Elképesztő, milyen autókkal üldözték a bűnözőket a görög rendőrök a 90-es években

2020.05.22. 12:18
8 hozzászólás

Kicsit filmbe illően hangzik, hogy a rendőrség a kilencvenes évek közepén egy speciális egységet alkosson, melynek tagjai olyan autókkal furikázzanak, mint Porsche 911, vagy Audi RS2. Pedig a görög rendőrségnél pont ez történt, mert annyira elfajzott az illegális utcai versenyzés, hogy egyszerűen nem voltak képesek utolérni a résztvevőket, túl lassúak voltak a hétköznapi szolgálati autók.

A probléma orvoslásaként hozták létre a Szigma osztagot, a hivatalos rendőri dokumentumok alapján 1995. július elsején. Az ötlet és annak megvalósítása egy Niora nevezetű rendőr testvérpárhoz fűződik, akik nem mellesleg raliversenyeken is rendszeresen részt vettek. A speciális alakulat elképesztő autókat kapott, volt köztük BMW E30 M3 és E34 M5, Audi RS2, Mustang, Porsche 911 Targa és Turbo, illetve 994, pár Alfa Romeo és Mercedes-Benz, és még számos egyéb autó, amire akkoriban - sőt, még most is - bárki irigykedett volna. Hasonlóan, mint ma a dubaji luxus-rendőrautó flottára.

Az extra szolgálati autókat a rendőrség vagy a helyi márkaképviselettől vásárolta, vagy a lefoglalt autók közül választotta ki, majd állította szolgálatba. Érdekesség, hogy az alakulat autóin nem voltak megtalálhatók a megszokott rendőri megkülönböztető jelzések, tehát nem volt sem szirénájuk, sem fényhídjuk, sőt, még egységes színre sem voltak fényezve. Csupán az autók oldalán található Szigma osztag jelvény alapján lehetett felismerni őket, meg persze a bent ülő egyenruhásokról. Ez pedig a bejelentő sajtótájékoztatóról készült videó:

Mielőtt egy rendőr az alakulat tagja lehetett volna, el kellett végezni egy speciális képzést, amin a nagy sebességű üldözéseken volt a hangsúly. A nem mindennapi autóknak, illetve a képzett rendőröknek köszönhetően - de inkább az autók miatt - hamar híre kelt a Szigma osztagnak. Három autótól különösen rettegtek a bűnözők: az Audi RS2-től, BMW M3-tól és a Porsche 911 Turbótól, ezek voltak a legjobb elfogóautók. A Porsche később sajnos egy akció során teljesen megsemmisült.

Ezeken túl a Szigma osztagról nincs sok hivatalos információ, csak hogy 2005-ben feloszlatták őket. Ennek a fő oka az volt, hogy túl sokba került fenntartani az autókat. Egyrészt az autók közül sok teljesen megsemmisült az üldözések során, ami pedig csak sérült, azokat nem javították meg. Sőt, karbantartásukra sem fordítottak túl nagy hangsúlyt, így pár év alatt azok is teljesen leharcoltá váltak, amiknek amúgy semmi baja nem volt.

Állítólag a görög hatóság fontolgatja, hogy újraindítsa az egységet, mert a 90-es évekhez hasonlóan manapság is sok gondjuk akad az illegális versenyzőkkel. Ha ez megtörténne, mindenki kíváncsian várná, milyen autókkal rukkolna elő az újragondolt Szigma osztag.

Olaszországban is próbálkoztak hasonló dologgal a hatvanas években, ott szolgálati autóként kettő Ferrari 250 GTE-t vett a rendőrség, amiből az egyiket országszerte mindenki ismerte, később még filmet is készítettek róla.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.