Kalapács alá került az utolsó, Ausztráliában gyártott autó
A Lloyds Auctioneers and Valuers kínálatából kelt el az ausztrál autóipari történelem egy jelentős darabja: az utolsó, Ausztráliában legyártott autó, amivel megszűnt az ország évszázados személyautó-gyártása. A leírásban kiemelik: “az utolsó összerakott kocsitest; az utolsó felütött alvázszám; az utolsó lefestett kocsitest. A legeslegutolsó!” Hogy mekkora eszmei értéket képvisel az autó - egy 2017-es Holden Commodore VF Series II SSV Redline -, az is jelzi, hogy a licitálók előszűrésen estek át.
Az autó egy VF-szériás Commodore, a rá következő generáció, a ZB már csak nevében Commodore, valójában egy átkeresztelt Opel Insignia/Buick Regal, ami köszönőviszonyban sincs az eredeti, hátsókerekes, benzines V8-assal. Némileg árnyalja a dolgot a General Motors nyilatkozata: valóban a szóban forgó autó kocsiszekrényét építették össze és festették le utolsóként, ám az Elizabeth South-ban található gyár általános szerelősoráról egy másik autó gurult le utolsóként, ami jelenleg a birdwoodi National Motor Museumban található.
A most aukcióra bocsátott példány jelentőségét a gyár munkásai is érezték, rengetegen fotózkodtak vele az összeszerelésekor, mégis majdnem elsikkadt: gyártás után hétköznapi modellként egy ismeretlen kereskedőhöz allokálták, ám egy a gyárban 14 évig vezető pozícióban dolgozó munkatárs közbelépett. Gyakorlatilag még szállítás közben megvette az autót a kereskedőtől, ami ennek köszönhetően végül nem kallódott el: védőfóliákkal, szállítási papírokkal és matricákkal együtt, összesen 102 kilométerrel az órájában várt egészen múlt szombatig: a nyertes licit 750 000 dollár (mintegy 170 millió forint) lett.
Forrás: abc.net.au