Virágkorukat élték a poszterautók a 80-as és 90-es évek környékén, hiszen ott volt a Bugatti EB110-es, a McLaren F1 meg Porsche 959-es és a Ferrari F40-es is. Ebből a körből nem akart kimaradni a Jaguar sem, ezért mérnökök egy maroknyi csapata elhatározta, hogy tervez egy olyan autót, mely komoly ellenfele a többi szupersportautónak és esetlegesen egy újragondolt B csoportos versenygépnek is bevethető.

Jim Randle, a márka akkori főmérnöke ült össze munka után a The Saturday Club nevű csapattal, hogy az XJ220 nevű projekten dolgozzanak. Az autót eredetileg 6,2 literes, V12-es motorral és összkerékhajtással képzelték el. Ebben a formában azonban az XJ220 nem csak túl nehéz lett volna, de már az akkori kibocsátási normáknak sem engedték meg.
Végül a Tom Walkinshaw Racing száraz karteres, 3,5 literes, V6-osa került bele, két Garrett T3 turbófeltöltővel és hátsókerék-hajtással. 7200-as fordulaton 550 lóerőt ad le és 644 Nm nyomatéka van. Kevesebb mint 4 másodperc alatt van 100-on és 340 km/óra feletti a végsebessége a katalógus szerint. A Road & Track magazinnak nem jöttek ki a számok, de nyilván lassú így sem volt. 1991-ben 7 perc 46,36 másodperces idővel lett a Nürburgring leggyorsabb autója.
1,5 tonna alá fogyott ugyan az XJ220-as, de még mindig 600 kilóval nehezebb, mint a puritán F40-es Ferrari és 250-nel túltesz a Porsche 959-esen is. Viszont szívdöglesztően néz ki, hogy ennyire nyúlánk és lehetetlenül lapos. Elöl egy lebukó elem takarja a fényszóróit, a hátsó lámpáján pedig egy Roverrel osztozik.
Nagyjából 280 példány készült belőle és ennél fogva már akkor ritkaság volt, amikor megjelent. Ráadásul 470 ezer fontos árával a 90-es évek egyik legdrágább autója volt. Igaz, aki befektetésnek vette és olyan keveset használta, mint ezt a bordót, az nem járt vele rosszul.
Ahogyan egy ilyen autóhoz illik, az előélete kristálytiszta és lekövethető. 1993. január 28-án készült el, majd április 1-jén szállították le a svájci Genfbe, ahol június 22-én vette át Gilbert Llorens, aki kiállítási tárgyként kezelte. Annyira, hogy a 237-es sorszámú autó soha semelyik országban nem kapott még rendszámot, mostanra csak 2924 kilométer van benne. Láthatóan annyi, amennyi ahhoz kell, hogy ne lustuljon el teljesen és még a szürreálisra duzzadt értéke mellé simán rámondhassuk, hogy egy időkapszula.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
