Ha szerinted szentségtörés az elektromos Lancia Delta, akkor ez most kemény lesz
Igazi legenda a Lancia Delta, amiből volt ugyan polgári kompakt, de hiába az arányos, vonalzóval rajzolt forma, mindenkinek a raliautó és a kiszélesített utcai sportváltozat égett be az emlékezetébe. Az olaszoknak hat világbajnoki címet hozott az összkerekes, turbómotoros versenyautó, ami felejthetetlenné tette a Deltát. Éppen ezért ma már komoly érték egy szép Lancia Delta HF Integrale, amit egyesek még elővesznek hétvégén, mások talán autóznak vele egy jót máskor is, de néhányan úgy gondolják, hogy a fennmaradt daraboknak tükörfényre polírozva kell állnia egy temperált garázsban.
Guerlain Chicherit, a világbajnok francia síelő és tereprali versenyző vállalkozása, a GCK Motorsport viszont nem félt hozzányúlni a klasszikus Lancia Deltához, és elektromos autót csináltak belőle. Giugiaro formatervéhez nem tesznek hozzá sokat, hiszen az örök, csak néhány karbon alkatrésszel teszik modernebbé az autót, melyen első ránézésre csak a kipufogó hiánya árulja el az elektromos hajtást. Belterébe alcantara kárpitba kötött, narancssárga cérnával varrott Recaro kagylóüléseket szerelnek és Momo kormányt. Az audiorendszer a Balmtól érkezik, a fejegység pedig egy kihajtható kijelzős Alpine, ami alapvetően klasszikus kinézetű.
Négyhengeres turbómotorja helyére 200 lóerős és 350 Nm nyomatékú elektromotor kerül, közben pedig megmarad a kézi váltó és az összkerékhajtás is a Delta alatt. Az ötgangos váltó új végáttételt kap, a rendszer pedig a nyomaték 47 százalékát az első tengelyre, 53-at a hátsó tengelyre küld. 6,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra így a Delta, de aki beéri kevesebbel is, annak ott a 122 lovas villanymotorral szerelt verzió.
Miközben teljesen felújítják az alapot, megerősítik az autó vázát és új rugókkal, szélesebb nyomtávval járó új felfüggesztést pakolnak alá, a féktárcsák elöl 306 mm átmérőjűek és 6 dugattyús nyergek harapnak rá. 29 kWh az akksi kapacitása, amivel nagyjából 200 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel. Az elektromos átalakítás során a Delta 1440 kilós lett, tehét csak 100 kg-ot szedett fel, így a GCK szerint megmaradt az eredetihez nagyon hasonló vezetési élmény.
47 darabot készít a francia GCK Motorsport az elektromos Deltából, amiből 11 példány raliváltozat lesz az eredeti Martini csíkokkal, több karbon és alumínium elemmel. Az autókat a Monte Carlo ralit Deltával nyert Didier Auriol adja át.