Nagy autó, nagy élvezet

Válogatás a Népítélet családosabbik feléből

2021.03.14. 17:33
8 hozzászólás

Holysmoke autót vett, amibe befér a minden. Is. - Dacia Lodgy

72157

Hely az hatalmas benne. A spórolás viszont nagyon látszik. Minden burkolata műanyag. Igaz, újrahasznosítható, a gyerekkezek és lábak miatt nekem kicsit szimpi is, mert nagyon könnyű takarítani. Az ablakemelő gombjai nem világítanak, de az izzó és a kábelezés benne van, egy pár érvégsaruval és darab vezetékkel 5perc alatt megoldható.

Tolató lámpa csak egy oldalon van, a másikon pedig ott az üres búra a foglalattal, kábelezés nélkül. A kormány mögötti vezérlőszervek Clioból jöttek, a világítás kapcsoló nem kapott relét, a teljes áram keresztül megy rajta, emiatt gyakori probléma az, hogy elolvad. Ezt a Lodgy csoportban láttam már többször is. Utólagos kapcsoló relé beépíthető, kb 5000 HUF. 

Bende Tibinek nagyon tetszett

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Nagy test, nagy élvezet – franciásan - Citroen C8

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Bosszantó apróságok: alacsony minőségű műanyag alkatrészek, melyek könnyen karcolódnak, gyenge minőségű szivacsok az ülésekben, gyenge hifi, túl komplikált fedélzeti információs rendszer, túl érzékeny beállításokkal, a hibaüzenetek számát csökkenthették volna… Ahogy egy szaki mondta: ebbe az autóba az időjárás előrejelzésen kívül gyakorlatilag minden bele van programozva. Lehet, hogy igaza van. Sajnos a kisegítő fűtés nem programozható, bár nagyon hasznos lenne.

Ilyen a C8 230 ezer km után

Kék gyerekszállitó - VW Touran

Mar csak ket ezer km ez nem garis az auto (5 ev vagy 100k km). Igazibol olyan, mintha uj lenne. Nehany karcolas van a csomagterben, valamikor nekitoltak egy bevasarlokocsit, szaporodnak a kofelverodesek, de a belter ezen kivul nem mutat semmi oregedesi jelet es kivulrol is jol nez ki. A hibalista gyarapodik, de egyik sem okozott uzemkeptelenseget, ami nagyon fontos nekem. A motor-valto paros tovabbra is nagyon jol teszi a dolgat, kulonosen a 80-120-as rugalmassaga tetszik, nem gond az elozes.

Igy visszanezve kicsit, azert a Sharan jobb valasztas harom gyerekkel. Ket dolog ami kulonosen hianyzik: a harom isofixes hely hatul es a toloajto. Ha kell a hatos-hetes szek, akkor tenyleg csak kezipoggyasszal johet mindenki. Persze, ez a kocsi sokkal olcsobb is a Sharannal.

Csikós és a családi egyterű

Családbarát - Peugeot Partner Tepee

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Sokáig bosszantottak a korral előkerülő franszia dolgai… hogy az ablaktörlőt néha megszállja a kóbor áram és váratlanul elindul… hogy az utastéri ventilátor vagy nem indul el vagy csak tíz perc után indul vagy éppen nem áll le… hogy a konzolvilágítás hol elalszik hol meg nem … hogy a helyzetjelző átégette magát a foncsoron… hogy a padlódobozok beszakadtak hátul … a visszapillantóról finoman pöndörödik le a foncsor… és csak egyszer szállt el a legnagyobb jegesesős zimában az egyik ABS jeladó… kivéve azon a nyáron nyáron ugye amikor a klímát nem tudtam használni egy relé miatt… a motorháztető szigetelését meg egyszerűen csak szétszedte a nyest … igaza van szerintem sem kell bele …

De már eljutottam a lszarom fázisba ezekkel is, és kb megtanultam együtt élni végül is ha azt nézzük az elmúlt 10 évben rendesen, nagyobb gond nélkül szolgált.

Angéla is kipróbálat a Tepee-t

Nyekergő űrhajó - Ford S-Max

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Update - 3 év, 60 000 km

Az autónak 30 000 km vagy 2 év az olajcsereintervalluma, ami nagyon sok.. Az első olajcserére lefogyasztotta az olajat a minimum jelzésig.

A második 30 000-es periódusban már 2l olajat kellet rátölteni, és megint minimum olajszinttel ment cserére. Ez kb 1l - 10 000 km-es fogyasztás. Nem túl bíztató..

A kormány elkezdett hámlani, csakúgy mint az ajtópanel, ahol könyöklök, helyet adva egy ragacsos rétegnek, aminek az érintése gusztustalan..

A nyekergés továbbra is megvan. Valamennyire sikeresen tudom házilag kezelni a kédergumik wd40-el való befújásával, de közel sem 100%-os az eredmény. Arról, hogy a szervíz bármi segítéget nyójtson, már letettem. így ők biztos abban a meggyőződésben vannak, hpgy remek munkat végeztek. Hát nem..

Az aksi annyit veszített a kapacitásából, hogy a környezetvédelemnek annyi, a start-stop funkciót letiltotta. Az állófőtés se indult be emiatt. Legalább intelligensen kezeli a helyzetet.

Rég volt már az S-Maxos Tannis teszt

Korábbi merítések a Totalcaron

Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
A luxustól a keleti blokkig
A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.