Eladtam, eladtam, ELADTAM!
Itt már mindenki depressziós, a pénzes látogatókat valami láthatatlan energiamező tartja a felső szinteken, mert ott zúznak az eladások, egymás után kerül a verkauft tábla az autókra, itt lent viszont csak a kávé fogy.
Én meg ebben a dögledelemben egyszer csak eladtam a Pontont.

Épp cikket írtam, ölemben a laptop, ülök a horgászszéken az autó mögött, igazából már fel se kapom a fejem a nézelődőkre, beütött a cipőbolti eladó-effekt nálam is. Jön egy kopaszodó ember, a szemem sarkából látom, hogy egyenesen a Ponton felé tart, lehet, hogy kapta valahonnan a tippet? Benéz az ablakon, tapogatja az illesztéseket, alányúl a küszöbnek, körbejön a lábamnál, nézi a túloldalát is. Ez nem a jajkedveskémdeszépautó, mi ez, Volga?-típusú vevő. Akar valamit.
Utánamegyek, kérdezem, segíthetek-e, mondom neki, hogy ich spräche Englisch viel besser als Deutsch, váltunk, udvarias, kérdezi, mi a sztori, mit kell tudni. Mesélek. A sok-sok lakatolásról. A motorfelújításról. A papírkürtőkről, A molyokat nem mondom el, mert csak én hiszem el, hogy kiirtottam mindet, pedig tényleg. Kinyitja a hátsó ajtót, felszedheti-e az ülőlapot, persze mondom, felszedi, néz, tapogat, ütöget, mondom neki, kár ütögetnie, mert még véraláfutásos lesz a keze, itt van inkább a könyv, abban pőrén lát mindent. Azért nyittat velem csomagtartót, már emelgeti is a szézám gumiját, megint felhívom a figyelmét a könyvre, végre veszi a lapot, lapozgat.
My God, szalad ki önkéntelenül a száján, amint a képeket nézegeti, én meg meleg szívvel gondolok Csabira és Tomira, mert a lakatolásnál és a fényezésnél akad éppen el. Látom rajta, hogy nem hiszi, alámászik, adok neki kínai ledest, világít, ingatja a fejét, megint tapogat, kinyitjuk a gépteret. Mesélem, hogy váltót-diffit-hűtőt nem, de minden mást felújítottunk. Be is indul, kérdezi, persze hogy be, titokban rátolom a sarut, a mechanikus óra őrült kerregéssel felhúzza magát, húzok kis szívatót, másfél fordulat, purrog. Belehallgat a motorba, ez szép, mondja, majd beül, lámpákat kapcsolgat, de hiszen minden működik, minek?
Még tart öt percig a szeánsz, megmutatom neki a repedt bakelitkeretet, az apró karcolásokat a fényezésen, elmagyarázom, hogy inkább vettem bontott, de szép és eredeti lökhárítókat, mint új Vietnamban gyártottakat, mert azoknak nem tetszik a sárgás színe. Bólogat.
Leülünk a horgászszékekre, kérdezi, ha megvenné az autót, hogyan zajlana, ő egyébként berlini. Elmesélem, autó hozzá, én haza a rendszámmal, törzskönyvvel, forgalmival, kivonat, papírokat elküldöm, remélhetőleg alig pár nap. Mutatom neki, hogy az autó kvázi német TÜV-kész, itt van a garnitúra új gumi, még fel se raktam őket, fagyálló kicserélve, motor műszeresen beállítva. Tetszik neki, látom. Bemond egy olyan összeget, hogy kicsit megfordul velem a világ (előre mondom, árat nem fogok leírni, mert nyolc év alatt elegem lett belőle, hogy néhány fejletlen agyú és modorú troll állandóan a zsebemben akart turkálni, helyettesítsen be ide mindenki tízezertől százezer euróig bármit). Mondom neki, annyiért Magyarországon is van rá vevőm. Kicsit feljebb srófol. Már eléri azt az összeget, amennyiért úgy gondoltam, hogy a börze legvégén, kétségbeesésemben oda fogom adni az autót.
Megkeményítem a szívemet, bár a csarnokban honoló pangás csúnyán tol afelé, hogy rábólintsak. De nem adom fel ilyen könnyen. Mondok neki egy árat jóval feljebb, és tájékoztatom, hogy ez a vége, pont. Megfelezi a két érték közti távolságot. Nézem. Akarja az autót. Látja, hogy jó.
Mondom neki, akarja az autót, látja, hogy jó. Nevet, bólogat, ha nő lenne, már rendelném a neki következő Irish Creamet. De itt autót adunk el. Próbálkozik, ráütök a stóc gumira – ez itt legalább ezer euró értékű, spéci Michelin, önmagában érték, és ha kell, van nálam autószállító, elviszem a kocsit Berlinbe, grátisz. Hozzáteszem, ez egy jó autó, ennyit biztosan megér.
Itt jött az, hogy felállt, nyújtotta a kezét, én is, majd adott kétezer euró előleget és megírtuk a papírokat. Hétfőn reggel tehát irány Berlin, ott kapom a pénz maradékát. De Dezső, Dezső, nem vagyok nyugodt, ismerem az irántam mutatott gyűlöletét. Majd felborítja a trélert. Vagy lepisálja az autószállítót motorolajjal. Esetleg magára húz egy kamiont az autópályán. Bármi megtörténhet, nem vagyok nyugodt, sem felszabadult, nem olyan volt ez a nyolc év. De egy kicsit most jobb, tagadhatatlanul jobb. Jó akkor lesz, ha az autó nála, a pénz nálam, én otthon, a papírokat pedig megkapta. Addig még csak félig vigyorgok; nagyon nem szokásom előre inni a medve bőrére, az a buta emberek sportja.
A szponzorációt köszönjük a Mercedes-Benz Hungáriának, a Ducato trélert pedig a Bavarian Classicsnek!
Mi történt a Pontonnal az eladásig Essenben. Ez mind:
- Azt hitted, minden VW-t ismersz?
- Bogár, Golf, Passat meg néhány szögletes terepjáró, ó, persze, a Transporterek – nagyjából ennyit tudott régen a Volkswagen. Tévedés. De mekkora tévedés.
- Pontonvég
- Ha nyolc évvel ezelőtt olvasom, amit itt írok, felvágom az ereimet. Ha néggyel ezelőtt – hát, nem is tudom mire vélni a hírt. Most itt van a helye: táncot jártam a dög hűlt helyén, igen, a garázsban.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
