Bogár, Golf, Passat meg néhány szögletes terepjáró, ó, persze, a Transporterek – nagyjából ennyit tudott régen a Volkswagen. Tévedés. De mekkora tévedés.
Ha nyolc évvel ezelőtt olvasom, amit itt írok, felvágom az ereimet. Ha néggyel ezelőtt – hát, nem is tudom mire vélni a hírt. Most itt van a helye: táncot jártam a dög hűlt helyén, igen, a garázsban.
Igen, ez a MI Audink, és itt van az esseni kiállításon, egyenesen a gyári múzeumból. Ezt vezettük, nem is keveset. De hogy került ide? És mi hogyan kerültünk bele?! Még ma sem hiszem el.
Sokak szerint pocsék volt idén az esseni börze, de én azt látom – valahogy azért csak-csak elfogyott egy rakás autó a végére. Mindenesetre szedtük mindannyian a sátorfánkat, holnap pedig leszállítom az autót.
Vannak ugye, érdekes autók, mint a Porsche 911. Aztán vannak a tejóegek, mint a Lancia Stratos. Aztán a már nem hiszem-el-ek, mint a Lamborghini Countach. És onnan is lehet feljebb, még mennyire.
Szemétség lenne Csikóssal nyeretni egy Pontont, most, hogy eladta a sajátját? Én azért megpróbálom.
Itt minden autópofa beszél, látszik, hogy mondani akar valamit. A legjobb, hogy egyik se fenyegető, agresszió nincs, maximum bambaság. Esseni lapozgató.
Nincs a zsebemben a pénz, de tegyük fel, hogy mégis, Mit lenne vagány, és mit tudnék egyáltalán hazavinni Essenből vásárfiának?
Megvették a Pontont. Tőlem. Essenben. Itt a zsebemben az előleg.
Innen, az eladói oldalról nézve úgy tűnhet, itt mindenki csak szpottolni jött a vadat, puska senkinél sincs. Az 1A csarnokban mindenütt kedves nézelődők, de adásvételit nemigen írogatnak.
Amikor az ember egy olyan, minden eresztékéből százeurós kötegeket izzadó börzén ücsörög, ahol egy Porsche 911 Turbo is tucatáru, zavarosan látja a szürke krumpli helyzetét, amit épp árul.
A BMW Z8-as egész jó befektetés, ma 110 milliót ér, de hogyan lehet megállni, hogy csak 400 km-t menj vele???
Lotus Eleven a neve, fogpiszkálókból van, és ha eltalálja egy bogár, a pilóta seggén jön ki. Szóval érvényesült a chapmani tömegcsökkentés.
Második napja drukkolunk, hogy Csikós nyakába szakadjon egy zsák euró. Tegyük fel, hogy így lesz: üresen jön haza a Ducato?
Még csak a közvetlen közelünkben néztünk szét, érezni a levegőben a százmilliók szagát. Euróban.
A Ponton holnap költözik be a kiállítási csarnokba, de előtte alszik egyet.
Eddig minden oké, őszintén szólva gyanús is az egész, hiszen a Pontonnal NEM LEHET MINDEN RENDBEN.
Szimós Zsolti névötlete még jobb volt a projektre:„Végállomás: Essen?” A lényeg – a Ponton mindjárt ott virít Európa legfontosabb veterános kiállításán, ami egyben börze is. Már robogunk odafelé!
Ha élne, és nem írta volna még meg, Rejtő Jenő a Ponton Mercimről mintázta volna meg a Szőke ciklon főszereplőjét, nem holmi nőcskéről. Kavar, zavar, csavar, sose lesz már itt nyugalom?