A proli-Porsche megint lobogtatja a farkát!
Elképesztő, de 1994 óta döbbenti meg az embereket a Beckmann-Manta. Akkor még nem volt annyira szokatlan látvány az Opel-kupé, de mikor 2012-ben megláttam a 24 órás mezőnyében az öreg Opelt, majdnem eldobtam a fényképezőgépet. Persze, akkor már egy ilyen Manta mindenhol feltűnő volt, de az biztos, hogy a prototípusok, nagy gyárak által világ pénzéért megépített hi-tech versenyautók közt látni a pályán, na az azért rendesen lefagyasztotta az agyamat. Természetesen sokkal lassabb volt a nagyon komoly gépekhez képest, de azért akkor az összetettben is megvolt az 53. hely.
Beckmannék verseny-Mantája igazán a németeknél nyomja meg a megfelelő gombokat: lehet, hogy már lassan harminc éve volt a mantás viccek virágkora, de nagyon mélyen beitta magát a dolog a német néplélekbe. Akkortájt született a két film, a „Manta Manta!” és a „Manta – a film” is. Ezeket azért nálunk is egész sokan látták. Azóta tudja mindenki, hogy a Manta valójában egy proli-Porsche, hogy a mantás garázsában azért van derékmagasságban egy vörös csík a falon, mert még oda is csak úgy tud beállni, hogy kikönyököl az ablakon, hogy a mantás azért épít be automata váltót a kocsijába, hogy a bal lábát is ki tudja lógatni, meg hogy a legrövidebb mantás vicc az „Egy Manta parkol az egyetem parkolójában”. És hogy egy rendes mantás ablakában biztosan van egy Kenwood matrica, a kulcstartóján meg lóg egy rókafarok. Na, a verseny-Mantán van matrica bőven, és a viccekre visszautalva a kocsi tetején ott lobog verseny közben is a rókafarok. Szerintem nincs német, aki nem érti a poént.
Hogy a kocsi (és a csapat) mára legendává vált, elég egyértelműen bizonyítja, hogy még a Minichamps is lemásolta a versenyautót, és kiadta 1:43-ban.
És ami elképesztő: az autó a 2021-es Nürburgring 24-en is rajthoz állt, 125-ös rajtszámmal. Az SP3 kategóriában igyekeznek győzelemre törni, ahol van egy másik csodabogár is: a 118-as rajtszámú Dacia Logan! Gondolom, ez egy olyan autó lehet, ami valamikor az ADAC Logan-kupában versenyzett, szóval nem egy billegős futóművű 1.4 LUMPI.
Ha érdekel, hogy is áll a Nürburgring 24, ide kattintva élőben követheted.