Az első Cizeta-Moroder
Claudio Zampolli a Lamborghini tesztpilótája és fejlesztőmérnöke volt, majd a ‘80-as években kiköltözött Los Angelesbe, ahol beindította az egzotikus autókkal foglalkozó szervizét. A vállalkozása remekül futott és egyre népszerűbb lett azoknak a körében, akik megengedhették maguknak, hogy méregdrága autókkal mászkáljanak, de Zampolli ennél jóval többre vágyott: olyan sportautóra, amilyenhez hasonlót még soha nem látott a világ.

Giorogio Moroder a szervizben futott össze Zampollival és az olasz sportautók iránti közös lelkesedés hamar eljutott arra a pontra, ahol szóba került a világot megváltó gép ötlete. Moroder ekkorra éppen nagyon befutott zeneszerző és producer lett, amit a három Oscar-díj, a négy Golden Globe és a további négy Grammy-díj is igazol.
Zampolli értett a dolgához és úgy beszélte rá Morodert a közös márkára, mint annak idején a diszkó atyja a vallásos neveltetésű Donna Summert a merész Love to love you baby-re. Miután a lemez befutott az amerikai Casablanca Records-hoz, megállíthatatlanul ömlött a siker, melyből vastagon részesült a szerző. Befektetőként vett részt a szupersportautó projektjében, de az autógyártás nem könnyű műfaj, ezért itt is felütötte fejét számtalan nehézség, aminek hatására Moroder kilépett az első prototípus megszületése után.
Formáját Marcello Gandini rajzolta, aki a Miura és a Countach formatervezője, és a Cizeta V16T sem véletlenül hasonlít annyira a Lamborghini Diablohoz. Az eredeti dizájnt erősen lágyították, amikor a Chrysler átvette a márkát, amit már Gandini nem hagyott jóvá, Cizetával viszont megszülethetett a szűretlen ötlet. Eszelősen is néz ki a dupla bukólámpa és a masszívan kiszélesedő hátsó rész, mely egyértelműen jelzi a keresztben beépített 16 hengeres motort. 6,0 literes, V16-osa közel 550 lóerős és 550 Nm nyomatéka van, amivel 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra - ehhez azért kell egy ügyes pilóta, aki tud bánni az ötsebességes kézi váltóval -, és 328 km/óra a végsebessége.
1988. december 5-én mutatták be a 001-es számú autót Los Angelesben, az esemény házigazdája pedig Jay Leno volt. Annyira nagyszabású rendezvény lett, hogy Moroder még zenét is komponált hozzá. A prototípus egy teljesen működő autó, melyet gyöngyházfehér színűre fényeztek és utasterét vörös bőrbe varrták. Néhány apróság tér el a szériaváltozattól az első darabon, így nagyobbak a légbeömlők és még néhány vonal másképp fut.
Ezt az autót megtartotta Giorgio Moroder, de tényleg csak tartotta, egy raktárban. Amikor kitalálta, hogy feltámasztja az autót, akkor Jay Leno javaslatára Bruce Canepához szállították, ahol nem sokat kellett reszelni rajta, hogy újra működőképes legyen. A restaurálás után állítólag éppen annyira lenyűgöző, mint 1988-ban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
