Mikor túl sok a lóerő? Például, ha törnek a kerékcsavarok

2018.03.03. 18:39
3 hozzászólás

Olyan autóval nem kell kekeckedni, amibe a Toyota híres-hírhedt 2JZ blokkját építik. Hat henger, három liter, ami nem tűnik soknak, de annyira túlméretezettek a forgattyús mechanizmus alkatrészei, hogy a világ összes lóerejét ki lehet hozni belőle. És még annál is többet. 

giphy (2).gif

Ez az 1975-ös Celica eredetileg négyhengeressel futott, az építő eleinte meg is akarta tartani, de a lóerő-pszichózis nehezen leküzdhető betegség. Mindegy, a 2JZ legalább nem típusidegen motor, ezzel a dézsányi turbóval nagyjából ezer lóerős. Csodák persze nincsenek, a versenytechnikát sem lehet a végtelenségig kínozni, itt viszont érdekes módon nem a kuplung, és nem is a váltó adta meg magát, hanem a kerékcsavarok. Mert amikor két, bő 30 centi széles drag-gumi, és ezer lóerő sokadszor meccsel, ott előbb utóbb valami veszíteni fog.

A videóban 3:39-nél csodálatos lassított felvételen pusztul a fém: 

 A verseny pedig a TX2K, a világ talán legdurvábban megalomániás gyorsulási versenye. Ez az a buli, ahol még a pályát takarító gép is legalább 600 lóerős, idén is megrendezik bő két hét múlva, érdemes figyelni.