java része járkálna és lehetne hallani a hangját. A tapasztalat azt mutatja, hogy olyan erős a tömeges kocsikáztatás pszichózisa, hogy a végén azok is taxiztatják az embereket, akik az elején még hallani sem akartak efféléről.

A leendő kiállító/kocsikáztató jelentkezőknek egy infó: nekik az érkezési idő egy órával korábbi, tehát délután 6 óra, hogy legyen idő elhelyezni az autókat, távozni pedig az eddigi tapasztalatok szerint fél 11 tájban tudnak majd. A látogatói idő ennél szűkebb – este 7-től 10-ig tart. Kérünk mindenkit, hogy ezt tartsa be, mert nehéz manőverezni a sok autóval, ha tele téblábolókkal a placc, viszont aki későn érkezik, borítja a rendezkedést a szűkre mért időben.

Aki úgy érzi, jönne, annak a jelentkezését a poszt alján vagy itt található űrlapon kérem, vagy egyszerűen csak kattintson a kék névre a cikk elején, oda írjon, megkapom. Aki pedig ír nekünk és kiválasztjuk, annál számítunk rá, hogy el is jön, tehát kérem, ne lépjen vissza, mert jövő héten már késő lesz egy második, tűzoltás céljából megírt poszthoz. Egy hétig, azaz jövő péntek délig (június 16.) lehet jelentkezni. Következő hétfőn egyenként válaszolunk a beválogatott jelentkezőknek, hogy tudjanak készülni, erről amúgy egy posztot is összedobunk akkor.

Ha valaki azon vacillál, hogy a kétüléses kabriót, a kupét, vagy a szuperkényelmes limuzint hozza-e el a csodái közül, inkább arra essen a választása, amelyiknek sok az ajtaja – az utascsere ugyanis elég problémás két szűk ajtóval, ezt tapasztalatból mondom, nagyon sok a látogató, és minél több embert lehet elvinni egy fuvarral, annál nagyobb az általános boldogság. Egy roadsterbe ugye, egy utas fér...

Azt is kérnénk, ha van rá lehetőség, olyan autóval nevezzen mindenki, amilyen korábban még nem szerepelt a Múzeumok Éjszakáján, hogy a színességet fenntartsuk. Ha lehet, persze.

Egy megjegyzés még a nézelődni érkező látogatóknak: a Hungexpo egy külsőbb területén a IV-es és V-ös kapu felől megközelíthető, óriási és ingyenes belső parkoló várja a betérők autóit, aki pedig tömegközlekedésre szavaz, annak ott a VT-Arrivás busz, amely negyedóránként indul az Örs vezér teréről. Egy ilyet kell majd az Expo-buszok megállójában keresni:

A belépés és a parkolás is ingyenes. A PP16 Facebook-eseményét itt találod, lehet előre cimbizni. Amúgy meg: a kinti parkolóban pontosan olyan Parkoló Parádé zajlik majd, mind máskor mindig, hozhatjátok az ültetett/zajos/rat/lángot okádó csodáitokat ezrével, mindenki jöjjön, este talán még jobb a buli! 

Egyetlen kérésünk van: nincs gumiégetés, gyorsulgatás, driftelés sem a kapun belül, sem azon kívül, azaz ott pláne nem. Nem akarunk fenyegetőzni vagy túlmagyarázni, de legyünk annyira kulturáltak, hogy ezt tiszteletben tartjuk. Máskülönben épp azok miatt lesz vége ennek a szuper kis rendezvénynek, akik a legnagyobb hévvel vetik magukat bele - ez meg súlyos butaság lenne. Lebutáztam a motorukat bőgető, gumijukat füstölőket? Nem volt szándékomban, nem is fogok ilyet tenni.

Ha nem lesz miért.

Az oldalról ajánljuk

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitem
  • Tesztek

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS

Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.

tegnap, 16:35
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25