Essen Expressz az új jelszó!
Elindultunk Essenbe a Pontonnal
Nem hittem volna, hogy ez az egész így megvalósul, azt meg pláne nem, hogy ennyire flottul gurul velünk majd a szekér. Tavaly ősszel, gondolatban megjelöltem az esseni börzét a naptárban és a térképen, mint a Ponton elvbeni ideális eladási helyét. De tudtam: egész más oda kijutni (még akár egy filléres, vén Volvóval is) nézőként, és megint csak más kiállítóként betoppanni egy elméletileg gyönyörűre suvickolt, hibátlan autóval.
Hadd ne részletezzem, már írtam róla korábban, de kis híján lemaradtam Essenről, de a szerencse úgy tűnik, beült a belső zsebembe, és egyelőre jól érzi magát ott: utolsó pillanatban megkaptam a helyet, befizettem, közben lett szponzor is, ráadásul a lehető leginkább az eseményhez illő – ki nem találtátok volna: a Mercedes.
Persze, a Ponton nem új autó, tehát mi nem turkálunk olyasféle büdzsében, mint ami mondjuk, az új A osztály bemutatásakor hömpölyög majd, túláradt folyamokban, de a Mercedes-importőr állja a szállásunk, az üzemanyagunk és egyéb ügyeink költségét. Csak a helypénzt és az autó felkészítésével kapcsolatos dolgokat kell nekem zsebből fizetnem, ami így is óriási előny, mert félmillió helyett csak kétszázezer forintot dobok ki az ablakon, ha Dezső esetleg minden leendő, csücsörített szájjal érkező újgazdi-jelöltnek lepisálja a nadrágszárát.
Egyelőre. úgy gondolom, az ajánlatom kihagyhatatlan lesz a szakértők által Európa legfontosabbikának tartott börzéjén, amely ott van egy szinten az angliai Beaulieu-val és a párizsi Retromobile-lal. A 2015-ös képeimet többször is átlapoztva úgy látom, a Ponton minőségben megüti a jobbak szintjét – holott itt nem sok százezer eurós kocsiról van szó. De a kivitel ugyanaz. Az ára reális, sőt érezhetően lefelé húz még a tavalyi katalógus-értéktől is, holott ezen a börzén mindent feljebb, olykor 50%-kal is magasabbra szoktak árazni. Mert hát ugye, magas a kiállítási díj meg ide nemcsak a gazdag északi és nyugati németek, hanem a hollandok, belgák, svájciak, franciák, svédek, dánok és norvégok is átruccannak nagy számban. Meg persze angolok is, de ők inkább csak hüledezni.
Ez alkalommal nem holmi ornbaui, tehát apró, bajorországi traccspartira indulok vele, hanem sokkal komolyabb helyre. Rákészültem. Fehér Gergő és Linczy a Porsche 911 Turbóval és a csoda-Minivel már szombaton elindultak, mostanra szerintem k is kitelepültek, ők vesznek német telefonkártyát, hogy az ő két autójukon és Dezső tábláján rendes, helyi szám legyen, a végén egy perfekt német ajakkal (Linczyhez tartozik az utóbbi). Simon Laci vágott két óriási tükröt is két autó alá, egyiket megkapja Dezső, én meg vettem akkus/ledes szerelőlámpát, hogy világításból se legyen hiány. Ma hajnalban már Valker Dávidék is elindultak a Range Rover trélerére feltett Aston Martin V8-cal (nála teszteltem a Rolls-Royce Phantom I-et, a Jensen 541 S-t és a Chevrolet Corvette C1-est és övé volt a Bullit-kópia Mustang is), ha bármi kell, onnan is érkezik segítség.
Mi Katival két kis képtartó állványt (még az egyik régi Oldtimer Expo japános tematikájú TC-standjáról maradt) öntapadó fehérrel lefóliáztunk tegnap este, a Flickeren levő tizenhárom felújítási könyvtár központi url-jének megcsináltam a QR-kódját, s készíttettem száz névjegykártyát, amin ez a QR szerepel, illetve az erre a célra készített gmailes címem is. Linczy legyártott laminált lapokat is a kocsi tudnivalóival, azt és vagy ötven képet majd odakint teszek fel a táblákra. Bent van a csomagtartóban két horgászszék, Greenwash Gyuritól a normál és a szupercsillogós száraz tisztító csodaszer is (utóbbit direkt mostanra tartogattam), egy csomó mikroszálas rongy, krómpucc, ablaktisztító, akkutöltő, pár szerszám. Megérkeztek Ausztriából az új gumik is, holnap szedem fel őket Győrben, Erdős Vili kihozza nekem az arrabonai kúthoz a szettet. Fel már nem szerelem, az Németországban se költség, nekem viszont már hatalmas nyűg lenne. Eddig minden mintha teflonon csúszna.
Ma délután elhoztuk Naményi Petitől a csúcs-csúcs Ducato autószállítót is a Bavarian Classics telephelyéről (elhúzódott kicsit a látogatás, mert végigmentünk nagyjából mindenen, az ott levő E30 M3 Cecottón, ami szintén jön a mostani Essenre, a nullkilométeres, vadiúj M3 GTS-en a szalonban, az öreg 730-ason és a 17 ezer forintos, rozsdamentes M-Technik kutyaitató tálon). A Ducato egy álom, hasít, mindenhol fűt, bőrkormányos, légrugós és a Ponton úgy zuttyant fel rá, mintha autópálya lenne. Mostanra lekötöztem spanikkal, a szerelvény csak a reggelt várja, hogy nyeregbe pattanjak, elzúzzak Papp Tibiért Soroksárra és nyakunkba vegyük a pályát – pontosabban a Győrig tartó, lassú, terepes szakaszt, amiért ettől még pályadíjat kell fizetni, illetve az utána jövő, egyre javuló minőségű aszfaltot.
Kedd éjjelre ott leszünk Essen mellett, szerda délelőtt nagyjából nyolckor beviszem az autót a szalonra – 1A-613T lesz a standom. Már az összes papír is megjött, postán, elképesztő, hogy működnek a dolgok ott a dajcsoknál. Szerda délután kettőtől sajtónap vagy mifene, csütörtöktől vasárnapig pedig beindul a börze brutál gőzhengere.
Szurkoljatok, hogy jó gazdit találjak, mert Dezsőn már semmi se múlik – ahogy Papp Tibi fotózta a házunk előtt, ahogy felparkoltam az autószállítóra, olyan izé, igazán baromi jóautó-hangokat és kinézeteket nyomott az utca népe felé. Fájt a szívem, ilyen jó veteránom talán nem lesz még egy. Aztán ilyenkor eszembe jut, hányszor és hogyan kitolt velem, és kicsit jobban érzem magam. Mindenesetre soha nem volt ilyen jó. Még újkorában sem.
Az Essen Expressz kalandjai
- Azt hitted, minden VW-t ismersz?
- Bogár, Golf, Passat meg néhány szögletes terepjáró, ó, persze, a Transporterek – nagyjából ennyit tudott régen a Volkswagen. Tévedés. De mekkora tévedés.
- Pontonvég
- Ha nyolc évvel ezelőtt olvasom, amit itt írok, felvágom az ereimet. Ha néggyel ezelőtt – hát, nem is tudom mire vélni a hírt. Most itt van a helye: táncot jártam a dög hűlt helyén, igen, a garázsban.
--------------------------------------------
Ponton Dezsőről szóló posztok, amióta Magyarországon lakik:
2018.03.17. Dezső mégis menni Essen!
2018.03.11. Essen-túra- lefújva
2017.06.11. Te a németnél ilyen roncsot nem látsz
2017.06.01. Dezső menni Németország
2017.04.09. Pár vég szövet csodát tett
2017.04.02. Csak azért se teszek bele villanymotort!
2016.04.19. Megették a nyüvek a Mercit
2016.04.10. Megy!
2016.02.07. Egy laza nap, és talán működik megint
2015.11.22. Nem megy be? Dehogyisnem!
2015.08.16. Sejtettem, hogy ez lesz a vége
2015.04.05. Ponton-sztori: az újabb szópóroller
2015.01.25. Hogy van a Ponton? Sehogy. Pedig küzdök
2013.12.01. Ponton a gyógyulás útján
2013.11.09. Dezső végre magyar lett
2013.10.20. Na, áttoltuk a vizsgán
2013.09.28. Dezső a bírák előtt
2013.07.31. El se hiszem, beindult a honosítás
2013.06.13. Totalcar Pályanap - Hazajött a Ponton!
2013.06.09. Centikre a befejezéstől
2013.03.03. Legközelebb talán már el is hozom
2012.12.23. Már csak papírmunka van vele?
2012.10.30. Te jó ég, a végén még elkészül!
2012.09.30. Alagút vége? Az a mozdony lámpája...
2012.07.22. Dezső keréken!
2012.06.10. Vakul, aki látja
2012.03.29. Breaking, a Ponton fényeződik!
2012.03.18. Ponton - lassan már aranyból
2011.11.26. Puchot mentettem, Bianchit kergettem (részben Dezsőről szól)
2011.09.25. Egyre lassabban, de biztosan előre
2011.07.17. Mi van a Mergákkal? (részben Dezsőről szól)
2011.05.01. Egy isteni sellő, avagy a tökéletes krumpli
2011.03.27. A beszakadt köröm öröme (részben Dezsőről szól)
2011.03.06. Utolsó simítások a testen
2011.01.15. A oszlopom már van
2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább