Keresztben beépített V16-os? Eladó az első Cizeta Moroder
A Cizeta Moroder V16T megnevezés T-betűje a megszokottal ellentétben nem turbót jelent, hanem transverse-t, vagyis keresztben beépített motort. Ez már önmagában unikum, ahogy azt a furcsa motorbeépítésekről szóló cikkében Gajdán Miki kolléga is megírta, de nem csak emiatt különleges a Cizeta, a kilencvenes évek szinte minden attribútumát felsorakoztatja az autó: rengeteg henger, középmotor, négy (!) felnyíló lámpa. Emellett az alapvetően lamborghinis orr és sziluett a Ferrari Testarossákéra hajazó oldalsó légbeömlőkkel is meg van toldva, így teljes az olasz sportautós kisugárzás.
A hasonlóság nem véletlen, hisz az autót a Lamborghini fejlesztőmérnök, Claudio Zampolli (a Cizeta a monogramjának olaszos kiejtése: Ci Zeta) és a zenei producer Giorgio Moroder szülötte, a karosszériát pedig az a Marcello Gandini rajzolta, aki a Countach-ot és a Diablót is jegyzi. Összesen nagyjából 20 példány készült, és bár elméletileg egészen 2018-ig lehetett volna gyártatni (650-850 ezer dolláros áron), az utolsó, 2003-ban gyártott Cizeta óta nem készült új darab.
Az alacsony példányszám eleve magasra srófolná az aukcióra bocsátott autók árát, ám a most eladásra kínált V16T a legelső a cég történetében. Karosszériaszáma 001, ez volt az az autó, amit 1988-ban először mutattak meg egy zártkörú rendezvényen Los Angelesben, mielőtt az LA Auto Show-n és a Geneva Motor Show-n megjáratták volna. Azóta az autót Moroder birtokolta, és egy teljes mechanikai felújítást is eszközölt rajta 2018-ban, ezt a Canepa Design végezte.
További érdekesség, hogy ez az első prototípus több olyan egyedi vonást is felvonultat, ami a későbbi példányokon már nem jelent meg: nagyobb légbeömlők, más indexlámpák, egyedi ködlámpák és visszapillantók, és hasonló apróságok. Aukcióra augusztus 13-án bocsátják az egyedi Cizetát Pebble Beach-en, az RM Sotheby eseményén, listaár egyelőre nincs, de a fentiek fényében, és az eleve húzós alapárral megtolva súlyos összegre lehet számítani.