Soha többé Smartot!
Válogatás a legfrissebb Népítéletekből
60 germán vadló - Opel Astra
Biztosan sokaknak ismerős a teknős és a nyúl meséje. Nos, a 60 germán vadlovat nehezen lehet nyúlnak nevezni, de akik ismerik a mesét, tudják, hogy végül a teknős nyert. A néhány hibát eltekintve - ha nem is gyorsan - ki lehetett vele menni a világból, retúrjeggyel.
Egy jó kupás Astra Stump Bandi tollából
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Pokolból menekülve - Mercedes-Benz CLK
Az egész azzal kezdődött, hogy egy nagytudású hátulról belém szállt, és kinyírta az Omegámat. Nagyon szerettem azt a kocsit, de nem találtam ugyanolyat. Némi keresgélés után megtaláltam ezt. Olvasgattam róla itt a Népítéleten, nem vette el a kedvem. Szívó kétliteres, a kompresszorosokat inkább hanyagoltam, miután átfutottam, mekkora munka felújítani a kompresszort.
Karesz, a lopakodó - Mitsubishi Carisma
Úgy érzem, hogy 4 év és 81 000 km alatt elég tapasztalat gyűlt össze egy népítélethez :D
Ez idő alatt volt napi 2-3 km-es hegyvidéki használat, heti 100 km-es ingázás, napi 60 km-es ingázás, napi 10 km-es agglomerációs használat, bejártuk kis hazánkat, megjártuk Montenegrót a Szerb hegyeken át, Lengyelországot és több alkalommal Bajorországot is. Úgy gondolom, hogy elég sokoldalúan használtuk.
Húgommal közös első autónk. Én 6. generációs Civicet szerettem volna, ő valami szép, de hitvány franciát (talán Peugeot 206), úgyhogy kellett egy kompromisszum, és ez mindkettőnknek megfelelt. (Akkor még nem tudtam hogy Renault váltója van...)
Korai Carisma teszt Jermann Kálmántól
Soha többet! - Smart ForTwo
6 éves korában került hozzánk. Sikerült a legfapadosabb smart-ot megvenni... tekerős ablakok, sem klíma, sem szervo nem volt benne.
Pozitív dolgok:
- tetszett a külső forma, bár én amúgy is a kisautókat szeretem
- fogyasztás /néha sikerült 4 alá is levinni, de átlagosan 4,5 liter körül volt/
- az 54 lóerős, turbódízel egész jól vitte az autót a városi tempóban
Negatívumok (sok lesz):
Futómű borzalmas, a legkisebb úthibát is meg lehetett érezni. A robotizált váltója is szörnyű, össze-vissza váltogatott és lassú volt. A műanyagok zörögtek benne folyamatosan 50-es tempótól felfelé. Az ajtókat csak nagy erővel lehetett becsukni, a csomagtartó sokszor nem csukódott be elsőre. Az autó elejéről kezdett lejönni a lakk, a tetején levő fólia is kezdett leválni.
Skizo, a sokoldalú bolygómegmentő - Volvo V60
Nem akartam beállni a német prémiumok aranyháromszögébe, rengeteg tájékozódás után megvan mindháromról a véleményem. Nézegettem V6 benzineseket, nagy dízeleket, hybrideket, mindent. Aztán egészen véletlenül jött a képbe a V60 PHEV. Első kérdésem az volt, hogy mi a szar ez? Aztán elkezdődött a kaland, elkezdtem olvasgatni, és egyre biztosabb voltam benne, hogy ez kell nekem. Általában 30-40 km-t teszek meg egy útammal, Győr-kis falu távolság. Bevásárlás, gyerekek hordása, ügyintézés. Ennek az autónak pontosan ennyi a hatótávja. Év elején kerültek fel a napelemek, szóval a töltése nekem közvetlenül semmibe nem kerül. Utólag jövök rá, hogy mennyire optimális választás volt...
Korábbi merítések a Totalcaron
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.