Habár a Citroën DS19 formájában és megoldásaiban is korszakos autó volt, a szintén kiemelkedő ára miatt szükség volt belőle egy olcsóbb verzióra. Ez volt az ID19, amibe a drágább testvérhez képest hat lóerővel gyengébb motor, és a finom szervók helyett hagyományos mechanikus kormányzás és váltó került, így 25%-kal sikerült a DS alá lőni az árát. Két ilyen ID19-et indítottak a 1958-as Riverside Raceway-en rendezett NASCAR 500-ason, az autóval a Los Angeles-i Bill Jones kategória-győzelmet aratott, a szintén LA-ből származó Ralph Rorberts pedig másodikként ért célba.
Az 500 mérföldes versenyen voltaképpen gyári formában állt rajthoz a két Citroën, csak a bukócső és a biztonsági öv volt plusz felszerelés, az 1,9 literes 69 lóerős motorhoz és a hidrós futóműhöz sem nyúltak. A 19 mérföld per gallonos (12 liter/100km) fogyasztással mindkét Citroënnek elég volt két box-kiállás, emellett 101 mérföld/órás maximális sebességet értek el. Ráadásul az elsőkerekes ID19-ek nem is valami alibi-kategóriában győztek, negyvenöt európai és nagyköbcentis V8-as amerikai modell előtt értek célba. Sajnos a versenyről alig találni képanyagot, az alábbi videó csak illusztráció.