Lehet szeretni egy Mitsubishi Space-t?
Válogatás a legfrisebb Népítéletekből
Sportos konyhaszekrény - Opel Insignia
Ha racsingolni akarsz, te vagy a Fittipaldi unokaöccse típusú utcai hülyegyerek, akkor ez nem a te autód. Eleve nem könnyű, hiába fogyasztottak rajta vagy másfél mázsát. De a valódi probléma, hogy a lóerők fejére raktak egy környezetvédelmi norma feliratú betonlapot és lenyomták őket, mint a bélyeget. Ha hirtelen gyorsítanál, akkor először a motorvezérlés esik gondolkodóba, hogy mit is akartál. Utána a váltó hív össze konferenciát, hogy milyen folyosói pletykát hallottak.
Példa: gurulsz az úton, beszorultál kamion mögé, majd szabaddá válik az út. Szép óvatos kultúrember módjára lepadlózod. Nem történik semmi. Elkezd a motor gondolkodni, hogy mi van. Még mindig semmi. Majd kinyitja a pillangószelepet, elkezdi szívni a levegőt. Kis idő múlva körbeér a levegő, elkezd rátüsszögni a turbó turbinakerekére. A turbó elkezd forogni, eltelnek tizedmásodpercek, mire felpörög. Akkor elkezd tölteni. Majd jön a váltóban a bizottság, hogy mi legyen. Visszavált egyet. Majd még egyet. Néha egy harmadikat is. És még mindig nem történt semmi. És amikor a váltó döntött végre, a turbó felpörgött végre, akkor hirtelen elszabadul a pokol és elkezd menni, mint egy barom. Attól kezdve húz és megy, csak mire megjön a kedve, addigra rendes autóval végeztél az előzéssel.
Hozzáteszem, én túra módban szoktam használni, az a legtohonyább módja. Azt is eléggé sokára tartott megtanulni, hogy nem az számít, hogy mennyire nyomom be a gázpedált, hanem az, hogy milyen gyorsan. Ha szépen, udvariasan nyomom be, mint amit megszoktam az elődjén, akkor kb. nem történik semmi a következő pártkongresszusig. Ha paraszt módon "felrúglak az égbe" módszerrel koppanásig padló, de úgy, hogy tényleg rendesen koppanjon, akkor elég hamar elindul.
Csikós és a GrandSport Insignia
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Space Krumpli - Mitsubishi Colt
Az új Z30 sorozatú Colt nem a régi, sportos, alacsonyan ülős kiskocsi utódja, hanem egy más alapkoncepció. Egyrészt. Másrészt a CA0/CJ0 sorozat szellemi örököse – ugyanolyan kopogós műanyagok, egyszerű felszereltség, egyszerű műszerek, műanyagburkolatú ajtók, vastag filctollal tervezett kapcsolók, dizájn helyett dizájn-próbálkozás, szóval némi fapad-feeling fogad.
Sajnos az a benyomásom, hogy a tervezés eléggé rohammunka volt. Nem annyira kreatív és konstruktív, inkább az előző sorozatok rutinmegoldásait adaptálta új kaszniba; a részletek kidolgozására láthatóan nem fordítottak se elegendő időt, se szellemi energiát.
Tizen-húsz évre lehet minőségi anyagokkal, precíz kidolgozással meg lehet olcsó anyagokkal, egyszerű megoldásokkal tervezni. A Mitsu az utóbbit választotta az európai Coltnál. Szomorú, mert a japán kivitelben egy finom (engem némileg Lexus-jellegre emlékeztetô) középkonzol és Grandis-féle műszerfal fogad, tehát a képesség megvan az igényes tervezésre.
Szerethető, egyszerű, megbizható - Mitsubishi ASX
Üdv mindenkinek. Az autót 3 évesen vettem 137 000 km-rel. Azóta több mint 100 000 km tettem meg, különösebb hiba nélkül. Hozzáteszem, nem tépem szét 130 autópályán és nem versenyzek vele. Egyszer megnéztem mennyit megy 160-ig simán, utána 200-ig már nem ízlett neki.
Városba, agglomerációba ajánlott - Renault Clio
Amit szeretek benne: tetszetős, jól eltalált külalak. 170 cm magas,átlag termetemre kényelmesre beállítható a vezetői pozíció. Rövid, széles és alacsony autó, kiválóak a menet tulajdonságai, kanyarban nagyon stabil, fordulókör szuper. Parkolni tolató radarral kiváló, kis helyigényű. Városban nagyon fürge, élvezetes vezetni, lehet vele pörögni, dobálni a váltót 2-4 között. Multimédia jó. Összességében jó beülni.
Amit nem szeretek: ha elindulás után a szélvédőre irányítom a levegőt, bekapcsol a klíma, de úgy, hogy ezt semmi nem jelzi ( nem világít az a kis ledecske a klíma kapcsolóban !! )Ezt gyűlölöm, utálom. Amikor megvettem az autót télen és elkezdtem használni, majdnem visszavittem, hogy magától bekapcsol a klíma kompresszor.
Mi ilyennek láttuk a használt Cliót
Autópályán 4-est rakni - Skoda Octavia
Első céges autóm volt. A car policy gyakorlatilag csak az 1.6 tdi motort engedte. (itt még a VW dízel botránya előtt voltunk). Egy előző generációs benzines Octavia RS-ből ültem át. A sokk nem volt kicsi és hónapokig tartott. De azt, hogy autópálya emelkedőn 4-est kell szúrni a sebesség fenntartásához, még 3 év után sem bírtam megszokni.
A motor - váltó volt egyértelműen a leggyengébb pontja az autónak. A 105 lóerő elsőre nem tűnik kevésnek, de olyan döglötten adta elő és az 5 fokozatú váltó annyira rosszul illeszkedett a motor karakterisztikájához, hogy maximum talán az országúti 90-100 nem okozott fizikai fájdalmat. Városban nem volt jó fokozat (vagy sok, vagy kevés), autópályán az 5. is rövid volt, ellenben gyenge.
Korábbi merítések a Totalcaron
- Japán, német vagy olasz? Mindegyikkel szívni fogsz!
- Öreg Alfa, BMW, Honda és egy kakukktojás a heti merítésben, ahol ezúttal a 80-as éveké a főszerep.
- Mintha valami iszonyú drága exkluzív autóban ülnék
- Lehet, hogy már te is ültél benne. Válogatás a Népítélet keleti feléből
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.