Szép autókat keresünk – már harmadszor!
Totalcar Parkoló Parádé 16. / Múzeumok Éjszakája-autóztatás
Azt hiszem, a Parkoló Parádét nem kell magyaráznom senkinek: összejön egy rakás jófajta autóőrült, oszt elmerülnek a gépi buzériában, jól érezzük egymást mind. Imádni szokta mindenki, a legnagyobb baj, hogy az egyre növekvő terület ellenére mindig problémát okoz, hogy elférjünk a Hungexpón.

Ám ahogy mindennek a mai világban, a PP-nek is létezik prémium változata, afféle gyűjtői limitált kiadványa. Ez a Múzeumok Éjszakáján megtartott Parádé, amely a megszokott PP-khez képest később zajlik június 24-én – a kezdete este 7, a vége 10 óra (kiállítók számára 6, illetve fél 11), igazi, éjszakai program hát. Már kétszer tartottunk ilyet, és aki részt vett rajta – akár látogatóként, akár autós kiállítóként – könnyekkel a szemében emlékszik vissza mindkettőre.
Különféle autótulajoktól egész évben kapjuk a leveleket, hogy lesz-e megint MÉ/PP (találják ki a rövidítést), és mikor lehet jelentkezni, hogy biztosan beférjenek az indulók közé. Nem tupírozni akarom a rendezvényt, mert nem a mi érdemünk a siker, hanem az időponté, az autóké és a résztvevőké – mi csak a helyet adjuk, ráadásul még azt is a Hungexpótól kapjuk.

Ez a poszt tehát részben felhívásként született, hogy június 24-e estére senki ne szervezzen magának egész estés, Budapesttől távoli programot (hogy legalább egy órácskára be tudjon ugrani a rendezvényre), másrészt annak, aki autót szeretne hozni, és kocsikáztatna, az már most gondolkozzon el azon, melyik járművét tudja megbízhatóan működőképessé tenni egy egész esti, nem túl kimerítő, de nagyjából folytonos autóztatásra.

Összesen 50 autóra való helyünk lesz idén is, tehát 45-50 autónyi jelentkezőt keresünk, hiszen mi magunk is hozunk járművet – ha addigra levizsgázik és járóképes lesz a Rulettkerék-205 GTI, akkor azt, illetve ha én megint rendesen üzemképessé tudom tenni a Pontont, akkor őt is szintén. De öreg járműveknél sose tudhatja az ember, részemről lehet, hogy a Bianchi lesz, Lendvai Zsolti B tervéről semmit se tudok. Én mindenesetre egy órányit kiesek majd a kocsikáztatás rendszeréből, mert este 8-tól előadást tartok a III-as fogadócsarnokban – mi másról, mint a veteránozásról. Remélem, jó nagy sületlenség lesz.

Nem a lóerőgyűjtemény, nem az önvezető rendszer, nem a – legalábbis az autó közvetlen környezetében – csodatiszta villanyhajtás, de még csak nem is a MirrorLink lesz itt a főszereplő a benti, extra eseményen, juj, nagyon nem.
A cél: azok is átélhessék és kiélvezhessék a gépszerű autók gépszerű autóélményét, akik ilyen járműveket csak harminc éve beállt motorral a múzeumban, avagy homályos YouTube-felvételeken a mobiljukon látnak. Magyarán: lehetőleg sok érdekes oldtimerből (30+ év), s mellé még néhány izgis youngtimerből (20-30 év) álljon majd a felhozatal. Mi, akik az autókat hozzuk, kicsit talán meg tudjuk villantani, mi az, amit élvezünk ebben a hobbiban. Azok, akiket utasnak beveszünk magunk mellé (és mögé) pedig talán a jövő veteránosai, onnan barátaink, klubtársaink lesznek. Mindenki jól jár.

A Hungexpótól megint megkaptuk a szokásos engedélyt, hogy mérsékelt tempóban autózhassunk a területen. Ezért a mérsékelt tempót majd persze tartsuk is be, mert a) sötét lesz; b) a közúti biztosítás nem érvényes a rendezvény területén; c) nagy lesz a járművek közötti különbség dinamikában, ami mindig a galiba előszele. Szerencsére eddig nem volt probléma ezzel, úgy vélem, most se lesz.

Aki tehát a jelentkezésnél azt is megírja a levelében, hogy vállal kocsikáztatást, mindenképpen előrébb kerül az elbírálás során. Érdekes, ritka, sérülékeny autóknál nem elvárás ez, de mindenképpen szeretnénk, ha a kocsik java része járkálna és lehetne hallani a hangját. A tapasztalat azt mutatja, hogy olyan erős a tömeges kocsikáztatás pszichózisa, hogy a végén azok is taxiztatják az embereket, akik az elején még hallani sem akartak efféléről.

A leendő kiállító/kocsikáztató jelentkezőknek egy infó: nekik az érkezési idő egy órával korábbi, tehát délután 6 óra, hogy legyen idő elhelyezni az autókat, távozni pedig az eddigi tapasztalatok szerint fél 11 tájban tudnak majd. A látogatói idő ennél szűkebb – este 7-től 10-ig tart. Kérünk mindenkit, hogy ezt tartsa be, mert nehéz manőverezni a sok autóval, ha tele téblábolókkal a placc, viszont aki későn érkezik, borítja a rendezkedést a szűkre mért időben.

Aki úgy érzi, jönne, annak a jelentkezését a poszt alján vagy itt található űrlapon kérem, vagy egyszerűen csak kattintson a kék névre a cikk elején, oda írjon, megkapom. Aki pedig ír nekünk és kiválasztjuk, annál számítunk rá, hogy el is jön, tehát kérem, ne lépjen vissza, mert jövő héten már késő lesz egy második, tűzoltás céljából megírt poszthoz. Egy hétig, azaz jövő péntek délig (június 16.) lehet jelentkezni. Következő hétfőn egyenként válaszolunk a beválogatott jelentkezőknek, hogy tudjanak készülni, erről amúgy egy posztot is összedobunk akkor.

Ha valaki azon vacillál, hogy a kétüléses kabriót, a kupét, vagy a szuperkényelmes limuzint hozza-e el a csodái közül, inkább arra essen a választása, amelyiknek sok az ajtaja – az utascsere ugyanis elég problémás két szűk ajtóval, ezt tapasztalatból mondom, nagyon sok a látogató, és minél több embert lehet elvinni egy fuvarral, annál nagyobb az általános boldogság. Egy roadsterbe ugye, egy utas fér...
Azt is kérnénk, ha van rá lehetőség, olyan autóval nevezzen mindenki, amilyen korábban még nem szerepelt a Múzeumok Éjszakáján, hogy a színességet fenntartsuk. Ha lehet, persze.
Egy megjegyzés még a nézelődni érkező látogatóknak: a Hungexpo egy külsőbb területén a IV-es és V-ös kapu felől megközelíthető, óriási és ingyenes belső parkoló várja a betérők autóit, aki pedig tömegközlekedésre szavaz, annak ott a VT-Arrivás busz, amely negyedóránként indul az Örs vezér teréről. Egy ilyet kell majd az Expo-buszok megállójában keresni:

A belépés és a parkolás is ingyenes. A PP16 Facebook-eseményét itt találod, lehet előre cimbizni. Amúgy meg: a kinti parkolóban pontosan olyan Parkoló Parádé zajlik majd, mind máskor mindig, hozhatjátok az ültetett/zajos/rat/lángot okádó csodáitokat ezrével, mindenki jöjjön, este talán még jobb a buli!
Egyetlen kérésünk van: nincs gumiégetés, gyorsulgatás, driftelés sem a kapun belül, sem azon kívül, azaz ott pláne nem. Nem akarunk fenyegetőzni vagy túlmagyarázni, de legyünk annyira kulturáltak, hogy ezt tiszteletben tartjuk. Máskülönben épp azok miatt lesz vége ennek a szuper kis rendezvénynek, akik a legnagyobb hévvel vetik magukat bele - ez meg súlyos butaság lenne. Lebutáztam a motorukat bőgető, gumijukat füstölőket? Nem volt szándékomban, nem is fogok ilyet tenni.
Ha nem lesz miért.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
