Ebben a Facebook-csoportban nem elég 800 kp-val indulni

2020.07.02. 16:41
7 hozzászólás

A facebookos autós adok-veszek csoportok színvonala itthon olyan alacsony, hogy a béka segge ahhoz képest toronyház. Tényleg, az ember szinte szociológiai kutatásokat végezhet a kommentelők és a posztolók elrugaszkodott vitáiból. Ugyanakkor néha kifejezetten szórakoztató is tud lenni:

Fólságen paszáty fulesztra 19 tdi 2002 1500000

Eladó 2002-es Volkswagen Passat, 1,9 TDI, fullextrás, 1,5 millió forint

Első komment:

800 kp indulok

Ha 800 ezer forint készpénzt elfogadsz, most azonnal érte megyek!

Amolyan freak show ez, ingyenes valóságshow, igazából nem kéne, hogy bárki is szórakozzon az ilyeneken, de mégis, nem lehet nem odanézni. Pont ezért volt felüdülés, amikor megtaláltam a Unique Cars For Sale in Europe csoportot.

Ebben tényleg különleges autókat hirdetnek, és bár időről-időre beesik valami egzotikus sportautó, ami csak simán drága, többnyire lelkes otthoni építők kreténségei kerülnek fel, esetleg versenyautók, ritka veteránok és youngtimerek. A két kedvencem a Porsche 911 turbó hajtáslánccal megépített Volkswagen T5 Multivan, és a 600 ezer kilométert futott, AMG-nek felműanyagozott taxi Mercedes E osztály volt, utóbbi 400 lóerősre tuningolt OM606-os dízellel. Ezt a kettőt már nem találom, vélhetően megvették őket, de összeszedtem párat az elmúlt hetek hirdetéseiből.

Itt van például egy Lancia Delta HF Integrale EVO II, ami már önmagában is éppen elég ritka, különleges, ráadásul pokolian megy, viszont ezt most 800 lóerősre tuningolták. A megbízhatósággal gyári állapotban is voltak problémák, nem akarom tudni, mennyire hagy ott bárhol ennyire bereszelt állapotban. Vélhetően ritkán működik, de akkor nagyon, a 340-es végsebesség legalábbis erre enged következtetni, bár erősen kétlem, hogy ezt valaha kipróbálták volna. Elnézve egy tuningmentes, jó állapotú EVO II árát, akár még meg is érheti 86 ezerért.

Csikóssal jókat szoktunk vitázni az R129 SL-ről. Én általában látok egyet, felkiáltok, hogy mennyire pengén néz ki még mindig, Csikós pedig lecsesz, hogy ne lelkesedjek érte, mert alapvetően egy rossz autó. És vélhetően tényleg az, nehézkes, szemernyi sportosságot nem ismerő krúzer ez, ami akkor érzi jól magát, ha a Sunset Boulevardon gurul harminccal. Ehhez persze nem kell egy 7300 köbcentis V12-es, de milyen jó, hogy van. És mivel Csík pont nem látja, kimondhatom: kéne. Nagyon.

Leáldozott a turbós összkerekes raliszökevényeknek, Evo évek óta nincs, és az Impreza WRX is kerüli a köztudatot. Ellenben itt egy remek, 1995-ös Ford Escort RS Cosworth. Általános iskolában a legjobb barátom kapott egy ilyen Tamiya RC modellt, azóta nagyon komolyan becsípődött. Rendes halálmadár lehet, hiszen hiába csak 225 lóerős, ez a kaszni még összkerékkel együtt is 1,3 tonna alatt marad, így 5,7 alatt futja a százat. Hajtani kéne, hiszen azért csinálták, de amilyen állapotban ez a konkrét darab van, félnék megkeresni a határait.

Nem vezettem régi Alpine-t, csak az újat, de a forma miatt végtelenül tudok lelkesedni érte. Ez az A110 1600 S Olaszországban várja a gazdáját. Négy tüte cső mered a géptérbe, az utastérben pedig ott vannak a fix támlás, de jól párnázott kagylók. Nem tudom, mit csinálnék vele, talán csak nézegetném a részleteit, de erősen hazahoznám ezt is.

Kapcsolódó
A világ végéig mennék vele

A világ végéig mennék vele

Ez csak egy csapongó ömlengés egy pici, francia autóról, amiről már tudod, hogy fantasztikus.

A Mantát eleinte érdektelennek tartottam, de ahogy kikaptak a tákolatok, egyre inkább látom benne a szépet. Ez a Lexmaul-féle pickup pont nem az, ellenben roppant érdekes. Kéne egy lila-türkiz színkombós melegítő, pornóbajusz, Bundeszliga-séró, a platóra a bringák, aztán meg sem állnék az Alpokig. A sárga fényezés és a szolid első kötény csak hozzátesz az összhatáshoz, arról nem beszélve, hogy egy ennyire lekönnyített hátsó résszel vélhetően elég könnyen megy keresztbe.

Az E34 orrába sosem lógatott a gyár nyolncál több hengert. Lehetne vitatkozni, hogy melyik volt a keményebb kiadás, az 540i V8-asa, esetleg az M5 remek sorhatosa, de az biztos, hogy a hengerszám-versenyt az AC Schnitzer 550i-je nyeri, amibe a kortárs 7-es (és 8-as BMW) ötliteres V12-ese van. Ekkora motorral valószínűleg nem számoltak a tervezésnél, emiatt nem biztos, hogy ez a legjobban forduló 5-ös, de a végtelen egyenest valószínűleg elég jól megtalálja.

A replika építés freestyle műfaj, mindenki azt építi, amit szeretne, és abból indul ki, ami éppen van. A Pontiac Fiero alvázas Ferrarikra, Lamborghinikre ferde szemmel nézek, de ennél a Porsche 962 C-nél ott a mentség, hogy akkor sem lehetne megvenni, ha a világ összes pénze a vevő rendelkezésére állna. 3,6-os Porsche bokszer, és egy ötsebességes kézi váltó van benne, a kasznin pedig minden idők talán legmenőbb versenydekorja.

A 8-as BMW bár a maga korában anyagi szempontból bukás volt, a jövő igazolta Claus Luthe zseniális formatervét. Mostanra gyűjtői darab, rohamosan elszaladó árakkal, épp ezért nehéz értelmezni, hogy miért tett rá valaki egy otromba Koenig kasznit. Valószínűleg, amikor megjelent illeszkedett az akkor éppen népszerű tuning-irányzatok közé, mára viszont inkább tekinthetünk rá mint egy időtlen klasszikus meggyalázása, vagy mint kordokumentumra. Ez az konkrét darab ráadásul az egyik az összesen három jobbkormányos példányból, és a 60 ezer fontos árral a ceruza is elég vastagon fogott.

A dízeltuning egy olyan dolog, hogy versenypályán rendben van, de közúton inkább ne erőltessük. Ellenben erre a Ford A modellből épített hotrodra nem tudok haragudni, hiába van benne egy vélhetően rendesen felhúzott Cummins dízel, hiszen inkább szoborról, mint autóról van szó, amit többnyire csak azért indítanak be, hogy fel vagy leálljon a trélerről, amin a kiállításra viszik. A turbó csövezése elég vészjósló, nem lenne meglepő, ha negyedmérföldön is komoly időre lenne képes.

És a végére egy Rover Metro, de a trendekkel ellentétben nem nyújtva, hanem rövidítve. Nem tudom, mi lehet vele a cél, valószínűleg inkább poén, bár egy szlalom versenyen akár ütőképes is lehet, hiszen ezzel a tengelytávval egy kólás kupakon is megfordul. Erre azért nem mondanám, hogy kéne, de a kreativitás és a humorfaktor erős.

Az oldalról ajánljuk

Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

3 órája
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!
  • Technika

Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.

A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!

április 19., 07:13
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14