A proli-Porsche megint lobogtatja a farkát!
Elképesztő, de 1994 óta döbbenti meg az embereket a Beckmann-Manta. Akkor még nem volt annyira szokatlan látvány az Opel-kupé, de mikor 2012-ben megláttam a 24 órás mezőnyében az öreg Opelt, majdnem eldobtam a fényképezőgépet. Persze, akkor már egy ilyen Manta mindenhol feltűnő volt, de az biztos, hogy a prototípusok, nagy gyárak által világ pénzéért megépített hi-tech versenyautók közt látni a pályán, na az azért rendesen lefagyasztotta az agyamat. Természetesen sokkal lassabb volt a nagyon komoly gépekhez képest, de azért akkor az összetettben is megvolt az 53. hely.
Ahol a proli lenyomja az arisztokratákat
Az ADAC 24 órás versenyén minden van, mint a búcsúban. Virsli, fagyi, gumicukor, és egy öreg Manta lekörözi a Porschékat.

Beckmannék verseny-Mantája igazán a németeknél nyomja meg a megfelelő gombokat: lehet, hogy már lassan harminc éve volt a mantás viccek virágkora, de nagyon mélyen beitta magát a dolog a német néplélekbe. Akkortájt született a két film, a „Manta Manta!” és a „Manta – a film” is. Ezeket azért nálunk is egész sokan látták. Azóta tudja mindenki, hogy a Manta valójában egy proli-Porsche, hogy a mantás garázsában azért van derékmagasságban egy vörös csík a falon, mert még oda is csak úgy tud beállni, hogy kikönyököl az ablakon, hogy a mantás azért épít be automata váltót a kocsijába, hogy a bal lábát is ki tudja lógatni, meg hogy a legrövidebb mantás vicc az „Egy Manta parkol az egyetem parkolójában”. És hogy egy rendes mantás ablakában biztosan van egy Kenwood matrica, a kulcstartóján meg lóg egy rókafarok. Na, a verseny-Mantán van matrica bőven, és a viccekre visszautalva a kocsi tetején ott lobog verseny közben is a rókafarok. Szerintem nincs német, aki nem érti a poént.

Hogy a kocsi (és a csapat) mára legendává vált, elég egyértelműen bizonyítja, hogy még a Minichamps is lemásolta a versenyautót, és kiadta 1:43-ban.

És ami elképesztő: az autó a 2021-es Nürburgring 24-en is rajthoz állt, 125-ös rajtszámmal. Az SP3 kategóriában igyekeznek győzelemre törni, ahol van egy másik csodabogár is: a 118-as rajtszámú Dacia Logan! Gondolom, ez egy olyan autó lehet, ami valamikor az ADAC Logan-kupában versenyzett, szóval nem egy billegős futóművű 1.4 LUMPI.
Az alapok alapja
Efféle autót ma már nagyon kevés helyen gyártanak, ilyen például Indiában a Hindustan Ambassador, Brazíliában és Kínában a Volkswagen Santana.

Ha érdekel, hogy is áll a Nürburgring 24, ide kattintva élőben követheted.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
