Hőkamerás felvételen a gumiégetés
Nem puszta passzióból született a gumiégetés (burnout), versenykörülmények között többrétű haszna volt/van: magasabb hőmérsékleten a slickek tapadása is nagyobb, a gyorsulási versenyeken pedig így a legegyszerűbb felmelegíteni a gumikat. Ezzel párhuzamosan a pályára is bőven kenődik gumi, ráadásul a futófelületre ragadt kavicsok, csikkek és törmelék nagy része is eltűnik a művelet közben. (Alábbi videón, hogyan kell csinálni.)
“Big Daddy” Don Garlits, a gyorsulási versenyek atyja is ott volt a gumiégetés születésekor, bár bevallottan nem ő volt a pionír: “Riverside, Kalifornia, 1969, a Hot Rod Magazine Bajnoksága volt. Azelőtt csak odaálltunk a rajthoz, és rögtön indultunk. Az autókat egészen messziről tolták be, nagy táv volt a rajtvonalig, és akkor valaki - talán Bob Creitz vagy Steve Cabone, a konkrét autóra nem esküdnék meg, de biztos van valaki Kaliforniában, aki tudja, mi volt - tolt egy burnoutot, rendesen füstöltette a kerekeket egy jó darabon, mert volt hely bőven, aztán szépen lecsorgott a rajthoz. És számított, az autó gyorsabb volt! (...) legalább egy tizedet nyertünk vele.” Lassan mindenki megszokta a dolgot, de voltak, akiknél túlmelegedett tőle a kuplung, így áttértek arra, hogy vizet, szintetikus gyantát, Clorox fehérítőt és egyebeket löttyintettek a gumik elég, hogy azok lágyabbak legyenek és/vagy a kisebb súrlódás miatt könnyebben meg lehessen indítani a burnoutot.
Utcai körülmények között nyilván senki nem veszi ennyire komolyan, hiszen tétje nincs, a lényeg a látvány. Videó is van róla több millió: néha felrobban egy-egy váltó, kigyullad a fél autó, esetleg a nézők közé hajt az ügyetlenebbje, szóval dramaturgiailag nem egy skandináv thriller, vaskos amerikai show-elemnek mindenesetre kiváló. Most viszont hőkamerás felvételen láthatjuk a súrlódás okozta változásokat, grátisz, hogy így az is látszik, amit normál esetben vastag gumifüst rejt. A gumicsíkok a szokásos fekete helyett sárgán izzanak a videón, és meglepően sokáig tartják is a színűket/meleget. Az akció nagyjából egy percig tart, utána a felforrósodott abroncsok szanaszét fröccsenve adják fel az integritást.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
